Do kraja 2020. novi pravilnik: Evropa apeluje - zaustavite dezinformacije na mrežama

Ogromne količine netačnih informacija povezanih s pandemijom koronavirusa razlog su učestalih apela kompanijama da se posvete rešavanju problema.

Danko Novović
11/09/2020

Facebook, Google, Twitter i druge velike kompanije u obavezi su da porade na efikasnosti borbe protiv lažnih vesti, ocena je Evropske komisije, dve godine od pristanka ovih kompanija na uspostavljanje interne prakse u suzbijanju širenja dezinformacija. 

Ogromne količine netačnih informacija povezanih s pandemijom koronavirusa, koje kruže društvenim medijima, razlog su učestalih apela kompanijama da se aktivnije posvete rešavanju problema.

Do kraja godine, Evropska komisija bi trebalo da predloži novi pravilnik, koji će temeljnije regulisati obaveze i odgovornost društvenih mreža za sadržaje koji njima cirkulišu.

Kritike Evropske komisije, ali i najava novih mera poklapaju se s brojnim osudama društvenih mreža od strane javnosti, posebno uočljivim tokom pandemije — upravo usled štete koju društvu nanosi neodgovorno prosleđivanje dezinformacija od strane korisnika, ali i neadekvatno moderiranje takvog sadržaja. 

Kako je Startit Dnevnik nedavno pisao, veliku pažnju javnosti nedavno je izazvao bivši inženjer u kompaniji Facebook, koji je napustio svoje radno mesto, između ostalog zbog nepostojanja adekvatnog odgovora menadžmenta na širenje dezinformacija putem mreže. 

Kompanije su kodeks potpisale 2018. godine, u nameri da izbegnu uvođenje oštrijih zakonskih mera. Ipak, prema izveštaju Evropske komisije, one su već u startu imale manjkavosti, prenosi Rojters

Te manjkavosti mogu se svrstati u nekoliko kategorija, a odnose se na nekonzistentnu i nepotpunu primenu pravila od strane društvenih mreža i država, nepostojanje jedinstvenih definicija termina, ograničenja koja interno regulisanje samo po sebi podrazumeva…

Kako poručuju iz Komisije, potrebno je preduzeti nove mere, budući da se pojavljuju i nove pretnje. Platforme moraju da preuzmu odgovornost i postanu transparentnije, te da omoguće bolji pristup podacima. 

Danko Novović

Objavio/la članak.

petak, 11. Septembar, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije