Domaći ExploreCorner će imati sve o svim plažama sveta, nudiće i rezervisanje smeštaja

Na sve dinamičnijoj i kvalitetnijoj srpskoj startap sceni malo je ekipa koji se bave turizmom — što zbog prezasićenosti tržišta, što zbog veoma jake konkurencije. Međutim, bogradska ekipa koja stoji iza projekta Explorecorner veruje da je pronašla dobru priliku, jednu nezadovoljenu potrebu na koju će njihov proizvod pružati odgovor. Da li je ta plaža zaista

Ivan Kovačević
14/08/2013

Na sve dinamičnijoj i kvalitetnijoj srpskoj startap sceni malo je ekipa koji se bave turizmom — što zbog prezasićenosti tržišta, što zbog veoma jake konkurencije.

Međutim, bogradska ekipa koja stoji iza projekta Explorecorner veruje da je pronašla dobru priliku, jednu nezadovoljenu potrebu na koju će njihov proizvod pružati odgovor.

Da li je ta plaža zaista dobra, ili bar zaista plaža?

Beogradski startap je proizveo platformu koja omogućava unos plaža i ažuriranje informacija o njima, te njihovo ocenjivanje i komentarisanje. Ovako će svim ljudima koji vole plaže i ne mogu da ih se nauživaju pružiti lak način da nađu sledeću idealnu destinaciju i izbegnu razočarenja.

Pretraga je veoma detaljna a neki od filtera koji se mogu uneti su veličina plaže, tip (pesak, šljunak, i sl.), dostupnost tuševa i toaleta, svlačionica i drugo. Pored ovoga mogu se tražiti samo plaže na kojima se može uživati u surfovanju, vindsurfingu, odbojci na pesku, ronjenju,…

Vladimir Koković, osnivač, kaže da je obrađeno 580 plaža i da se broj svakodnevno povećava, što unosima posetilaca sajta, tako i svakodnevnim radom članova tima koji ručno unose i obrađuju podatke. Ovo govori o tome koliko veruju u potencijal projekta ali i solidnom izazovu pred njima — potrebno je 2.5-3 sata obrade pre nego što neka plaža zadovolji kriterijume za ulazak u bazu.

Gde je tu biznis?

Momci su napravili veoma lep proizvod koji bi zaista mogao da se razvije u sjajan i globalno popularan servis.

Poslovnim modelom je planirano omogućavanje turistima da rezervišu smeštaj u blizini njih. Za početak, sistem ima integraciju sa servisom Booking.com ali je plan da se implementira i sopstveni sistem za rezervaciju. Trenutno se nalaze u beta fazi i aktivno rade na unosu podataka u sistem i prikupljanje feedback-a od prvih korisnika.

Explorecorner tim je uveren da će sa fokusom na krajnje korisnike i ponudom kako subjektivnih tako i objektivnih informacija o plažama zaintrigirati dovoljan deo tržišta i pomoći korisnicima pri odabiru savršenog kutka za njihov odmor.

Ideja je da korisnici koji su posetili neke od svetskih plaža zapravo mapiraju iste u sistem i pruže neke od korisnih informacijama budućim korisnicima sajta.  Po rečima osnivača, konkurencija koja deluje globalno je malobrojna ali veoma jaka. Tu su giganti poput TripAdvisor-a ili Yelpakoji je obradio sve plaže u Americi.

Okean konkurencije i nezainteresovano jezero investitora

Postoje investitori koji su nezainteresovani da ulažu svoja sredstva u startape usko vezane za turističku industriju. Po njihovom mišljenju, ovo je prezasićeno tržište, previše velikih igrača, ali isto tako i malih, te kako kažu, gotovo je nemoguće uspeti naći nišu u  ovoj  oblasti.

Često imate priliku da negde pročitate ili čujete ljude kako vas pitaju da li imate eksperta u datoj industriji u svom timu. Mnogi kažu da je ovaj element i neophodan za uspeh. Nije uvek tako, ali turistička industrija je čist primer gde bez eksperta jednostavno sebe osuđujete na neuspeh. Sva pravila koja mislite da znate u ovoj oblasti, u suštini ne važe i ovde vam je i više nego potreban neko sa debelim iskustvom.

tropical-beach-wallpaper

Čist primer je sajt booking.com, preko koga u svakom momentu možete dobiti sobu po 10-20% nižoj ceni nego da odete direkt u hotel. Servis je trenutno integrisan da radi sa booking-om, ali šta će biti kada i ako se taj servis odbaci i pređe na sopstveni.

Da li će tim moći da ponudi iste uslove kao i prethodnog puta? Isplati li se u tom slučaju razvijati sopstveni servis? Mnogo je pitanja koja iziskuju dogovor.

Da li je airbnb konkurent sa naprednom filtracijom gde se jako lako mogu izlistati svi smeštaji u blizini ili na samim plažama? Ideja svakako ima potencijal, treba samo pronaći krivine na ovom već zasićenom tržištu i ukoliko to postignete globalni uspeh je zagarantovan. U svakom slučaju vreme će pokazati a mi ćemo sa nestrpljenjem čeakti nove vesti od ove ekipe, a do tada,

Koja je vaša omiljena plaža? Da li možda ovaj tekst čitate na njoj? Unesite je danas na www.explorecorner.com.

Ivan Kovačević

Objavio/la članak.

sreda, 14. Avgust, 2013.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

carsedia

subota, 17. Avgust, 2013.

Takodje, jedan savet: Iskoristite google mape i panoramio api (flick api, instagram) ;)

Carsedia.com

četvrtak, 15. Avgust, 2013.

Pa nije bas da nepostoji (npr. google mape) ali ideja za svaku pohvalu.

Damnjan

sreda, 14. Avgust, 2013.

Nestvarno da nesto slicno vec ne postoji. Svaka cast za ideju, dizajn i funkcijonalnost!!!

Carsedia.com

sreda, 14. Avgust, 2013.

Po meni dobra ideja, naci jako usku nisu i razviti je do savrsenstva. Ukoliko i ne uspete da zaradite novac kupice neko vasu bazu podataka o njima ako dovoljno narastete.

Andreja Milutinović

sreda, 14. Avgust, 2013.

Sjajna ideja i lepo odrađeno. Samo napred!