IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Javite nam se ukoliko ste imali poteškoće u radu sa Apple-om.
Da li si iOS developer/ka? Ako si imao/la probleme koji se navode u ovom članku, molimo te da nam se javiš ([email protected]).
Ako nisi ali poznaješ neke, molimo te da im proslediš ovaj članak.
Nepostojanje Apple-ovog AppStore-a u Srbiji je već odavno poznata tema na koju smo mnogo puta pisali i mi i drugi domaći mediji.
Iako se već godinama dešavaju određeni pomaci u prepoznavanju Srbije od strane Apple-a, suština stvari, iz našeg ugla barem, nije u tome što mi kao korisnici ne možemo da kupimo neku najnoviju aplikaciju sa prodavnice za Srbiju, već to što su srpski programeri i preduzetnici među retkima na svetu koji nemaju jednake mogućnosti za sopstveni razvoj i razvoj biznisa.
Kada kreatorima aplikacija onemogućite da razvijaju rešenja za tržište koje najbolje poznaju, tržište u kome i sami žive i operišu, vi im uskraćujete mogućnost da polako izvlače lekcije kako sa stanovišta kreiranja aplikacija tako i kreiranja biznisa koji imaju mobilnu komponentu (ma koliko e-plaćanja u Srbiji bila sakata).
Međutim, to nije ceo problem koji naši developeri moraju da reše ako žele da razvijaju aplikacije za iOS, bilo sopstvene bilo za klijente.
Čini se da, pošto Apple nije raščistio sam sa sobom da li i kako podržava Srbiju kao tržište, kada pojedini developeri žele da plate za pravo da razvijaju iOS aplikacije (Apple Developer program) oni to ne mogu da urade ako ne navedu da nisu iz Srbije, već iz Rumunije ili, pazi sad — Međunarodnih voda.
U želji da dođemo do potpunog prepoznavanja Srbije kao tržišta za Apple namerili smo da probamo prvo da rešimo upravo problem za developere. Srž problema je u tome da za sve uplate koje domaći developeri treba da izvrše prema firmi za čiji ekosistem razvijaju, oni moraju da se dovijaju sa predstavnicima službe podrške i da se prijavljuju kao da nisu iz zemlje iz koje su, što je nepotrebno frustriranje i ponižavanje.
Aleksandar Vacić, jedan od najiskusnijih i najglasnijih iOS developera u Srbiji, je podelio sa nama na koji način se snalazio da bi rešavao ovaj problem:
U aprilu 2016 sam dobio kartu za WWDC i trebalo je da mi je automatski naplate. To se nije dešavalo nekoliko nedelja i onda mi stigao poziv iz Irske, gde su rekli da će pokušati još jednom, ali ako ne uspeju moraće da daju kartu nekom drugom.
Operater iz Irske je pokušavao sa Serbia kao billing country i mojom adresom i kaže “uplata neće da prođe”. Predlaže da probamo sa Rumunijom, pri čemu mi je prošlo kroz glavu da će VISA/banka da mi blokira karticu.
Onda sam insistirao da mi kaže šta je problem i posle par natezanja mi reče “forma traži da se unese region, ali ne postoji nijedna opcija u padajućem meniju”. Tu već nisam znao šta ću i onda pristanem na to “Romania” (a ostalo ostane stvarna adresa) i za divno čudo sve prođe.
Aleksandar nije jedini programer koji ima ove probleme. Dosta developera prijavljuje slične izazove još od 2009. na MacSerbia forumu. Naprosto je fascinantno da ovaj problem i dalje nije rešen.
Marko Tadić, iOS dev iz Beograda, je sa nama podelio svoju priču koja počinje sa faksom (za mlađe čitaoce — ne fakultetom nego ovim):
Kada sam se prvi put registrovao za Apple Developer Program 2010. godine morao sam faksom da pošaljem manuelno popunjenu prijavu uz overenu kopiju pasoša.
Kasnije sam to ponovo radio 2014. godine, ali čini mi se da od tada nije prošla godina u kojoj nisam morao da kontaktiram njihovu podršku kako bi manuelno izvršili transakciju za moj nalog.
U prepisci i telefonskim razgovorima sa njima, svaki put je bilo očigledno da je problem nastao zbog nemogućnosti izbora ili jednostavno “pogrešnog” naziva moje zemlje.
Tako su mi iz podrške manuelno “odobravali” transakcije pa je u fakturama iz godine u godinu stajao drugačiji naziv zemlje (Yugoslavia, International Waters, Romania, Croatia).
U par navrata sam čak pokušao da ih “nagovorim” da ovo reše sistemski, kako ne bismo morali svi odavde svaki put da ih kontaktiramo, ali naravno to nije baš uspelo.
Još jedan “fun fact”: kada sam se prijavio za WWDC 2016. godine, transakcija je izvršena najnormalnije, bez ikakvog kontaktiranja podrške, iako je na kraju u toj fakturi stajala moja adresa, ali pod državom Texas, tako da pretpostavljam da za “veće” transakcije oni to manuelno obrade kako bi sve prošlo bez problema.
I Aleksandar i Marko su na svoju ruku pokušavali da ubede predstavnike Applea da reše problem ali je teško probiti se individualno kroz tako složen korporativni sistem. S druge strane problem zaista jeste osetan i vredan rešavanja.
Ovim člankom želimo da dođemo do što više iOS developera i vidimo sa vama da li ste imali slične probleme kao naša dva sagovornika, i da vas zamolimo da sa nama podelite dokaze o ovim problemima (pogledajte ispod). Sa ovim materijalima ćemo probati da dođemo do pravih osoba u Apple-u i da rešimo ovaj problem.
Dakle, ukoliko ste iOS developer/ka, i imali ste ove probleme, molimo vas da nam se javite na [email protected] sa opisom problema koje ste imali i sa slikama na kojima se vidi da ste bili “prebacivani” u druge zemlje kako bi mogli da platite nešto Appleu (izbrišite naravno lične podatke).
A ukoliko se ne bavite ovim poslom, ali imate kolege i poznanike koji prave iOS proizvode, prosledite im ovaj članak i zamolite ih da nam se jave, pa da probamo da zajedno skinemo jedan problem sa liste stvari koje otežavaju rad iz RS.
1/4
2/4
3/4
4/4
——
Objavio/la članak.
utorak, 19. Decembar, 2017.
Igor
utorak, 19. Decembar, 2017.
Nepostojanje App Stora u Srbiji je sigurno razlog zasto validacija platnih kartica iz Srbije ne prolazi. Pre mnogo godina sam cuo da se cipovi platnih kartica za celu Centralnu Evropu programiraju u Sloveniji. Cak i ukoliko je neka druga zemlja u pitanju, algoritam za validaciju platnih kartica je isti u citavoj Centralnoj Evropi i to je razlog zbog cega validacija prolazi kada odaberete Hrvatsku, Rumuniju ili neku drugi zemlju iz okruzenja koja ima App Store.