Cyberpunk 2077 fijasko: „Entuzijazam im je bio veći od inženjerskih sposobnosti”

„Nema zamki, dobijate ono što plaćate”, tvrdila je kompanija 2017. 

Petar Paunović
21/12/2020

Obožavaoci su Cyberpunk 2077 čekali gotovo deceniju, samo od pretprodaje je uspela da ostvari profit, ali posle nekoliko dana od objave čini se da će CD Projekt, koji stoji iza igre, otići u minus, navodi New York Times na osnovu vrlo skeptičnih izjava članova ovog tima. Bagovi su toliki da im korisnici već prete tužbama.   

Igra u kojoj vas Kijanu Rivs vodi kroz distopijsku budućnost u kojoj se vi kao digitalni nomad borite u tehnološki razvijenom svetu špijunaže najavljivana je od 2012. godine. Igračima je obećavano revolucionarno iskustvo, gotovo potpuno personalizovano i jedinsveno za svakog korisnika.

Postojao je toliki hajp da se gotovo osam miliona ljudi pretplatio, što je istorijski podvig, ali igra i jeste najavljivana kao spektakl veka. Pre dve godine na Twitteru je postojalo i pitanje da li će u igri biti mimova, na šta je kompanija odgovorila da će zapravo čitava igra biti mim. <

To je ono čemu danas svedočimo. Za samo deset dana od izlaska, mreže su preplavljene snimcima bagova iz ove igre, kao i gomile grešaka poput stabala koja izviruju iz podova zgrada, tenkova koji padaju s neba i likova koji bez daha sede dok se voze motociklima. Umesto revolucionarnog iskustva sporednih likova koji savršeno funkcionišu pomoću veštačke inteligencije, korisnici su zapravo dobili krekovanu verziju Simsa.  

Ka da sve to nije dovoljno, igrači nisu mogli da je pokrenu na nekim verzijama svojih konzola, iako je naznačeno da ih Cyberpunk 2077 podržava. Toliko je žalbi podneto tokom prethodnih dana, u kojima su korisnici tražili povraćaj novca, da su Sony i Microsoft rekli da će ponuditi puni povrat svima koji su kupili Cyberpunk 2077 putem njihovih onlajn prodavnica, any je iz svoje čak i povukao ovaj naslov.

Pre same objave bilo je glasina kako igra izlazi prerano, da je puna bagova i da je trebalo sačekati još nekoliko meseci. Očigledno je kompanija želela da iskoristi praznike, kada prodaja ide značajno bolje, ali za njih to neće biti tako, ako je sudeći po trenutnom stanju. 

Možda je ovo i vreme da se sruši romatični sneško kreatora ove igrice. Vreme kada su se igre godinama razvijale, kako bi se kompletne spakovale na CD je davno prošlo i možda to zaista treba da ostane divan relikt prošlosti. Nema sumnje da interesenata za takve igre ima, Cyberpunk 2077 je to dokazao kroz ovih osam godina, ali pokazao je i da nije u stanju da na takav način napravi jednu savremenu igru, jer korisnici danas traže mnogo više od onoga što je moglo da se nareže na CD od nekoliko megabajta.

Konstantno odlaganje objavljivanja igrice, ukazivalo je da poblema ima. Iako su programeri stvorili funkcionalnu igru ​​za korisnike računara, Cyberpunk je bio spor i često je padao na konzolama PlayStation 5 i na novim Xbox uređajima. Još gore, igra je jedva radila na starijim konzolama poput PlayStation 4 i Xbox One.

Kako New York Times ukazuje, recenzenti igara nisu dobili igru na uvid pre njene objave, ikao je to uobičajena praksa, koja pomaže i samim kompanijama da nešto isprave u polednjem trentku. Međutim, poslednji trenutak je ono što traje već danama. 

Neki raniji zaposleni u ovoj kompaniji su rekli za svoje menadžere kako je „njihov entuzijazam za sopstvene igre često bio veći od njihove inženjerske i tehničke sposobnosti”.

CD Projekt  izjavio je da će razočaranim igračima vratiti novac, a vrednost deonica im je pala za 41 odsto od početka decembra. 

Kako NYT prenosi, unutar ovog poljskog studija tražio se krivac poslednjih nedelja, pa smatraju kako bi sudbina ove kompanije mogla da bude mračnija od one u koju su smestili svoju igru. Možda se situacija i promeni ako u narednim danima uspeju da dokažu ono što su tvrdili 2017. u odgovoru jednom tviterašu, a to je da će igrači dobiti ono što su platili. 

 

Petar Paunović

Objavio/la članak.

ponedeljak, 21. Decembar, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije