IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Erpag je aplikacija koja teži da pokrije sve poslovne procese jednog malog ili srednjeg preduzeća sa ciljem da mu olakša i automatizuje vođenje biznisa. Ovaj beogradski proizvod trenutno ima 20.000 korisnika i prikuplja koristan fidbek kako bi krenuli na što bolji ulazak na targetirana tržišta. Erpag funkcioniše kao SaaS i ono čime žele da se
Erpag je aplikacija koja teži da pokrije sve poslovne procese jednog malog ili srednjeg preduzeća sa ciljem da mu olakša i automatizuje vođenje biznisa. Ovaj beogradski proizvod trenutno ima 20.000 korisnika i prikuplja koristan fidbek kako bi krenuli na što bolji ulazak na targetirana tržišta.
Erpag funkcioniše kao SaaS i ono čime žele da se izdvoje na tržištu je sveobuhvatnost – obuhvatanje svakog procesa koji postoji u manjim i srednjim firmama: nabavku, prodaju, PoS, onlajn prodaju, CRM, proizvodnju, upravljanje projektima, finansije, računovodstvo, upravljanje platama, inventar, upravljanje podacima i Business Intelligence.
Kako nam osnivač i CEO, Radosav Đorović kaže, za razliku od sličnih poslovnih sistema, nije sastavljena od modula ili manjih aplikacija.
Jednom uneta promena se reflektuje u svim povezanim procesima što nam daje komparativnu prednost u odnosu na ostale klaud aplikacije. Ovakav princip ujedno omogućava i visok stepen automatizacije.
Tim koji stoji iza ovog startapa ima bogato iskustvo u razvoju poslovnih aplikacija, a dobar deo njih je i ranije radio zajedno. Trenutno ih ima 10, od kojih polovina radi na razvoju aplikacije, dok su drugi zaduženi za testiranje i podršku.
Erpag je pre malo više od godinu dana prvi put izašao na tržište i bio među prvim poslovnim aplikacijama u Microsoft i Firefox prodavnicama. Osim toga dostupni su i na Windows, ali i Chrome i Google storovima gde su dosta dobro kotirani. Ovo im je jedini kanal prodaje i pomogao im je da dođu do 20.000 korisnika iz celog sveta – od obe Amerike, preko Evrope, Afrike i Azije do Australije koji sada koriste njihov proizvod i daju im povratne informacije na osnovu kojih menjaju i prilagođavaju svoj proizvod.
U razvojnom smislu, najveći izazov im je prilagođavanje sa promenama zakona:
U našoj, ali i nekim drugim državama je normalno da se zakoni sprovode poreko noći, što stvara ogroman pritisak na razvojni tim jer su posledice izvesne i dirketne – često smo prinuđeni da zbog ugovora moramo da implementiramo zakonske izmene u što skorijem roku jer klijenti u suprotnom mogu da snose značaje finansijske posledice.
Kako nemaju kapital da pokrenu ozbiljan marketing, planiraju da se prevashodno fokusiraju na zemlje u razvoju, za koje da su slične našim kompanijama koje su do sada najbolje upoznali.
Države latinske Amerike, Afrike, Kina, Ruska Federacija – sve su to ogromna tržišta sa biznisima koji se brzo osnivaju, rastu, nestaju, i kojima je potrebna podrška u obliku ERP aplikacije koja im platežno dostupna i pokriva njihove potrebe.
Ujedno, ova tržišta nemaju predrasude i veoma su zainteresovani za saradnju; veoma jednostavno savlađuju jezičke barijere.
Korisnici Erpaga mogu biti koristeći jedan od tri dostupna modela – besplatni koji je namenjen za samo jednog korisnika, i dva plaćajuća koja se razlikuju prema nivou podrške i dostupnosti različitih usluga i naplaćuju se 20 i 40 dolara mesečno.
Iako je privući korisnike u ovoj oblasti prilično teško – promeniti sistem je velika stvar za svaku kompaniju, pa je odlučivanje na kupovinu prilično dugotrajno. Međutim, ovo ujedno ima i pozitivan efekat, jer korisnici koji se konvertuju su uglavnom tu na duže. Osim ovoga, izazov prepoznaju i u navikavanju korisnika na cloud sistem:
Za ovakav proizvod potrebno je vreme da bi se došlo do konačne odluke. tj. da se korisnik uveri da može bezbedno da prenese najvitalniji deo svog biznisa u cloud aplikaciju. Ovo je značajno istaći jer nije u igri samo kvalitet našeg proizvoda, već nepoverenje klijenata u sam cloud koncept.
U ovom slučaju, srećom, vreme radi za nas – neprekidno pratimo razvoj naše aplikacije i verujemo da će korisnici, kako cloud platforme vremenom budu postajale sve više i više popularne, konačno doneti odluku o migraciji.
Ozbiljni sistemi ovakve vrste uglavnom su veoma skupi (ERP je možda i najbolji primer za to), pa se osim sveobuhvatnosti ERPAG želi izdvojiti i cenom. Cenovno konkurentni sistemi za sada se uglavnom bave pojedinačnim segmentima biznisa, kao što su CRM, inventar, PoS i dr.
Erpag tim je trenutno u potrazi za investitorima koji bi im pomogli da ubrzaju procenat konverzije besplatnih korisnika u plaćajuće, kao i broj korisnika, jer trenutan prihod koji ostvaruju od prodaje support licenci svojim korisnicima jednostavno nije dovoljan.
Trenutno rade na dostupnosti aplikacije na svim platformama, usavršavanju UX/UI i lokalizaciji za pojedina tržišta.
Nadamo se da će ova ekipa uspeti da iskoristi činjenicu da se rano pojavila i fidbek od korisnika da osvoji tržišta koja je planirala. Mi ćemo ih naravno pratiti na tom putu i navijati za njih.
Objavio/la članak.
sreda, 9. Jul, 2014.