Sajam digitalnog marketinga: Kineska onlajn trgovina, novi koncepti poslovanja i kvalitetan networking

Šta je novo u digitalnom marketingu i kakve koristi jedna domaća kompanija može da dobije učešćem u sajmu demxco podelila je Marijana Dudvarski iz beogradskog Soprexa.

Marijana Dudvarski
06/10/2015

Dostupnost informacija, usluga i proizvoda putem interneta danas je za sve veći broj ljudi nešto što se samo po sebi podrazumeva. Drugim rečima, ako nije na najbolji mogući način dostupno onlajn, kao da ne postoji. Istovremeno, toliko toga postoji onlajn, živi svoj život u vidu pokretnog paketa informacija, putuje pravcima koje određuju složeni algoritmi i protokoli povezivanja, utiče na naše potrošačke navike i odluke, olakšava nam svakodnevicu i čini je zabavnijom, te ispunjava naše stalno narastajuće potrebe za postizanjem sve veće efikasnosti (u proizvodnji novih i novih paketa informacija).

Jedan od najznačajnijih evropskih sajmova specijalizovanih za onlajn poslovanje je svakako dmexco. To je izuzetno dinamična sajamska izložba i konferencija koja se održava sedmu godinu zaredom u Kelnu u Nemačkoj.

Centralna tema događaja je digitalni marketing, a u širem smislu on okuplja profesionalce iz domena marketinga, advertajzinga, elektronske trgovine i informacionih tehnologija. Tokom dva hladna septembarska dana, izložba dmexco je ove godine okupila preko osamsto izlagača i preko četrdeset hiljada posetilaca iz celog sveta. Konferencija je okupila impresivnih pet stotina predavača od kojih su neki globalni lideri, inovatori ili, kako ih popularno nazivaju, „propovednici promena“.

Među izlagačima nalaze se najveće svetske internet kompanije, kao što su Google, Amazon, Yahoo, Adobe, AOL, Facebook, Spotify, Twitter, kao i globalni lideri u oblasti informacionih tehnologija poput IBMa i Microsofta. Uz njih, primetna je i razumljiva dominacija izlagača iz Nemačke, uz mnoštvo američkih, holandskih i britanskih kompanija za koje je Nemačka veoma važno tržište.

Novo od novijeg

Ukoliko se desi da ne razumete šta tačno neki izlagač nudi, ne brinite, niste jedini. Novi modeli poslovanja na internetu potencijalno mogu da donesu trocifren rast profitabilnosti u samo jednoj godini, a zasnivaju se na konceptima koji su razumljivi vrlo malom broju ljudi koji su se specijalizovali za određenu tržišnu nišu. Jedan takav model, vidno propagiran ove godine, jeste upravljanje i automatizacija trgovanja oglasnim prostorom na internetu.

Velika količina posetilaca, njihovo stalno kretanje, opšta užurbanost, žamor, muzika, vesele boje, kreativni načini uređenja štandova, još kreativniji načini privlačenja pažnje posetilaca od druženja sa robotom, ili snimanja atraktivnog kratkog filmskog portreta koji se potom usporeno pušta na ekranima (na Google štandu), ili deljenja besplatnih palačinki, ceđenog soka od pomorandže, čokoladica i anti-stres loptica u neograničenim količinama – uzbuđuju istovremeno sva čula i uvlače vas u svojevrsnu zemlju čuda stvorenu u cilju proslave novih ideja za podsticanje onlajn potrošnje i generisanje profita.

U opštem metežu pored vas možda prolazi neko od visokih rukovodilaca kompanija koje su globalni lideri ili talentovana blogerka u usponu, ili uporan vizionar koji promoviše svoj start-up i revolucionarnu poslovnu ideju za koju mu je potrebna podrška investitora. Svako od njih je neopterećen i svojom pojavom ne privlači nikakvu posebnu pažnju.

Neki od njih možda su predavači na konferenciji i tokom svojih kratkih izlaganja nabijenih energijom podeliće sa vama novosti iz raznoraznih oblasti digitalnog poslovanja koje mogu značajno uticati na promenu trendova u narednih godinu-dve dana.

Od prodaje u Kini do praćenja pogleda

Među brojnim novim temama sa kojima smo se susreli, vredi pomenuti nekoliko višestruko zanimljivih širem auditorijumu zainteresovanom za internet trgovanje.

Nežna dama Kate Kui, koja je na čelu kineskog giganta iz oblasti onlajn trgovine JD.com, veoma angažovano je govorila o novim mogućnostima koje ova onlajn tržnica nudi stranim prodavcima na kineskom tržištu. Inostranim brendovima omogućeno je da robu prodaju stotinama miliona onlajn potrošača iz Kine bez postavljanja lokalne onjaln prodavnice.

Svojom platformom JD Worldwide JD.com postaje direktan konkurent servisu Tmall Global zbog kojeg je Alibaba trenutno lider u onlajn plasmanu stranih proizvoda kineskim potrošačima. Preporuka je obavezno uključivanje JD.com u onlajn strategiju plasmana na najvećem pojedinačnom tržištu na planeti.

Reakcije i ponašanje potrošača u virtualnom okruženju odnedavno su postale i predmet studioznog izučavanja. U državama poput Nemačke, ovakve studije imaju podršku vodećih instituta i daju šansu mladim stručnjacima da istražuju, razviju svoje poslovne ideje zasnovane na naučnim dokazima i da kapitalizuju svoj naučni rad.

Jedan od primera uspešno realizovane preduzetničke ideje u saradnji sa relevantnim institutom je startap Eyevido. Svrha ovog “crowd eyetracking” rešenja je beleženje pokreta očiju tokom pregleda sadržaja ekrana, odnosno snimanje postupaka i elemenata interakcije korisnika. Na osnovu temeljne analize prikupljenih podataka daju se preporuke po pitanju dizajna korisničkog interfejsa radi oblikovanja optimalnog iskustva korisnika koje donosi veće prihode od onlajn prodaje robe i usluga.

Kako Internet of Things menja marketing?

Otvorene diskusije su možda najzanimljiviji deo konferencije. Četiri gospodina, predstavnika kompanija Valtech, AOL, Vectorform i Razorfish Global, koje su globalni lideri u domenu novih tehnologija i njihove primene u marketingu i komunikacijama, ukrstila su mišljenja na temu “Internet of marketing things”.

Ova tema bi se u slobodnijoj interpretaciji mogla nazvati “Šta nas čeka sutra kad svi naši gadžeti budu instrumenti marketinga?”. Prenosivi računari, pametni mobilni telefoni, roboti, dronovi, automobili, pametna domaćinstva, pametne naočare ili satovi – svi ovi uređaji povezani na internet koje svakodnevno koristimo omogućuju nove načine plasiranja informacija, nove platforme za komunikaciju i novu dimenziju iskustva koju mogu da nam ponude kreatori marketinških kampanja budućnosti.

Saveti za sajam iz prve ruke

Svakako planirajte posetu ovom sajmu ako vas zanimaju novi i kreativni koncepti koje vodeći brendovi razvijaju da bi unapredili svoje digitalno prisustvo, ili, ako ste zainteresovani za najnovije trendove i rešenja koja vam omogućuju efikasan plasman proizvoda i usluga na globalnom tržištu.

Da bi se putovanje i poseta sajmu i konferenciji dmexco na najbolji način iskoristila, neophodno je blagovremeno planiranje. Air Serbia ima redovne direktne letove do aerodroma u Dizeldorfu, što je verovatno najpogodnija opcija ukoliko putujete iz Beograda. Do Kelna se iz Dizeldorfa možete prevesti taksijem, iznajmljenim automobilom, vozom ili autobusom. Vožnja traje 45 minuta, ili duplo duže ako je gužva na autoputu. Hotelski kapaciteti u Kelnu tokom trajanja sajma dmexco uglavnom su rasprodati mesecima unapred, pa ukoliko niste zadovoljni ponudom, potražite smeštaj u okolnim mestima koja su povezana frekventnim železničkim saobraćajem. Najam privatnog smeštaja u Kelnu takođe može biti prihvatljiva alternativa.

Ulaznice za sajam i konferenciju mogu se nabaviti besplatno pod uslovom da se kao posetilac na vreme registrujete putem dmexco onlajn servisa. Početkom jula informišite se na sajtu dmexco.de o datumu početka registracije. Od početka avgusta počinje prodaja ulaznica čija cena raste kako se datum održavanja izložbe i konferencije približava.

Već početkom avgusta na sajtu sajma je dostupna lista registrovanih izlagača, a njihova pretraga je omogućena prema kategoriji i delatnosti. Baza podataka o izlagačima ima odličnu strukturu i sadrži sve potrebne informacije i linkove. Ovo je od velike pomoći prilikom izbora i lociranja izlagača koje želite da posetite. Od početka septembra objavljuje se i program konferencije, koji je iz godine u godinu sve bogatiji. Predavanja i debata na engleskom jeziku ima nešto manje u odnosu na program na nemačkom jeziku, ali sve je jasno predstavljeno i označeno, tako da ne možete pogrešiti. Za manji broj ekskluzivnih predavanja i diskusija, zbog velikog interesovanja i ograničenog broja mesta, neophodno je da se unapred registrujete.

Snalaženje na sajmu je jednostavno. Kao i na svim velikim nemačkim sajmovima, štandovi su numerisani, mape izložbenog prostora su postavljene na ulazima u hale, a dostupna je i onlajn aplikacija koja omogućuje lako planiranje i snalaženje. WiFi signal je dostupan na ulazima u hale i na još nekoliko frekventnih punktova. Prema meni dostupnim informacijama, u kreiranju dmexco2015 Android/iOS aplikacije učestvovao je i tim beogradskih dizajnera i inženjera.

Pažljivo odaberite ležerno-poslovni stil oblačenja i udobnu obuću, ponesite uređaj sa kamerom visoke rezolucije, budite otvoreni za interakcije i upijajte nova saznanja i iskustva na ovom uzbudljivom sajmu.

Soprex tim posećuje dmexco poslednje dve godine, pa je tako i na predlog ekipe iz Startita nastao ovaj tekst. Mi smo kroz veoma uspešnu saradnju sa timovima koji stoje iza nekih od vodećih e-commerce alata i platformi na nemačkom tržištu, proširili odeljenje specijalizovano za razvoj rešenja i integracije u oblasti onlajn trgovine.

Naša poseta sajmu dmexco2015 imala je višestruke efekte: iskoristili smo priliku da se ponovo vidimo sa našim partnerima, da se upoznamo sa nekim novim konceptima i da se prepustimo mnogobrojnim zabavnim sadržajima.

Marijana Dudvarski

Objavio/la članak.

utorak, 6. Oktobar, 2015.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Nemanja Bondžulić

petak, 9. Oktobar, 2015.

"Tim beogradskih dizajnera i inženjera" koji je napravio ovogodišnju iOS i Android aplikaciju za dmexco je Spoiled Milk. Vidimo se tamo i sledece godine.