Čitanje nedeljom sa Petrom Perovićem

Ukoliko vam je potrebna inspiracija i novo štivo za čitanje, pogledajte šta je za nas izdvojio Petar Perović, dizajner.

Vukašin Stojkov
12/07/2015

Ove nedelje svoje predloge za čitanje podelio je Petar Perović, po našem mišljenju jedan od najboljih domaćih dizajnera. Pre nego što krenemo na njegove predloge i inspiracije, preporučujemo svima koje zanima dizajn da pročitaju i njegov tekst o procesu redizajniranja jednog od globalno najuspešnijih domaćih proizvoda.


Lista koja predstoji predstavlja mešavinu stvari koje sam čitao u skorije vreme i pojedinih tekstova i knjiga iz prošlosti koje rado preporučujem. Većina se može pročitati za jedno veče. Krenimo:

→ Ways to connect (2015)

U ovom digitalnom uratku Ryan Singer razgovara sa Williamom Channerom o dizajnu. Singer radi od prvog dana na Basecamp-u i jedan je od najrelevantnijih UX dizajnera današnjice. Razmišljanja su mu uvek utemeljena na iskustvu, a tehnike kojima se služi često odstupaju od “udžbeničkih”. Mada u tekstovima zna da odluta u preterano apstraktno teoretisanje u ovoj knjizi držao se dosta razumljivog kursa čemu je verovatno u velikoj meri doprineo i ko-autor. Channer je poznat po podcastu Dorm Room Tycoon na kojem uprkos utisku da ima dosadnjikav glas i postavlja relativno banalna pitanja uspeva iz sagovornika da izvuče suvi kvalitet. Moj omiljeni podcast.

→ Intercom on Product Management

Blog Intercoma je danas moguće i najbolji izvor tekstova o biznisu, strategiji, dizajnu i tehnologiji proizvoda. Ova kratka knjiga predstavlja uobličenu ideologiju sa bloga, nije neko neverovatno sadržajno delo, ali u dinamici današnje industrije mora se svrstati u značajno štivo o strategiji dizajna proizvoda. U velikoj meri predstavlja skup verbalizovanih i dokumentovanih problema sa kojima se susreće većina timova, ali predlaže rešenja drugačija od onih koje instinkt najčešće sugeriše.

petar-perovic

Otkad radim na kompleksnom proizvodu posledično sam opterećen razmišljanjima o aspektu širem od samog dizajna. Verovatno zbog toga uočavam ovakve tekstove, ali je evidentno da se mnoge organizacije i ljudi u njima suočavaju sa sličnim problemima. Nekoliko tekstova na temu:

→ Design is Valued. Now What?

Trenutni je trend da je dizajn u fokusu kompanijskih strategija, dizajneri su visoko cenjeni na tržištu, ali se zapostavljaju promene koje organizacija treba da sprovede da omogući da dizajn učini proizvod boljim. Zaposliti dobrog dizajnera samo je deo rešenja, ali ne garantuje apsolutno ništa. Nije neko preterano temeljno štivo, ali precizno pogađa u srž problema.

→ This is why people leave your company

Kao nastavak prethodnog teksta – gde dizajn mora da ima podršku ostalih delova organizacije kako bi se uopšte ostvario – dolazi ovaj koji govori kako održati na okupu ljude koji to mogu da omoguće. Dosta je reči o odnosima, kompanijskoj kulturi i stvaranju zajednice koja je preduslov za uspeh organizacije. Možda je “kultura” nešto što je danas blago prenaglašeno, ali tekst odlično adresira situacije od kojih se zaposlenima prevrće stomak, a njihovi menadžeri i vlasnici najčeće ih nisu ni svesni.

→ Makers schedule

Na ovom mestu dobro bi legao nekoliko godina star, ali uvek aktuelan klasik koji adresira ljudsku (najčešće menadžersku) nepromišljenost prilikom prekidanja ljudi u poslu. Svi čiji posao zahteva intelektualni rad (makers) trebaju određenu izolaciju da bi postigli koncentraciju, dok je trend našeg biznisa danas upravo suprotan tome, podstiče stalnu interakciju, beskrajne sastanke, salve chat poruka koje treba servisirati i stvaraju opšti osećaj da su ljudi neprekidno dostupni. Još jedan tekst na čijim bih temeljima uvek postavio i sopstveni tim/firmu/organizaciju.

Za kraj nešto što nije usko povezano sa prethodnim tekstovima, ali teme su koje intenzivno okupiraju moja interesovanja.

→ On writing well

Razumljivo pisanje neophodan je preduslov za razumljiv interfejs i dobar dizajner mora da teži ka tome da postane dobar pisac ili barem da razume važnost dobro napisanog teksta. Knjiga koja sledeće godine slavi četrdesetogodišnjicu prvog izdanja je fantastično temeljan vodič napisan poštujući prakse koje i sam propoveda. Usudio bih se reći da je obavezno štivo za svakoga ko piše, a danas to označava verovatno sve ljude koji koriste internet.

→ Nicely Said: Writing for the Web with Style and Purpose

Delo specifično usmereno na pisanje za web u formi priručnika. Nema kalibar prethodne knjige, ali autorke prenose praksu ispoliranu kroz rad za MailChimp, HappyCog, Facebook i MuleDesign, između ostalih. Kao nadogradnju ne treba preskočiti ni tekstove sa izvanrednog bloga Nicole Fenton, jedne od ko-autorki.

→ Detail in Typography

Moja omiljena knjiga iz tipografije fokusira se na manje uočljive detalje tipografskog dizajna. Stil je možda malo inženjerski suv, ali utisak je da ne postoji apsolutno nijedan trenutak praznog hoda. Napakovana je praktičnim sadržajem što će učiniti da čitanje potraje duže nego što bi se očekivalo od knjige dugačke 60 stranica.

Prijatno čitanje!

Vukašin Stojkov

Objavio/la članak.

nedelja, 12. Jul, 2015.

IT Industrija

🔥 Najčitanije