Shootset, domaća platforma koja spaja fotografe sa modelima, za godinu dana došla do 2.000 korisnika

Mihajlo Petrov, osnivač Shootset platforme, podelio je s nama kako se rodila ideja o pokretanju sajta za modele i fotografe, kao i kakvi su planovi za njegov dalji razvoj.

Sanja Vatić
06/10/2017

Telenor, Rauch i How2Fit već su isprobali usluge sajta Shootset, na kom fotografi, brendovi i marketinške agencije pronalaze modele za fotografisanje. Ova freelance platforma je pokrenuta 2016. godine s ciljem da modelima pruži slobodu izbora posla, a fotografima mogućnost da lako organizuju shooting i odaberu modele iz njene baze.

Ideja s kojom je Shootset pokrenut bila je da se na njega prijavljuju profesionalni modeli, kao i svi oni koji žele da se fotografišu u slobodno vreme i naprave prve korake u ovoj industriji, a iza nje su stali Mihajlo Petrov kao CEO, Alen AnkajcanIvan Maloparac, obojica na mestu CTO-a, kao i Miloš Radovanović kao skaut. O tome kako su odlučili da pokrenu Shootset, Mihajlo kaže:

Servis je nastao iz rastuće potrebe za novim modelima do kojih ranije nije bilo moguće doći jednostavno i brzo. Na ideju sam došao kada me je prijatelj, koji radi u firmi koja kreira i prodaje komercijalne fotografije, pozvao da dođem na fotkanje koje oni organizuju. Kasnije mi je ispričao koliki je problem pronaći nove modele za fotkanja, pogotovo ako imaš veliku produkciju koliku ima firma za koju on radi.

Ta priča ih je dovoljno zainteresovala, pa su se ubrzo nakon toga raspitali da li i drugi fotografi nalazak modela vide kao problem. Pošto su čuli slična mišljenja, u julu prošle godine su kupili domen, a u septembru izbacili beta verziju platforme. Godinu su završili sa bazom od 250 modela i 50 fotografa.

U prvih nekoliko meseci, Shootset je bio orijentisan samo na Beograd i Stock fotografe. U međuvremenu je skalirao na celu Srbiju i sada ima bazu od 2.000 korisnika (do koje se delom došlo organski, ali i kroz sponzorisane sadržaje na Facebooku i Instagramu), a osnivači planiraju i širenje van granica zemlje.

Prvobitna verzija Shootseta bila je namenjena Stock fotografima. Međutim, ubrzo su potrebu za ovakvom platformom pokazale marketinške agencije i brendovi kojima su neophodni modeli zbog snimanja reklama za promociju proizvoda i usluga. Procenili smo da tržišta na koja Shootset cilja vrede oko 195 milijardi dolara. To su tržište marketinških agencija (veličina: oko 190 milijardi dolara), tržište modeling agencija (veličina US tržišta: oko milijardu dolara) i tržište Stock fotografija (veličina: oko četiri milijarde dolara).

Iako su usluge servisa do skoro bile besplatne, Shootset je sada marketplace platforma za čije korišćenje se naplaćuje procenat prilikom rezervacije modela. Trenutno je fokus na proširivanju baze korisnika, usavršavanju platforme i povećanju broja opcija u skladu sa potrebama korisnika i tržišta. U tom smislu, Mihajlo dodaje:

Svakodnevni cilj je povećanje baze korisnika uz konstantno planiranje proširivanja i unapređivanja funkcionalnosti platforme. Takođe, kako se cela priča širi, otvaraju nam se mogućnosti za proširenje ponuđenih veština koje korisnici sa sobom donose, pa spremamo mogućnost registracije korisnicima koji su, pored modela, potrebni većini produkcija, kao što su stilisti, dizajneri, retušeri, šminkeri, frizeri i drugi.

U pohodu na osvajanje većeg dela tržišta, Mihajlo kaže da kao najveće konkurente vide globalne sajtove modelmanagement.com i modelmayhem.com, ali i da su oni servisi koji se „fokusiraju na modele koje zastupaju modne agencije, dok je Shootset koncipiran kao freelance platforma i nudi korisnicima veću mogućnost izbora.”

Sanja Vatić

Objavio/la članak.

petak, 6. Oktobar, 2017.

IT Industrija

🔥 Najčitanije