IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Prvog marta su emitovali prvu epizodu i imali manje od 1.000 učesnika, danas ta brojka prelazi 10.000 po epizodi, a za Startit Dnevnik startap Lift Kviz govori zašto su televizijsku formu preneli u aplikaciju i s kojim izazovima se suočavaju.
Kvizovi su jedan od najpopularnijih televizijskih formata, često se emituju u udarnim terminima, a trenutno najstariji kviz Slagalica je među najgledanijim emisija. Pratimo ih da bismo se zabavili, testirali, nešto naučili i pre takmičara i ukućana dali tačan odgovoril ili pronašli najdužu reč.
Svestan tih činjenica, tim okupljen u domaćem startapu Lift Kviz odlučio je da napravi igru istovetnog naziva. Želeli su da televizijski format kviza učine dostupnijim, pa su ga prilagodili mobilnim telefonima. Oni nekoliko dana nedeljno u tačno određenom terminu putem aplikacije emituju kviz uživo u kojem voditelj postavlja pitanja, a igrači klikću na ponuđene odgovore.
„Format uživo na telefonu donosi potpuno novo iskustvo igranja jer spaja svu neizvesnost i uzbuđenje koje ovakvi prenosi imaju. To kad se spoji sa simultanim igranjem i takmičenjem u kom učestvujete sa željenje lokacije, na svom telefonu, donosi potpuno novi doživljaj konzumiranja zabave. Voditelj je tu sve vreme, komunicira sa igračima kroz čet i održava atmosferu tokom trajanja kviza”, kaže Bojana Milašinović iz ovog startapa.
U kvizu postoji ukupno 12 pitanja, koja počinju od najlakših i za svako je predviđeno deset sekundi za odabir jednog od tri ponuđena odgovora. Ukoliko pogrešite, gubite pravo da odgovarate, ali možete da nastavite praćenje igre. U svakom trenutku je vidljivo koliko igrača učestvuje i koliko njih je tačno odgovorilo. Učesnici koji odgovore tačno na sva pitanja, dele nagradni fond.
Od prvog marta, kada su emitovali prvu epizodu, broj učesnika konstantno raste, pa je tako u prvoj bilo manje od 1.000 igrača, a ovih dana se Lift Kviz našao na prvom mestu u trendingu Google Play-a u Srbiji. Kako kažu, ništa nije došlo preko noći, ceo razvoj je tekao više od godinu dana. Pre javnog emitovanja imali su fazu sa beta testerima u dva talasa, tokom koje su takođe kreirali emisiju, imali nagradne fondove i sve testirali.
Ponekad se dešava da igrica zabaguje ili izbaci igrača iz kviza, ali kako je live show u pitanju koji se emituje kroz aplikaciju uvek ima prostora za ispravke, objašnjava Bojana i kaže da to može da zavisi od internet provajdera korisnika i opterećenja servera.
„Kako imamo jako dobre povratne informacije, ali i interni monitoring, sve smetnje pokušavamo da rešimo instant. Ono što je jako važno je da u svakom trenutku održavamo komunikaciju sa korisnicima. Upravo zbog te brze i transparentne komunikacije i pored povremenih bugova imamo poverenje i podršku igrača.”
Podržati veliki broj igrača i omogućiti da sve funkcioniše u istom trenutku najveći su tehnički izazovi. Uz njih su i oni startap izazovi, da ostvaruju ciljeve i održavaju rast.
„Sa druge strane tu je i veliki zadatak održavanja kviza zanimljivim, aktuelnim, ali na način koji je inkorporiran sa samim gameplay-om. Dakle, kreativa uvek mora da bude na visokom nivou, kao i rad na pitanjima koja su srž. Kako je tim koji radi na proizvodu mali, veliki deo posla smo uradili do sad.”
Kako je učešće u igrici besplatno, kao i preuzimanje aplikacije, plan za monetizaciju im je da oglašivačima ponude prostor pre samog početka igre ili tokom nje, ali da se ne naruši trenutni tok. Uskoro će omogućiti i kupovinu ekstra života, koja igrače vraća u takmičenje nakon pogrešnog odgovora, a koji trenutno možete da dobijete pozivanjem svojih prijatelja da igraju kviz.
Planovi su im usmereni na stabilizaciju i razvoj aplikacije, kreiranje novih formata takmičenja, kao i širenje na region i okupljanje veće igračke zajednice.
Objavio/la članak.
četvrtak, 7. Maj, 2020.