DaFED Meetup #15: istraživanje neophodno i za startape

Početkom oktobra održan je 15. po redu DaFED (Designers and FrontEnd Developers) meetup, edukativni IT meetup koji se održava svakog meseca u Novom Sadu. Sponzorisan od strane Verteez-a, oktobarski DaFED  je obilovao zanimljivim temama prezentovanim od strane bračnog para Jovanović, experience designer-a u agenciji Studio at Warp Speed , koji su govorili o načinu na koji idejno rešenje treba

Mladen Lukić
17/10/2013

Početkom oktobra održan je 15. po redu DaFED (Designers and FrontEnd Developers) meetup, edukativni IT meetup koji se održava svakog meseca u Novom Sadu.

Sponzorisan od strane Verteez-a, oktobarski DaFED  je obilovao zanimljivim temama prezentovanim od strane bračnog para Jovanović, experience designer-a u agenciji Studio at Warp Speed , koji su govorili o načinu na koji idejno rešenje treba upakovati i predstaviti ga zainteresovanim kupcima.

Zašto je istraživanje neophodno i za startape – Milica Tomić Jovanović, experience designer

Po rečima Milice Tomić Jovanović, suštinski posao u agenciji Studio at Warp Speed tiče se toga da nastoje da svojim klijentima pomognu da svoje proizvode i usluge oblikuju tako da odgovaraju njihovim korisnicima. Takođe se bave i edukacijom dizajn timova u cilju toga da  povećaju svoje razumevanje korisnika.

7

Fail fast & Embrace failure?

Ovi klišei su jedna izutetno velika zabluda. Ne morate da propadnete, svaki startap može da  uspe, a da bi uspeo mora pre toga da istraži problem koji rešava. To možete da uradite kroz bilo  koji vid istraživanja, nije bitno koji, ali bitno je da ga radite.

Mi pravimo aplikaciju za sve, svi su naši korisnici!

Vaša aplikacija, vaš proizvod, nije fejsbuk status. Samim tim, vaši korisnici ne treba da ga lajkuju. Kada se vama i vašim korisnicima nešto sviđa, to je emotivni status koji vi imate ka nečemu, i to  nema veze sa vašim ponašanjem koje imate prema tom proizvodu. Upravo istraživanje će vam pokazati je da ono što se vama sviđa ne treba da bude ono što treba da radite.

Istraživanje ograničava kreativnost

Pored ovoga, najčešći izgovori za neobavljanje istraživanja je i gubljenje vremena. Dizajneri žele da otvore fotošop, da sednu i dizajniraju. Developeri žele da otvore radno okruženje i kodiraju.  Nikome se ne gubi vreme. Zapravo, štos je u tome što vreme koje biste izgubili u istraživanju,  nadoknađujete bržim dizajnom.
Nećemo biti prvi? Ali najčešće i najbolje se uči na tuđim greškama.
Nećete moći sami? Ali moći će vaš tim.

5

Kako istraživati?

Ono što nas zanima u istraživanjima za experience dizajnu su bihevioralni, ne demografski podaci. Nešto što ćemo dobiti na pitanje Zašto? Zašto radim ono što radim, zašto biram stvari
koje biram i zašto koristim mek umesto pc-a. I za svako istraživanje je bitno razmišljati unapred, dobro isplanirati istraživanje, i odabrati jednu od brojnih metoda koje su nam na raspolaganju.  I sam izbor metode istraživanja je nešto što zavisi isključivo od nas, od raspoloživih resursa, da li  novčanih ili vremenskih.

Kako ovo pomaže?

To je zapravo vrlo jednostavno, istraživanje nam suštinski govori da li pravimo pravi proizvod sa pravim funkcionalnostima. I što je najvažnije, dobijamo odgovor na pitanje da li ono što zapravo  radimo ima smisla ili ne.

50 nijansi sive – Janko Jovanović, experience designer

Po rečima Janka Jovanovića, druge polovine tima koji vodi agenciju Studio at Warp Speed, skiciranje je jedan od najvažnijih dizajn alata, koji je pritom prilično zapostavljen. Ne samo kod
nas, nego i svuda u svetu. Ali skiciranje nije ništa novo. Od renesanse pa do danas, skiciranje se koristi za inovaciju i kreiranje proizvoda.

3

Alat za razmišljanje

Skiciranje je mnogo stvari, pa se može reći da je ono alat za razmišljanje, ispitivanje i istraživanje ideja, komunikaciju, kolaboraciju i validaciju. Skiciranje nam pomaže da pamtimo i vizualizujemo. Njime možete zabeležiti sve specifikacije projekta na osnovu kojih posle možete da realizujete posao. Skiciranje nam takođe omogućava da se ne vežamo samo za prvu ideju koja nam padne na pamet, a prva ideja uglavnom nije najbolja ideja.

Skica vredi 1000 reči

Skica nije materijal koji nosimo na izložbu, ali skica može da bude i ideja, misao, predlog, pitanje, provokacija. Skica je jeftina, brza, neobavezujuća, potrošna, i uglavnom za jednokratnu upotrebu. Sve što radite – skicirajte. Samim tim što skica nije na izložbu, treba je razgraničiti od umetnosti, i ne trošiti previše vremena na ulaženje u suvišne detalje.

Ograničavanje na problem

Korišćenje post-it nalepnica je takođe vrlo koristan alat za fokusiranje na detalje i ograničavanje na problem. Razbijte vaš projekat u najsitnije detalje i posvetite im onoliko prostora koliko zaslužuju. Ukoliko dobro raščlanite vaš projekat, u mogućnosti ste da posle toga razrađujete pojedinosti nezavisno od ostalih elemenata. I za to ćete sigurno potrošiti manje vremena od dizajnera koji bi nacrtao njegovu zamisao finalnog proizvoda u formi umetničkog dela.

4

Ja ne umem da crtam!

Ovo ne sme biti prihvaćeno kao argument, iz prostog razloga što skiciranje nije crtanje. Mi jednostavno pokušavamo da nateramo sve ljude oko sebe da uzmu olovku i papir u ruke, i svoje ideje skiciraju. Vi ne treba skicom da predstavite svet onakav kakav je, nego treba da se izrazite. Da iz svoje glave izbacite ideje na papir kako bi one počele neki svoj život.

Skiciranje je veština

Ukoliko ste naučili da pripremite sebi jaje za doručak, ne postoji razlog zašto ne biste mogli da naučite da skicirate. Skiciranje je veština kao i svaka druga. A suština skiciranja ideja je u tome da sve vaše zamisli, verovali vi u to ili ne, mogu da se zapišu na poleđini salvete. Toliko je moćan i koristan alat!

Za sve one koji nisu bili u mogućnosti da prisustvuju ovom Meetupu,prezentacije naših gostiju možete pogledati na zvaničnom Youtube kanalu DaFED.

 

Mladen Lukić

Objavio/la članak.

četvrtak, 17. Oktobar, 2013.

IT Industrija

🔥 Najčitanije