IT Industrija
![](https://startit.rs/wp-content/themes/startit/assets/iti/logo.svg)
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Konkurencija na tržištu rada podstiče i inovaciju i fleksibilnost sa strane poslodavaca, i pojavljuju se elementi “konzumerizacije” ovih ponuda. Da li je to početak jednog trenda?
U Srbiji za programerima kosovski je boj. Sve veći broj kompanija se takmiči za privlačenje radne snage koja ne raste istom brzinom kao i potražnja, što dovodi do toga da se IT kompanije sve češće trude da se marketinški predstave na tržištu rada, sve većeg opsega pogodnosti koje nude zaposlenima, o platama da ne pričamo. Da li je sledeći trend u ovoj oblasti konzumerizacija ponude angažmana?
Pre mnogo godina smo pisali o trendu konzumerizacije na polju enterprise softvera. Koncept se odnosio na tada novi talas softverskih rešenja za velike kompanije, koje često imaju najveće zahteve od softverskih dobavljača ali su po pravilu i najprofitabilniji klijenti za imati.
Raskorak između kvaliteta rešenja kreatora B2C aplikacija, pre svega sa stanovišta korisničkog iskustva svih segmenata poslovnih korisnika, i kvaliteta enterprise rešenja je bio ogroman, ali je krenuo da se smanjuje. Navala velikog broja startapa koji su velikim firmama donele rešenja koja su em radila sjajno em bila zadovoljstvo za koristiti, za razliku od zastarelih rešenja je otvorio novu eru u industriji poslovnog softera.
Rast ove industrije je jak i dan danas, čak jači nego ikada, i možemo pretpostavljati da je konzumerizacija, odnosno posvećenost korisničkom iskustvu odigrala jaku ulogu u njenom razvoju.
Kada je konkurencija velika i konkurenti se više trude. Tako su u Srbiji već godinama sve prisutnije pogodnosti za zaposlene kao što su svakodnevni besplatni obroci, Fitpasovi, privatno zdravstveno itd itd. Employer branding je po kolegama iz Netokracije jedan od najvećih pomodnih izraza u domaćem IT-ju prošle godine.
Neke od kompanija su otišle i u pravcu em odobravanja em aktivne promocije remote rada, mere za koju se retko ko od poslodavaca odlučuje. Kako nam kaže Vuk Popović, osnivač Quantoxa:
Inicijativa je potekla sa moje strane, od moje dugugodišnje navike rada od kuće ili sa putovanja. U početku rada nismo mogli da zamislimo da tako nešto bude dostupno svim kolegama ali kako je kultura naše firme sazrevala shvatili smo da je pravo vreme da svima pružimo tu opciju.
Bio je izazov to uskladiti sa postojećim klijentima i njihovim očekivanjima ali smo uspeli, a pristup nam je bio uvođenje ovog modela postepeno — prvo 2 sedmice godišnje, pa mesec dana, sada 2 meseca, a cilj nam je 6 meseci. Nije to neko izmišljanje tople vode, mnoge velike kompanije imaju tu opciju, ali nije trivijalno za uvesti.
Za sada su kolege srećnije i zadovoljnije a i klijenti, koji uglavnom dolaze sa Zapada i kojima to unapred komuniciramo a i predstavljamo kao jedan od uslova koji moraju da ispoštuju da bi radili sa nama. Uglavnom to doživljavaju kao nešto progresivno i pozitivno i podržavaju to.
Korak dalje ide Zuhlke, švajcarska kompanija stara 51 godinu, koja je u Srbiji prisutna poslednjih 6. Njihov domaći tim je osmislio set fleksibilnih paketa za angažman svojih kolega, koji će biti dostupni samo u Srbiji. U tri različita paketa zaposleni mogu raditi manje ili više od tradicionalnog radnog vremena, u zavisnosti od svojih preferencija, ili kao remote konsultanti na pojedinačnim projektima.
Ovi paketi su tako osmišljeni, verbalizovani, dizajnirani i upakovani da gotovo podsećaju na izbor paketa za mobilni telefon kod nekog telekoma, i ostavlja jak utisak jedinstvene inovacije na polju employer branding-a. Katarina Šonjić iz ove firme nam je ovako opisala genezu ovog rešenja:
Projekat je započet pre malo više od godinu dana i iniciran je usled nekoliko razloga. Direktnim razgovorom sa kolegama i analizom povoljnosti smo prosto videli da neke nekima znače, nekima ne — potrebe kolega se razlikuju i konstantno menjaju, uniformni pristup više ne donosi toliko vrednosti.
Svakako, treba imati na umu da ovakav pristup iziskuje fleksibilnost i da je neophodno konstantno razgovarati sa kolegama i kandidatima i analizirati sve novine na IT sceni. Verujemo i da je ovo veoma inovativan pristup i nadali bismo se da na ovaj način doprinesemo pozitivnoj promeni načina razmišljanja na celom tržištu rada.
Da li će ova konkretna ponuda i pakovanje postati nova normala na tržištu, gde će IT kadru biti nuđeno sve više i više opcija zarad akvizicije i retencije ostaje da se vidi. Deluje izvesno da će nastavljeni trend razvoja na tržištu rada uslovljavati i dalji razvoj sve naprednijih marketinških tehnika i veće posvećenosti korisničkom iskustvu stručnog kadra, od suštine do pakovanja.
Objavio/la članak.
ponedeljak, 27. Januar, 2020.