IT Industrija
![](https://startit.rs/wp-content/themes/startit/assets/iti/logo.svg)
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
CreITive je domaća digitalna agencija koja pruža kompletne usluge – od izrade sajtova i aplikacija do promocije istih, a od prošle godine njegovi osnivači pokrenuli su i startap pod imenom TimePad, koji pomaže kompanijama da mere produktivnost i radno vreme svojih zaposlenih. U novu godinu ulaze uspešno na oba fronta – TimePad je u beti
CreITive je domaća digitalna agencija koja pruža kompletne usluge – od izrade sajtova i aplikacija do promocije istih, a od prošle godine njegovi osnivači pokrenuli su i startap pod imenom TimePad, koji pomaže kompanijama da mere produktivnost i radno vreme svojih zaposlenih.
U novu godinu ulaze uspešno na oba fronta – TimePad je u beti i testira se na tržištu bivše Jugoslavije, a CreITive sa otvorenim predstavništvom u Dubaiju i planovima za dalju ekspanziju.
Pravo sa studija, 4 FONovca Nemanja, Veljko, Dragan i Nenad odlučili su da se konkretnije oprobaju u onome što su radili već po malo – pravljenju sajtova. Ovaj osnivački tim od tri developera i jednog sa biz pozadinom odmah je zaposlio još dve osobe – dizajnera Milana i developera Miloša, da bi se, kako nam kažu odmah bacilli u vatru i pojačali pritisak za pravljenje novca.
CreITive sada ima 21 zaposlenog, a Miloš i Milan su i dalje njegov deo i vode svoje timove.
Na startu su se fokusirali na domaće tržište i pre svega na razvoj sajtova i kako nam Nemanja Timotijević, direktor i suosnivač kaže, trudili su se da se izdvoje izradom autentičnih sajtova.
Jedna od stvari koja nas ja na samom startu odvojila od konkurencije kada je web razvoj u pitanju je bilo to što smo doneli odluku da ne koristimo već gotova, open source rešenja, poput Joomla-e, WordPress-a, Drupal-a itd. već smo se odlučili da izradimo sopstveni CMS.
Ovo je iz mnogo razloga bio teži put, ali se pokazalo, na prvom mestu zbog jako intuitivnog korisničkog interface-a koji je omogućio veoma jednostavno i brzo upravljanje sadržajem, a na drugom, zbog toga što su kasnije korekcije i dorade koje su klijentima uvek potrebne bile veoma jednostavne, brze i naravno samim tim smanjivale troškove.
Poslednje što smatram kao glavnom konkurentnošću je bio pristup klijentu i stav da web sajt ne treba da bude svrha sam sebi, već alat koji služi da pospeši i unapredi poslovanje.
Vremenom, kompanije su želele da prepuste CreITive ekipi i deo posla zasnovan na digitalnim komunikacijama. Deo ovoga momci su već radili tokom fakulteta, pa su se brzo odlučili da se upuste i u marketing stranu priče i postali full service digitalna agencija.
Da je bilo pravo vreme za to i da su uspeli vrlo brzo da uđu u štos govori i podatak da su postali treći Google partner u Srbiji.
Međutim, nisu tu stali. Proširenje je došlo i u pogledu tržišta, pošto već skoro 2 godine u svom portfoliju imaju i mnoge strane kompanije – iz Amerike, Evrope, Azije…
Okrenutost ka vođenju globalnog biznisa pokazuje i činjenica da su nedavno otvorili svoje predstavništvo u Dubaiju, odakle već dobijaju veliki broj klijenata, a uskoro planiraju i dalja proširenja, ali su odlučni da im baza ostane u Srbiji.
Nadamo se da ćemo uskoro preneti i uspešna iskustva ovog tima kako u osvajanju tržišta Emirata, tako i drugih na koja planiraju da uđu, budući da to nije uobičajeno za IT kompanije, pa verujemo da će koristiti drugim domaćim kompanijama da izvagaju troškove i koristi ovakvih poduhvata.
Samostalni projekat im je, kako nam kažu, uvek bio cilj i to su postigli 2013. godine osnivanjem TimePada zajedno sa kompanijom WWG Inženjering. Za ovaj projekat dobili su i finansiranje od Fonda za inovacionu delatnost (iz sredstava pretpristupnih fondova EU IPA I 2011 u okviru Projekta podrške inovacijama u Srbiji koga administrira Svetska banka).
TimePad je namenjen kompanijama i meri vreme radnika provedeno na poslu preko NCR tehnologije, a svi podaci čuvaju se u klaudu i dostupni su kroz veb aplikaciju, koja omogućava različite izveštaje i praćenja.
Na tržištu postoje razne varijacije sistema za kontrolu radnog vremena, ali se za razliku od TimePada većina zasniva na jednokratnom uvođenju sistema i jednokratnoj naplati. TimePad planira da reši problem izdvajanje velike sume novca u startu, jer zaobilaze troškove kupovine servera i implementacije sistema, dok uređaj za čekiranje (tablet) košta približno kao i specifični uređaj za čekiranje koji koriste trenutni sistemi.
TimePad će korisnici plaćati mesečno, a održavanje sistema i dodavanje novih modula biće uključeno u tu pretplatu, tako da neće biti dodatnih troškova za korisnike.
Primarno je okrenut ka malim i srednjim preduzećima koja imaju od 5 do 100 zaposlenih do kojih planiraju da dođu pre svega kreiranjem integrisane online kampanje, što ne čudi s obzirom da je to upravo ono čime se bave.
Upravo dobija svoje prve korisnike, a iskusna ekipa iza njega svojim beta testerima ne daje proizvod besplatno na upotrebu, već po cenama koje planiraju i na lansiranju. Ovo je vrlo pohvalan pristup testiranju, jer osim proizvoda testira se i mogućnost izlaska na tržište.
Odlučili smo da i u beta fazi pronađemo ljude koji su spremni da plate za ovaj alat, zato što je već u testing fazi TimePad alat koji u mnogome može uticati na poboljšanje poslovanja i praćenje efikasnosti uopšte kada su mala i srednja preduzeća u pitanju.
CreITive tim trenutno radi iz velikog prostora na Senjaku koji će uskoro zbog rasta zaposlenih i menjati. Svoju preduzetničku priču počeli su na istoj opštini, u Biznis centru Savskog Venca, koji podržava preduzetničke poduhvate mladih i u kom se nalazi i naše Potkrovlje.
Od osnivanja, kancelarije u BC47 su nam isključivo služile kao predstavništvo. Koristili smo ih za sastanke i prijem klijenata s obzirom da su na odličnoj lokaciji.
Osim toga, sam BC je značajan zbog mogućnosti ostvarivanja kontakata, samim tim i dolaženja do klijenata, ali sa druge strane i deljenja iskustva i ideja sa drugim stanarima u smislu razvoja kompanije.
Objavio/la članak.
ponedeljak, 12. Januar, 2015.
Goran
ponedeljak, 12. Januar, 2015.
Kao neko ko je razvio 7 verzija svog OOP CMS-a, ali i odustao od daljeg razvoja i presao na standardne platforme, mogu samo da kazem da niste ni probali Drupal, WordPress itd. a kamoli naucili Symfony, Zend itd. To vreme razvoja sopsvenog CMS-a je davno proslo, pogledajte samo kuda trziste tema i pluginova, zaradjuju se milioni. Isto vazi i za Android i iOS. Danas bez standarda se ne moze raditi na duge staze. Isto vazi i za start up projekte: najbolje je razvijati od nule ali u okviru nekog framework-a jer u radu imate apsolutnu slobodu i kontrolu rada a sve je daleko stabilnije i prati dalji razvoj.
Miloš
ponedeljak, 12. Januar, 2015.
Svaka čast svima koji pokušavaju da pokrenu svoje stvari... I bravo za Inovacioni Fond koji im u tome pomaže! Mada, moram priznati da mi je malo krivo što nisu novac za ovaj projekat izdvojili iz svojih sredstava, ali dobro, koriste sve što im se pruža, to je dobro vođenje biznisa!