Da li su firme u poslednjih godinu i po dana bez potrebe plaćale porez na prevoz?

Ili je mišljenjem Ministarstva finansija iz februara 2019. uvedena pravna nesigurnost za sve građane Srbije?

Da biste bili oslobođeni plaćanja poreza na troškove prevoza zaposlenih, morate od njih skupljati račune za karte i gorivo. To je važilo do 3. juna, kada je Ministartsvo finansija donelo novo mišljenje, oko čijeg tumačenja računovođe nisu saglasne. 

Da li računi spadaju u „verodostojnu računovodstvenu ispravu”?

Snežana Mitrović, predsednica udruženja Računovodstvena komora Srbije, u razgovoru za Danas primećuje da je u poslednjem mišljenju Ministarstva spomenuta „verodostojna računovodstvena isprava”, pod koju, ako se pogledaju zakoni, nigde nije uvršten račun za gorivo ili za markicu.

„Drugim rečima vraćeno je na staro posle godinu i po dana pravne nesigurnosti. Mišljenjem Ministarstva finansija iz februara 2019. godine uvedena je pravna nesigurnost za sve građane Srbije, a pre svega za one van Beograda koji često ni nemaju autobuske linije do posla i nemaju automobile. Poslodavci su svih ovih meseci uglavnom plaćali porez na prevoz, jer je apsurdno u 21. veku skupljati stotine i hiljade računa. Poslodavci su plaćali 10 odsto poreza na nešto što nije trebalo da plaćaju”, navodi Mitrović.

Ipak, sasvim drugačiji stav ima Dragan Perić, predsednik Udruženja pružalaca računovodstvenih usluga. On tvrdi da nema povratka na staro i da uz spisak zaposlenih nužno mora postojati i plaćen porez, a da bi u suprotnim okolnostima sledovala kazna. Kako objašnjava, ostaće pri tome da i dalje sve svoje klijente savetuje da sakupljaju račune, pošto mu nije namera da plaćaju kazne koje se kreću u rasponu od 50.000 do dva miliona dinara.

Pročitaj i: 

Da li paušalci plaćaju dodatni porez na državni minimalac? 

Vesna Nešić iz Saveza računovođa i revizora Srbije navodi da je jedina promena u poslednjem rešenju Ministarstva što je ispravljena greška po kojoj se troškovi prevoza nisu priznavali kao rashodi za potrebe poreskih bilansa.

„Pominju se računi, ali nigde ne pominju da li je dokument i odluka poslodavca i spisak zaposlenih kojima je isplaćen prevoz, koji su inače prema Zakonu o računovodstvu takođe verodostojne isprave. Niko nam ne govori da li je tako ili nije, ni Ministarstvo ni Poreska uprava. Ja ne znam šta bi poreski inspektor rekao kada bi mu u preduzeću dali samo spisak zaposlenih kao verodostojan dokument. To je pravna nesigurnost koja traje godinu i po dana i po mom mišljenju ona nije otklonjena ovim mišljenjem od 3. juna, iako neki tvrde da jeste“, objašnjava Nešić za Danas.

Pročitaj i: 

Koliko treba da plaćate programerima, da biste bili sigurni da će ostati?

Sve do danas Ministarstvo finansija se nije oglasilo niti odgovorilo na postavljena pitanja i očigledne nejasnoće.

Predstavljamo poslodavca
SAP-157x157-1.png

SAP

SAP je globalni lider koji se bavi razvojem cloud rešenja za prodajne i marketing timove, kao i cloud rešenja za on-line učenje.

SAP se bavi razvojem cloud rešenja za prodajne i marketing timove, kao i cloud rešenja za on-line učenje. Preko 4.800 organizacija u svim industrijama oslanjaju se na SAP rešenja u optimizaciji lead to money procesa, kako bi sklopili više dogovora za više novca, u rekordnom roku.

Tomislav Jelesijević

  • Šta ti je na umu?
    Dodaj komentar · Pravila diskusije

  • Unesite termine za pretragu