Cukov savet startapima: Istražite pre nego što se posvetite, slušajte korisnike, ne kopirajte

Mark Cukenberg je pre par dana u okviru YCombinator startap škole dao par sjajnih saveta koji će koristiti svima koji  žele da pokrenu startap. Cukova ključna poruka: “Istražujte pre nego što uđete u priču, slušajte (korisnike), gradite nešto od fundamentalne vrednosti, nemojte kopirati”. Na primeru Facebook-a, Cuk kaže da njegov tim nije nagađao da korisnici

Ivan Rašić
22/10/2012

Mark Cukenberg je pre par dana u okviru YCombinator startap škole dao par sjajnih saveta koji će koristiti svima koji  žele da pokrenu startap. Cukova ključna poruka: “Istražujte pre nego što uđete u priču, slušajte (korisnike), gradite nešto od fundamentalne vrednosti, nemojte kopirati”.

Na primeru Facebook-a, Cuk kaže da njegov tim nije nagađao da korisnici žele da dele fotke. Facebook je to saznao tako što je “slušao” šta korisnici imaju da kažu i “posmatrao” njihovo ponašanje na Facebook mreži.

Korisnici nisu ni rekli da žele da dele fotke, ali su aploadovali nove profil slike gotovo svakog dana.

I tako je Facebook ugradio funkciju foto sharing-a koja je postala enormno popularna, što je još jedna ilustracija kako puki podaci mogu da otkriju želje korisnika pre no što ih i sami korisnici postanu svesni.

Međutim, foto albumi su samo jedan primer. Stotine hiljada korisnika je protestvovalo zbog news feed opcije, ili zbog izmene korisničkog interfejsa. Međutim, ukupne metrike su pokazivale da te nove funkcije povećavaju korisničku posećenost i inače vreme provedeno na mreži, te je Facebook stoga ostao dosledan promenama. Danas je news feed najpopularnija funkcionalnost mreže, kaže Cukerberg.

Konačno, to što je Facebook imao sluha za iOS korisnike je dovelo do toga da shvate da je HTML5 bazirana aplikacija za apple uređaje bila suviše spora. Stoga je Facebook izgradio novu aplikaciju baziranu na iOS, nakon čega je rejting aplikacije naglo počeo da raste.

Morate da slušate i reči i metrike.

Mark je na kraju savetovao budućim preduzetnicima da istraže šta je to čime žele da se bave pre da se posvete tome. Kako kaže, ni sam nije znao da će Facebook biti biznis, već ga je u početku posmatrao kao lep hobi.

Izgradite nešto od fundamentalne vrednosti. Nije bitno da li je problem veliki ili mali. Ali neka ono što rešavate bude od osnovnog značaja za korisnike.

I, ako neko uđe u vaše tržište sa unikatnim idejama, nemojte da skrećete sa svog uctrtanog puta. U suprotnom, završićete tako što ćete kopirati, a nikada ne možete pobediti na taj način. Bićete kao Myspace, koji je sam sebe uništio vijajući Facebook.

Izvor za ovaj članak je TechCrunch, odakle je preuzeta i fotografija.

Ivan Rašić

Objavio/la članak.

ponedeljak, 22. Oktobar, 2012.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Sasa

ponedeljak, 22. Oktobar, 2012.

Pf. Mark(o), ne trabunjaj. Dodji u Srbiju pa izmisljaj nove stvari.