Digitalizovanje nostalgije — startap Yolobook za pet meseci prodao više od 8.000 albuma sa fotografijama

Njihova aplikacija koja korisnicima omogućava da izrade svoje fotografije iz telefona, računara ili sa društvenih mreža do sada je preuzeta 20.800 puta.

Sanja Vatić
18/06/2018

U vreme kada gotovo svi pravimo i čuvamo fotografije na mobilnim telefonima, tim iza startapa Yolobook došao je na ideju da ljudima ponudi izrađivanje albuma sa fotografijama. I to tako što im omogućava da preko aplikacije odaberu 48 svojih fotografija sa telefona, računara ili sa društvenih mreža, izaberu korice za album i dobiju ga dostavom na svoju adresu. 

Donekle opravdanu skepsu o mogućnosti da se pokaže uspešnim Yolobook je otklonio posle samo pet meseci poslovanja prodavši oko 8.000 albuma i zabeleživši 20.800 preuzimanja aplikacije.

Na ideju smo došli jer smo se prvenstveno i sami susreli sa ovim problemom. Album sa zajedničkim fotografijama je sjajan poklon, a mi smo za jedan nekoliko dana morali da se organizujemo kako bismo prikupili fotografije, uradili ih i popakovali u album za slike. Tada je sinula ideja, jer tako nešto kod nas ne postoji.

Ono što postoji i na šta su se osnivači Filip Milenković i Stefan Bogunović ugledali su slični uspešni startapi koji godinama egzistiraju na svetskom tržištu — Chatbooks, Cheerz, Lalalab i mnogi drugi. Osim što su iz toga mogli da uvide da interesovanje postoji, pratili su i zanimanje ovdašnje publike:

Na početku smo testirali ciljne grupe kojima smo puštali sponzorisane postove sa različitim kontentom i njihov odziv na iste. Takođe smo analizirali trenutne korisnike koje imamo u bazi, korice koje se najčešće poručuju i fotografije koje se šalju, jer imamo uvid u to prilikom proizvodnje. Uz sve to, naravno, testirali smo influensere koji gađaju različite ciljne grupe i pratili kako reaguju na proizvod i koliko nam porudžbina ko donosi.

A način na koji dolaze do korisnika je prvenstveno Instagram s kojim su ukombinovali odličan osećaj za tajming:

Proizvod je vezan za fotografiju, „fotogeničan” je i najbolje se prodaje putem slike i video snimka. Ono što je bila jedna od srećnih okolnosti jeste činjenica da smo izašli na tržište neposredno pred Dan zaljubljenih, pa su plaćene reklame i rad sa influenserima najviše uticali na prvi kontakt sa korisnicima. Danas je Instagram glavni kanal prodaje i ono što nam je posebno važno, glavni kanal za komunikaciju sa community-em.

Preko Instagrama su u stalnom kontaktu sa korisnicima što im omogućava da osluškuju njihova mišljenja i daje uvid u to koga najviše zanima proizvod. Iz toga su se formirale dve primarne ciljne grupe — roditelji (pretežno majke) i mlađa populacija kod koje postaje trend štampanje fotografija sa društvenih mreža. 

Sama anliza traje od početka, i danas veliki deo razvoja koji se tiče samog proizvoda radimo u saradnji sa našim korisnicima, jer je pre svega njima namenjen. Tu mislim na debljinu papira, kvalitet štampe, tip i vizualna rešenja za korice, kao i neke dodatke na kojima trenutno radimo, kako bi malo više mogli da personalizuju svoje albume.

Međutim, zajedno sa rastom interesovanja trebalo je naći rešenje za izradu sve većeg broja albuma. I to u trenutku kada im je proizvodnja bila outsource-ovana na tri kraja grada.

Tim je radio danonoćno kako bi sve išlo kako treba, tako da smo nakon četiri meseca prikupili dovoljno novca i dodali sopstvene investicije kako bismo napravili in-house proizvodnju, kupili sve potrebne mašine, opremili prostor i zaposlili ljude koji će se time baviti. Od tada broj porudžbina ne igra ulogu u svakodnevnim aktivnostima, budući da su nam trenutno veliki kapaciteti i da možemo da iznesemo bilo koji obim proizvodnje.

Pored zadivljujućih brojki i interesovanja, ovaj startap je iz Srbije svoje poslovanje proširio i na Makedoniju, Crnu Goru, Bosnu i Hrvatsku. Tu su ih inicijalno kao najveći izazov dočekale duge procedure, nerazvijeni sistemi, loše organizovane institucije i IT sektor, koji su uslovili česte odlaske u susedne države i veliku količinu papirologije.

Nakon što je sve to završeno, sistem funkcioniše i za sada nemamo nikakvih problema sa izvozom proizvoda i carinom, kao ni daljim slanjem pošiljaka.

Ekipa Yolobooka vezuje za region i svoje buduće planove. Za sada žele da utvrde svoju poziciju na tržištima koja su otvorili, a na duže staze da prošire portfolio proizvoda, kao i da se prošire na još tri države  Rumuniju, Bugarsku i Mađarsku.

Sanja Vatić

Objavio/la članak.

ponedeljak, 18. Jun, 2018.

IT Industrija

🔥 Najčitanije