Digg, nekadašnja Web 2.0 zvezda sa 45 miliona dolara investicija, prodat za 500.000$

Digg, sajt pokrenut 2004. i jedna od prvih platformi za agregiranje i društvenu kuraciju sadržaja, prodat je po navodima WSJ kompaniji Betaworks za 500.000$. Za svojevremeno najinteresantniji startap u Silicijumskoj dolini i pionira društvenog veba, ovaj ishod je daleko od poželjnog za osnivače i brojn investitore. Apdejt: cena prodaje svih aseta Digga različitim kupcima iznosi

Vukašin Stojkov
13/07/2012

Digg, sajt pokrenut 2004. i jedna od prvih platformi za agregiranje i društvenu kuraciju sadržaja, prodat je po navodima WSJ kompaniji Betaworks za 500.000$. Za svojevremeno najinteresantniji startap u Silicijumskoj dolini i pionira društvenog veba, ovaj ishod je daleko od poželjnog za osnivače i brojn investitore. Apdejt: cena prodaje svih aseta Digga različitim kupcima iznosi 16 miliona dolara.

Ovaj sajt je bio specifičan po tome što je medju prvima pružio korisnicima platformu za izbor najvažnijih i najinteresantnijih vesti, zamenjujući tradicionalnu poziciju urednika običnim korisnicima.

Digg je bio izvanredno popularan, dostižući 30 miliona korisnika na mesečnom nivou i dajući ime “Digg efektu” – situaciji kada se link ka nekom sajtu pojavi na drugom, veoma popularnom sajtu, i bude srušen usled navale saobraćaja sa njega.

Usled ove popularnosti Digg je uspeo da u više navrata dobije investicije u ukupnoj visini od 45 miliona dolara, uključujući investitore poput Marka Andrisena. Vrednost kompanije je bila procenjivana na 160 miliona dolara a 2010. je u opticaju bila prodaja Googleu za 200 miliona dolara.

Opadanje Digga se poklopilo sa dolaskom servisa kao što su Facebook i Twitter ali i promenama koje se nisu dopale zajednici na sajtu. Tokom 2012. je broj mesečnih poseta sišao na 4 miliona a relevantnost sajta je davna uspomena, kako zbog rasta društvenih mreža tako i usled preticanja od strane konkurencije kao što je Reddit.

Jedan od osnivača Digga je i super-zvezda startap sveta Kevin Rouz, koji je svojevremeno došao do naslovne stranice Business Weeka zbog svoje uloge u ovoj kompaniji. Rouz se prošle godine povukao iz Digga i uz karijeru andjela investitora, koju je pokrenuo zahvaljujući Diggu, skoro je postao i deo Googlea.

Digg sada postaje deo kompanije Betaworks koja pored bit.ly servisa poseduje news.me, sa kojim će Digg biti integrisan.

Apdejt: prema Techcrunchu, Betaworks nije jedini kupac Digga – Linkedin je prethodno kupio patente od Digga dok je Washington Post preuzeo tim, dovodeći punu cenu do 16 miliona dolara. Iako je ovo dosta više od inicijalno javljenih 500.000$ ne popravlja puno celokupnu sliku pada nekadašnje velike zvezde veba.

Da li je Digg fejlovao? Odgovor na ovo pitanje deluje očigledno – teško je reći da nije. Izraz “Digg efekat” će možda imati sasvim drugačije značenje u budućnosti.

Kompanija je primila 45 miliona dolara investicija a prodata je za tek skoro stoti deo ove cifre, ostavivši ulagače bez povratka investicija a osnivače bez lukrativnog izlaza iz celog poduhvata. Ovaj dil je Gizmodo pomalo preterano IMO nazvao “patetičnom sićom” koja vredi tek “0.0005 Instagrama“.

Ako uzmemo da nije baš sve u novcu možemo reći da nije u pitanju epski promašaj. Digg je značajno doprineo razvoju društvenog veba (“Web 2.0”), demokratizujućeg efekta Interneta i revitalizaciji onlajn biznisa nakon teškog pada berze 2000. Ostavio je svoj trag u istoriji Interneta i u ovom pogledu su osnivači postigli značajnu stvar.

Šteta je ipak videti ovakav kraj svojevremenog “kralja Interneta” a ostaje nam u narednom periodu da vidimo koje lekcije se mogu izvući iz uspona i pada Digga.

Vukašin Stojkov

Objavio/la članak.

petak, 13. Jul, 2012.

IT Industrija

🔥 Najčitanije