IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Charlie Pommier nameštaj jedinstven je po spoju visokog kvaliteta i praktičnosti — nudi povoljan luksuz koji možete upakovati u kutiju za cipele.
Ovog leta je Kickstarter uvrstio čak dve kampanje iz Srbije među svoje omiljene projekte: indie igru Columnae o kojoj smo pisali po lansiranju kampanje (za sada na jednoj četvrtini do cilja, podržite!) i visokokvalitetni nameštaj na rasklapanje Charlie Pommier.
Projects We Love je relativno novi način na koji Kickstarter osoblje ohrabruje projekte koji, kako kažu, “imaju dobar video, upečatljive slike, jasan plan, uzbuđenu zajednicu i mnogo kreativnosti”. Ranije je to bio takozvani Staff Picks, koji, baš kao što je slučaj sa Projects We Love, ne garantuje uspeh kampanje, ali čini projekte vidljivijima.
Charlie Pommier kampanja poslednja je kampanja iz Srbije za koju mi znamo, a prva ovog karakera: spoj primenjene umetnosti i dizajna, okrenuta ka inostranoj publici kojoj može da ponudi potpuno drugačiji, kvalitetan proizvod po povoljnim cenama.
Iza nameštaja stoji Šarli Pomje — mladi arhitekta i industrijski dizajner francuskog porekla, koji je studije završio na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu, a tako i ostao stalno vezan za grad.
Kickstarter kampanja za nameštaj je registrovana na Srbiju, što mi je isprva zapalo za oko, pitajući se da li bi zadobila više pažnje i vidljivosti da je registrovana na Francusku.
No, Šarli ističe da mu je bilo bitno da se naznači poreklo nameštaja:
Brend je francuski, ali je proizvodnja u Beogradu. Na ovo smo izuzetno ponosni i ne krijemo. Beograd ima izuzetne stolare, majstore i zanatlije, a ručni rad se vraća na velika vrata u mnogim oblastima. Isporuka je takođe iz Beograda, i želeli smo da budemo potpuno transparentni u vezi sa tim.
Isporuka je, pored samog dizajna, ono što izdvaja Šarlijev nameštaj od konkurencije. Nameštaj možete lako sklopiti tako da stane u nešto veću kutiju od one za cipele, a iz Beograda ga šalju širom sveta.
Mi smo trenutno jedini na svetu koji proizvode kvalitetan nameštaj koji se jednostavno sklapa. Uvek je sklapajući nameštaj bio nižeg kvaliteta i koristio se samo u određenim situacijama i mestima.
Želeli smo to da promenimo, da napravimo nešto što će izgledati kao “običan” nameštaj, biti istog kvaliteta, ali da mu dodamo tu praktičnu vrlinu sklapanja. Ljudi sve više žive u malim stanovima i često se sele i zato im je potreban nameštaj koji će pratiti njihove potrebe.
Charlie Pommier nameštaj je do sada bio izlagan u salonu Kare u Beogradu, kao i u salonu Shamliza u Karađorđevoj, a Kickstarterom Šarli želi da ponudi svoju kreaciju svetu:
Kickstarter je dobra reklama za proizvod, ali i test koji će pokazati da li se proizvod ljudima dopada i, što je najvažnije, da li bi ga kupili po toj ceni. Jako puno stvari može da se vidi na osnovu Kickstarter kampanje, a nama ne služi samo da bi potencijalno skupili novac, već da sagledamo širu sliku da li smo na pravom putu.
Srbija i dalje nije na listi zvaničnih Kickstarter zemalja, što znači da kampanju morate registrovati na adresu i račun nekoga ko je u jednoj od zemalja koju platforma prepoznaje, pa je i za Šarlija ovo bila jedna od prepreka koju je morao prevazići radi lansiranja.
Prva prepreka je bio bankovni račun u jednoj od zemalja koje Kickstarter podržava (Amerika, Kanada, glavne zemlje Evropske Unije) kao i da je vlasnik računa rezident te zemlje.
Ja jesam francuske nacionalnosti, ali mi je u ličnoj karti beogradska adresa, a u mom slučaju morala bi da bude adresa u Francuskoj i račun u francuskoj banci. Ovo sam rešio uz pomoć svog brata koji živi u Parizu i tamo ima bankovni račun.
Druga “prepreka” je bila sama prezentacija projekta, video i ostalo pošto nismo imali mnogo novca i potrudili smo se da prikažemo sve što je bitno sa kompijuterskim znanjem koje imamo.
I pored prepreka, kaže da priprema kampanje nije trajala dugo, tek par nedelja, a odjednom su lansirane dve kampanje paralelno — svaka za pojedinačnu kolekciju nameštaja. Trenutno su u toku kampanje za Triangle Collection i Triangle Fusion, a Šarli nam objašnjava zbog čega je odlučeno da odmah izađe na dva fronta:
Svaki projekat pre lansiranja na Kickstarteru mora da prođe njihovo odobrenje. Moguće je imati dva aktivna projekta na Kickstarteru, ali samo ako oni procene da je to u redu. Prilikom odoravanja drugog projekta upravo su nas za to pitali i savetovali da drugi projekat lansiramo kada se prvi završi.
No, objasnili smo im da je u pitanju ista kolekcija i filozofija nameštaja podeljena u dva projekta zbog prevelikog broja “Backer” opcija ukoliko bi sve bio jedan projekat na šta su nam odgovorili da razumeju i pustili i drugi projekat istovremeno. Znači moguće je imati dva aktivna projekta, ali samo u posebnim slučajevima kada oni procene da je smisleno.
Šarli ističe da se, i u njegovom slučaju, kreativnost često rađa iz nedostatka resursa i da kao takva postaje motor inovativnosti. Ekipa Kickstartera je ovo prepoznala i pogurala projekat označavajući ga sa Projects We Love bedžom:
Ključ bilo kog malog biznisa je inovativnost, o čemu god da se radi: da li je to aplikacija, sajt, nameštaj ili četkica za zube. Vrlo je jednostavno, ako nemaš novac za reklamu moraš da budeš kreativan i drugačiji.
Druga stvar je da ta tvoja inovacija ne bude samo dekorativne prirode nego da ima upotrebnu vrednost i da služi nečemu.
Mi smo jako ponosni na to što je Kickstarter prepoznao kvalitet našeg projekta i obeležio nas kao “Project We Love” i time nam dao više prostora na njihovoj platformi i veči kredibilitet. Velika je čast da među fenomenalnim i kreativnim projektima budeš označen kao projekat koji se njima dopada.
Ako želite da naučite još bitnih stvari oko pokretanja Kickstarter kampanje, pročitajte ovde kako smo u mesec dana sakupili više od 100.000 dolara preko ove platforme.
Objavio/la članak.
utorak, 19. Jul, 2016.
Mario Pilar
sreda, 20. Jul, 2016.
Svaka cast za kreativnost i ideju.
Jason
sreda, 20. Jul, 2016.
@Charlie Pommier Hvala puno na odgovoru.
Alex
utorak, 19. Jul, 2016.
Odlicna ideja, svaka cast za globalnu ideju a ne vezivanje za lokalno tržište.
Charlie Pommier
utorak, 19. Jul, 2016.
Ćao svima, biće mi zadovoljstvo da odgovorim na sva vaša pitanja, a želim da kažem da sam ponosan na članak koji je izašao na najboljoj startup platformi na Balkanu. Što se isporuke tiče, vršimo je kao da šaljete bilo koji paket brzom poštom - avionom. Ta usluga se zove EMS i možete pogledati na sajtu pošte. Isporuka je za ceo svet i vreme isporuke je od 5 do 9 dana. Oni imaju maksimalne dimenzije paketa u koje se morate uklopiti, a oni rešavaju svu papirologiju. Ako su količine veće i ako neko hoće da preprodaje vaše artikle onda morate da potpišete sa poštom ugovor o post exportu i tada su cene dostave čak i niže od EMS slanja. Maksimalna težina je 30kg a maksimalna dimenzija paketa ne sme da prelazi računicu: obim na najširem delu + dužina paketa < 3000mm.
Jason
utorak, 19. Jul, 2016.
Jako dobra prica. Kako resavaju probleme oko izvoza - cena isporuke i svega toga?