IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Dennis Crowley, osnivač, serijski preduzetnik, surfer, igrač i tinejdžer. Od njega imamo svašta da naučimo jer od dva startapa koja je osnovao (za sad), prvi (Dodgeball) je kupio Google za nepoznatu sumu novca a drugi, Foursquare je najpoznatija geolokacijska društvena mreža koja raste iz dana u dan. Dennis Crowley je startup celebrity, svi pričaju o
Dennis Crowley, osnivač, serijski preduzetnik, surfer, igrač i tinejdžer. Od njega imamo svašta da naučimo jer od dva startapa koja je osnovao (za sad), prvi (Dodgeball) je kupio Google za nepoznatu sumu novca a drugi, Foursquare je najpoznatija geolokacijska društvena mreža koja raste iz dana u dan.
Dennis Crowley je startup celebrity, svi pričaju o neverovatnoj preduzetničkoj energiji koju poseduje, a o tome svedoče i nagrade koje je dobio. Međutim, mnogi su već zabrinuti oko toga gde Foursquare ide, zašto još uvek nije postigao veliki uspeh (čitaj: veliki novac) i postavljaju pitanje: Da li je možda problem u njegovom osnivaču? Po mom mišljenju, nije.
O njegovom startapu ćemo još čuti jer ima velike planove a njegove izreke i saveti polako postaju kultni. Odabrala sam nekoliko saveta koji su primenjivi na svaki startap i svaki projekat u začetku.
Kad je Dennis Crowley osmislio svoju prvu startap ideju, nije znao ništa o programiranju. Odlučio je da nauči osnove kako bi sklepao prototip koji može da predstavi drugima. Ako želiš nešto da radiš, nauči osnove SVEGA, to će biti dovoljno za početak, kasnije ćeš kreirati super tim ali, što više znanja i veština poseduješ, više ćeš ceniti ljude koji su stručnjaci za njih. Jer, ako nikad nisi dizajnirao/la sajt, kako ćeš odrediti rok ili vrednovati nečiji rad? Površno.
Uostalom, šta oni znaju o tvojoj ideji? Svi vidimo svet drugačije i to je ono čime se Crowley vodio nakon što su ga obeshrabrivali manje inovativni ljudi. Ne očekuj da svi odmah prihvate tvoju ideju i kažu da je sjajna, ne očekuj podršku okoline kad krećeš u velike uspehe, neki ti zavide, neki se brinu za tebe ali niko od njih ne zna šta se zapravo dešava u tvojoj glavi.
Razmišljaj o problemima koje imaš, problemima koje imaju ljudi u tvojoj okolini, iskoristi svoje znanje i veštine da rešiš neki problem i korisnici će to prepoznati. Najbolje ideje su rešenja problema koje ili niko nije ponudio, ili nije pokrio dovoljno dobro. Gradi ideju na njenim potencijalnim odjecima a ne subjektivnim sviđa mi se-ne sviđa mi se ocenama.
Kreiraj dobar tim, pažljivo odaberi svakog ko treba da radi s tobom, unajmi ljude za koje misliš da su bolji od tebe i uči od njih. Super je da sarađuješ sa prijateljima, ali odluči da to uradiš zbog njihovih sposobnosti a ne zato što su ti drugari.
Mi imamo odličan tim, ali ne zato što oni imaju impresivne biografije već zato što sjajno razmišljaju i strastveni su u svom poslu. To su ljudi kojima želiš da se okružiš.
Ovo je čest ali vredan savet. Ako stvarno želiš nešto, prepusti se, usredsredi se i radi samo na tome. Ako uspe, znaćeš da je vredelo, ako ne uspe, bar ćeš znati da si dao/la sve od sebe.
BONUS: Ako misliš da ideš previše ispred svog vremena, propuštaš priliku. Inovacije skoro nikad nisu odmah prihvaćene i dobrodošle ali inovativne ideje uvek pronađu put do korisnika, nemoj da odustaješ ako ljudi još uvek ne razumeju o čemu govoriš.
Ako želite da saznate još o Dennisu, pratite njegov twitter ili foursquare nalog a još sjajnih saveta i izreka pogledajte ovde.
Objavio/la članak.
četvrtak, 8. Avgust, 2013.