IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Ove nedelje je sa nama svoje predloge za čitanje podelio Ivan Ćosić, vlasnik kreativne agencije Plain&Hill, CCO crowdfunding platforme za nezavisne medije IndieVoices, a trenutno zaokupljen organizacijom konferencije wwvrsac o kojoj smo već pisali i koja se održava 30. oktobra i 1. novembra pod sloganom koij veoma lepo objašnjava njenu misiju – “Živi lokalno, gradi globalno”.
Ove nedelje je sa nama svoje predloge za čitanje podelio Ivan Ćosić, vlasnik kreativne agencije Plain&Hill, CCO crowdfunding platforme za nezavisne medije IndieVoices, a trenutno zaokupljen organizacijom konferencije wwvrsac o kojoj smo već pisali i koja se održava 30. oktobra i 1. novembra pod sloganom koij veoma lepo objašnjava njenu misiju – “Živi lokalno, gradi globalno”.
Ipak uspeo je da pronađe malo vremena da sa nama podeli svoje preporuke i to na drugačiji način nego što smo navikli.
Uživajte:
Jedan od blogova koje redovno čitam je BrandNew. Mislim da bi vašim čitaocima bilo posebno interesantno da ga prate (ili da svrate s vremena na vreme) i da naročito obrate pažnju na one postove koji analiziraju redizajn logo-a i identiteta različitih sajtova i startapa.
Tako sam u proteklom periodu mogao da pročitam analize redizajna velikih brendova kao što su SalesForce, MSN i About.com. Ovo je sajt na kojem često pronalazim kako nove informacije o redizajnu poznatih i manje poznatih brendova, ali isto tako pratim i načine kako ti isti brendovi prate trendove i odgovaraju na izazove globalnog tržišta.
Pričajući o redizajnu, mada samo ovlaš pomenut na blogu koji sam već preporučio, najviše pompe je u poslednje vreme generisao redizajn Norveških novčanica. Ja sam lično oduševljen i to ne samo redizajnom već uopšte čitavim pristupom u kreiranju novčanica koje će se koristiti u 21. veku.
Kad smo kod vrednosti brendova, baš ove nedelje sam pronašao da je Interbrand izbacio listu najboljih globalnih brendova za 2014. godinu, mnogo mi se dopala, na prvom mestu vizuelno, prvi put kada sam je video, a evo već dve godine se trudim da je pratim redovno.
U razvoju brenda naročito kada brend postaje globalan mnogo ljudi će se uključiti u razne stvari, i ako jee potrebno da upravljate celim procesom razvoja i primene brenda jako je bitno da se kvalitetno kreira “Style Guide” – designmodo blog je početkom meseca doneo jako lepo uputstvo kako da kreirate style guide za svoj brend.
Dizajnerima koji počinju, a i mnogim iskusnim često je problem da naplate svoj rad (ne mislim na to da li će klijent platiti ili ne već da uopšte racionalno iskažu cenu svog rada). Ovog meseca sam naleteo na fenomenalan alat za računanje cene dizajnerskog posla.
Čak i ako ga nećete koristiti interesantno je pogledati na koja pitanja je potrebno odgovoriti kako bi ste ista imali u vidu kada odlučujete da li ćete raditi sledeći projekat ili ne. S tim u vezi i AIGA je izdala listu prosečnih plata u kreativnoj industriji (u svetu naravno, ali nije zgoreg imati na umu).
Kada sam pročitao naslov “Adobe design apps for iPhone and iPad” mislio sam da su u pitanju aplikacije koje pomažu u dizajnu za ove uređaje, međutim ispostavilo se da je u pitanju set aplikacija koje se mogu koristiti na ovim uređajima kako bi se na njima kreirao sadržaj. Za kreativce koji imaju ove prenosne uređaje stvarno počinju da se pojavljuju ozbiljni programiri koji polako utiču na to da tableti i telefoni prestaju da budu uređaji samo za konzumiranje sadržaja.
Ovog meseca izašao je i predlog “Photographers Manifesta” veoma kvalitetno štivo za sve nove, ali i mnoge stare fotografe.
Naravno nedeljno čitanje ne može proći bez par linkova sa Medium.com platforme. Oduševio me tekst Olivera Richtenstein-a – Death by Entropy. Kako je moj blog na temi koju su napravili Oliver i njegova firma Informational Architects (na istoj temi je i sajt Silvestera Stalonea :D) a tema se kupuje uz klauzulu “nemojte kupovati ovu temu ako će vam trebati support” već sam navikao na pristup radu koji gaji Oliver i njegova ekipa te me je njegov post posebno zabavio ali i istovremeno naterao da se zamislim u pogledu stvari koje je izneo.
Nekoliko meseci u rikverc, ako ste propustili, obavezno pročitajte jedan tekst koji nema veze ni sa dizajnom ni sa startapima – Šta sam naučio o svemu od svog starog psa.
I konačno na kraju, klip koji morate odgledati – Jerry Seinfeld’s Clio Acceptance Speech. (Clio je jedna od najprestižnijih advertajzing nagrada u svetu).
***
A ako želite da pogledate pregled nedelje i tekstova koji su izašli na Startitu, preporučujemo vam naš nedeljni osvrt.
Objavio/la članak.
nedelja, 19. Oktobar, 2014.