Domaća uslužna kompanija pokrenula sopstvenu aplikaciju: Heartcount jednostavno meri sreću zaposlenih

Domaća outsourcing firma Vega IT udružila se sa danskom kompanijom i pokrenula sopstvenu aplikaciju Heartcount koja meri nivo sreće zaposlenih.

Marija Milutinović
03/06/2019

Outsourcing kompanija Vega IT udružila se sa danskom kompanijom Woohoo Inc. i pokrenula sopstveni proizvod- aplikaciju Heartcount koja se bavi merenjem nivoa sreće kod zaposlenih u kompaniji. Kao firma koja je već deceniju usmerena na pružanje usluga razvoja softvera, pokretanje sopstvenog proizvoda nije tipičan potez, međutim Saša Popović osnivač kompanije kaže da im je iskustvo u pružanju usluga drugim kompanijama pomoglo da nauče koji su dobri, a koji loši pristupi u razvoju i plasiranju proizvoda.

saša popović vegaDa budem iskren, u proteklih 11 godina, od kada smo osnovali kompaniju Vega IT, u nekoliko navrata smo pokušavali da napravimo sopstveni proizvod. Više puta se dešavalo da započnemo razvoj proizvoda i da nakon nekog vremena odlučimo da deo tima koji je radio na razvoju proizvoda prebacimo na projekat za nekog od naših klijenata. Naučili smo da je to pravi način da se upropasti razvoj proizvoda. Čak smo u nekim slučajevima i uspevali u nameri da napravimo proizvod, ali se priča uvek tu završavala. Kada je trebalo preći na sledeći korak, nismo uspevali da uradimo ono što je potrebno da bismo proizvod plasiralii na tržište. Utisak mi je da nam je trebalo vremena da sazremo i sakupimo dovoljno znanja i iskustva da bismo se na pravi način upustili u razvoj sopstvenog proizvoda.

Na ideju za razvoj ovog tipa aplikacije došao je Aleksander Kjerulf, osnivač kompanije Woohoo Inc. koji je i autor nekoliko knjiga upravo na temu sreće ljudi na poslu i  koji je sam osmislio način da izmeri koliko su ljudi u nekoj kompaniji srećni. U svom 20 godina dugom bavljenju ovom naučnom disciplinom sarađivao je sa nekoliko najvećih svetskih kompanija kojima je kao konsultant pomagao da unaprede radno okruženje kako bi njihovi radnici bili srećniji i uspešniji na poslu.

On je ovaj eksperiment uradio ručno, bez bilo kakvog alata koji bi automatizovao ceo proces. Rezultati do kojih je došao bili su jedan od odlučujućih faktora koje je Vega IT uzeo u obzir prilikom pokretanja saradnje sa Aleksanderom jer su iz kompanije želeli da ceo ovaj proces automatizuju kroz softver koji bi kasnije nudili kompanijama širom sveta.

saša popović vegaNedugo nakon istraživanja koje je sprovela kompanija Woohoo Inc, Aleksander, Vladan, koji je moj partner u kompaniji Vega IT, i ja smo imali sastanak na kom smo pričali o tome šta Woohoo Inc dodatno može da uradi za našu kompaniju kako bismo dodatno unapredili našu organizacionu kulturu. Aleksander se u jednom momentu osvrnuo na svoje istraživanje i rekao da mu je već dosta da sluša o “headcount” od ljudi koji vode kompanije. “Headcount is for cattle!”, rekao je Aleksander. Mene zanima “heartcount”. Onda je objasnio da ga ne zanima koliko ljudi ima u nekoj kompaniji nego koliko je ljudi u toj kompaniji koji žele da budu njen deo.

Na projektu su počeli da rade pre dve godine. Za prvu verziju proizvoda im je trebalo oko 6 meseci, a nakon toga su godinu i po dana koristili proizvod unutar kompanije, obavljali intervjue sa korisnicima koji su zapravo bili zaposleni u Vega kompaniji i radili na unapređenju proizvoda. Heartcount funkcioniše kao platforma koja svakog petka ujutru zaposlenima u kompaniji pošalje mail sa tri pitanja i ponuđenim odgovorima, a za odgovaranje na ovaj upitnik potrebno je izdvojiti samo tridesetak sekundi, objašnjava osnivač kompanije Saša Popović.

saša popović vegaUz potvrđenu upotrebnu vrednost pristupa koji je osmislio, logičan zaključak je bio da to treba da se automatizuje i maksimalno iskoristi. S obzirom na to da su se u prostoriji nalazila tri preduzetnika, odmah smo došli do toga da bismo mogli da napravimo proizvod koji će moći da koriste i druge kompanije. “Hajde da napravimo jedan odličan proizvod i da pomognemo i drugima da lako dođu do saznanja kako se njihove kolege osećaju na poslu” rekli smo skoro u glas. Još tada smo se dogovorili da će firme koje imaju manje od 20-toro zaposlenih moći da koriste naš proizvod besplatno.

Heartcount je najlakše implementirati u kompanijama u kojima se ljudi podstiču da kažu šta misle i kako se osećaju, ali je moguće koristiti njihov proizvod i u kompanijama koje su svesne  da im organizaciona kultura nije odlična i koje žele da rade na unapređenju radnog okruženja u svojoj kompaniji.

saša popović vegaOsim što je Woohoo Inc. u ovo partnerstvo uneo potrebno znanje iz oblasti sreće na poslu, to je kompanija koja već sarađuje sa nekim od najvećih svestskih kompanija koje duži period rade na tome da unaprede kako se njihovi zaposleni osećaju na poslu. To što je Woohoo Inc. deo ovog poduhvata nam je praktično ulaznica za saradnju sa nekim od nama najzanimljivijih klijenata. Verujemo da su slična partnerstva recept za uspeh za startup kompanije iz Srbije.

Kada govorimo o izazovima prilikom osnivanja startapa u Srbiji, Popović ne vidi ni novac, ni neznanje kao glavni problem, već je glavni problem kako doći do klijenata, a to je upravo ono u čemu im je danska kompanija sa kojom sarađuju omogućila.

saša popović vegaVerujemo da je za nas, ali i za zemlju u kojoj živimo,  bitno da se uz razvoj kompanija koje pružaju usluge radi i na razvoju kompanija koje prodaju sopstvene proizvode. Uslužne kompanije nam omogućavaju da uz vrlo malo ulaganja i rizika započnemo sopstveni biznis, zaradimo novac, omogućimo velikom broju mladih ljudi da se zaposle i stiču znanja i iskustva koja će im omogućiti da i sami jednog dana postanu preduzetnici. To nam  omogućava i da zaradimo dovoljno kako bismo došli u poziciju da možemo da ulažemo u razvoj sopstvenih proizvoda. S druge strane, kompanije koje imaju sopstvene proizvode bi potencijalno mogle da nam donesu veliku zaradu – mnogo puta veću od onog što smo uložili u njih – ali i da omoguće zapošljavanje ljudi raznih drugih profila, ne samo programera.

Marija Milutinović

Objavio/la članak.

ponedeljak, 3. Jun, 2019.

IT Industrija

🔥 Najčitanije