CreITive je domaća digitalna agencija koja pruža kompletne usluge – od izrade sajtova i aplikacija do promocije istih, a od prošle godine njegovi osnivači pokrenuli su i startap pod imenom TimePad, koji pomaže kompanijama da mere produktivnost i radno vreme svojih zaposlenih.

U novu godinu ulaze uspešno na oba fronta – TimePad je u beti i testira se na tržištu bivše Jugoslavije, a CreITive sa otvorenim predstavništvom u Dubaiju i planovima za dalju ekspanziju.

Pravo sa studija, 4 FONovca Nemanja, Veljko, Dragan i Nenad odlučili su da se konkretnije oprobaju u onome što su radili već po malo – pravljenju sajtova. Ovaj osnivački tim od tri developera i jednog sa biz pozadinom odmah je zaposlio još dve osobe – dizajnera Milana i developera Miloša, da bi se, kako nam kažu odmah bacilli u vatru i pojačali pritisak za pravljenje novca.

CreITive sada ima 21 zaposlenog, a Miloš i Milan su i dalje njegov deo i vode svoje timove.

f

Autentičnost kao diferecijator

Na startu su se fokusirali na domaće tržište i pre svega na razvoj sajtova i kako nam Nemanja Timotijević, direktor i suosnivač kaže, trudili su se da se izdvoje izradom autentičnih sajtova.

1196f10Jedna od stvari koja nas ja na samom startu odvojila od konkurencije kada je web razvoj u pitanju je bilo to što smo doneli odluku da ne koristimo već gotova, open source rešenja, poput Joomla-e, WordPress-a, Drupal-a itd. već smo se odlučili da izradimo sopstveni CMS.

Ovo je iz mnogo razloga bio teži put, ali se pokazalo, na prvom mestu zbog jako intuitivnog korisničkog interface-a koji je omogućio veoma jednostavno i brzo upravljanje sadržajem, a na drugom, zbog toga što su kasnije korekcije i dorade koje su klijentima uvek potrebne bile veoma jednostavne, brze i naravno samim tim smanjivale troškove.

Poslednje što smatram kao glavnom konkurentnošću je bio pristup klijentu i stav da web sajt ne treba da bude svrha sam sebi, već alat koji služi da pospeši i unapredi poslovanje.

Rasli ne samo kroz povećanje aktivnosti, već i kroz nova tržišta i delatnosti

Vremenom, kompanije su želele da prepuste CreITive ekipi i deo posla zasnovan na digitalnim komunikacijama. Deo ovoga momci su već radili tokom fakulteta, pa su se brzo odlučili da se upuste i u marketing stranu priče i postali full service digitalna agencija.

Da je bilo pravo vreme za to i da su uspeli vrlo brzo da uđu u štos govori i podatak da su postali treći Google partner u Srbiji.

Međutim, nisu tu stali. Proširenje je došlo i u pogledu tržišta, pošto već skoro 2 godine u svom portfoliju imaju i mnoge strane kompanije – iz Amerike, Evrope, Azije…

Okrenutost ka vođenju globalnog biznisa pokazuje i činjenica da su nedavno otvorili svoje predstavništvo u Dubaiju, odakle već dobijaju veliki broj klijenata, a uskoro planiraju i dalja proširenja, ali su odlučni da im baza ostane u Srbiji.

Nadamo se da ćemo uskoro preneti i uspešna iskustva ovog tima kako u osvajanju tržišta Emirata, tako i drugih na koja planiraju da uđu, budući da to nije uobičajeno za IT kompanije, pa verujemo da će koristiti drugim domaćim kompanijama da izvagaju troškove i koristi ovakvih poduhvata.

Startap oduvek bio u planu

Samostalni projekat im je, kako nam kažu, uvek bio cilj i to su postigli 2013. godine osnivanjem TimePada zajedno sa kompanijom WWG Inženjering. Za ovaj projekat dobili su i finansiranje od Fonda za inovacionu delatnost (iz sredstava pretpristupnih fondova EU IPA I 2011 u okviru Projekta podrške inovacijama u Srbiji koga administrira Svetska banka).

TimePad je namenjen kompanijama i meri vreme radnika provedeno na poslu preko NCR tehnologije, a svi podaci čuvaju se u klaudu i dostupni su kroz veb aplikaciju, koja omogućava različite izveštaje i praćenja.

Na tržištu postoje razne varijacije sistema za kontrolu radnog vremena, ali se za razliku od TimePada većina zasniva na jednokratnom uvođenju sistema i jednokratnoj naplati. TimePad planira da reši problem izdvajanje velike sume novca u startu, jer zaobilaze troškove kupovine servera i implementacije sistema, dok uređaj za čekiranje (tablet) košta približno kao i specifični uređaj za čekiranje koji koriste trenutni sistemi.

TimePad-intrakompanijski-startap-creITive

TimePad će korisnici plaćati mesečno, a održavanje sistema i dodavanje novih modula biće uključeno u tu pretplatu, tako da neće biti dodatnih troškova za korisnike.

Primarno je okrenut ka malim i srednjim preduzećima koja imaju od 5 do 100 zaposlenih do kojih planiraju da dođu pre svega kreiranjem integrisane online kampanje, što ne čudi s obzirom da je to upravo ono čime se bave.

Upravo dobija svoje prve korisnike, a iskusna ekipa iza njega svojim beta testerima ne daje proizvod besplatno na upotrebu, već po cenama koje planiraju i na lansiranju. Ovo je vrlo pohvalan pristup testiranju, jer osim proizvoda testira se i mogućnost izlaska na tržište.

1196f10Odlučili smo da i u beta fazi pronađemo ljude koji su spremni da plate za ovaj alat, zato što je već u testing fazi TimePad alat koji u mnogome može uticati na poboljšanje poslovanja i praćenje efikasnosti uopšte kada su mala i srednja preduzeća u pitanju.

Početak iz Biznis Centra Savski Venac

CreITive tim trenutno radi iz velikog prostora na Senjaku koji će uskoro zbog rasta zaposlenih i menjati. Svoju preduzetničku priču počeli su na istoj opštini, u Biznis centru Savskog Venca, koji podržava preduzetničke poduhvate mladih i u kom se nalazi i naše Potkrovlje.

1196f10Od osnivanja, kancelarije u BC47 su nam isključivo služile kao predstavništvo. Koristili smo ih za sastanke i prijem klijenata s obzirom da su na odličnoj lokaciji.

Osim toga, sam BC je značajan zbog mogućnosti ostvarivanja kontakata, samim tim i dolaženja do klijenata, ali sa druge strane i deljenja iskustva i ideja sa drugim stanarima u smislu razvoja kompanije.