IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Sa Milošem Dakićem smo pričali o tome kako je njegov startap došao do 100 plaćajućih korisnika, koje metode su koristili za promociju, kao i kakvi su im planovi za dalji razvoj proizvoda.
Miloš Dakić je jedan od suosnivača BlogIna, platforme za komunikaciju unutar kompanija putem internih blogova, koja sada ima 100 plaćajućih korisnika. Neke od većih i poznatijih firmi koje koriste BlogIn su Autodesk, Bulova, Cambridge University, Domino’s Pizza Canada i Creative Market.
Izvorna ideja je došla od Siniše Komlenića i Željka Gudelja iz Themes Kingdoma koji su imali potrebu za alatom koji bi služio za širenje internih vesti i arhiviranje internog znanja i dokumenata. BlogIn za primarni cilj ima da omogući prostor za transparentnu internu komunikaciju i razmenu sadržaja i znanja, koji je dostupan svim zaposlenima u firmi.
BlogIn na neki način predstavlja “virtuelnu oglasnu tablu” firme, ali u isto vreme otvara jedan novi kanal za dvosmernu, transparentnu komunikaciju, jer svi korisnici mogu da se uključe u diskusiju, iskažu svoje stavove o određenoj temi, da postave pitanje i/ili dobiju odgovor. Format internog bloga se pokazao kao idealan format za ovu namenu.
BlogIn je nastao 2013. godine, a od tada do danas je evoluirao pre svega u pravcu koji su diktirale povratne informacije koje su Miloš i ekipa dobijali od svojih korisnika i koje su uklapali sa svojom vizijom toga kako proizvod treba dalje da se razvija.
Ja i dalje primam i najčešće odgovaram na customer support zahteve i, iako mi to oduzima dosta vremena i energije, to mi omogućava da budem u direktnom kontaktu sa korisnicima i iz prve ruke prikupim dragocene informacije o tome šta ih muči ili šta bi moglo da se unapredi.
To se pokazalo kao dobra strategija i mislim da je preko 90% novih stvari koje smo dodali u proizvod tokom poslednjih par godina poteklo upravo od zahteva korisnika. Ono što želimo da postignemo je što bolje razumevanje potreba naših korisnika, jer je to ključ za uspešan dalji razvoj.
Na platformi je trenutno dostupan dvonedeljni free trial, a usluga se zatim plaća 25$ na mesečnom ili 250$ na godišnjem nivou. Firme koje trenutno koriste BlogIn su raznovrsne, dolaze iz preko 30 zemalja i iz dosta različitih industrija, od zoološkog vrta, preko lanca restorana brze hrane, marketinških i softverskih agencija do univerziteta i osiguravajućih kuća. Veličina firmi klijenata takođe drastično varira, od 10 pa do nekoliko hiljada zaposlenih.
Kao najbolji način za dolaženje do klijenata se, prema Miloševim rečima, do sada pokazao organski SEO.
Kao što verovatno svi rade, u početku smo eksperimentisali i isprobavali razne kanale promocije od plaćenih oglasa do promocije po društvenim mrežama i raznim forumima. Ono što je do sada dalo najbolje rezultate je organski SEO, a važan deo u okviru toga je naš blog, odnosno content marketing.
Quora je takođe jedan od kanala koje su koristili za dovođenje poseta na sajt.
Pisanje smislenih odgovora (uz suptilan link ka našem sajtu ili blog postu) na pitanja na Quori iz relevantnih oblasti za naš proizvod nam redovno donosi kvalitetan saobraćaj na sajt i blog. Ovakav vid promocije je besplatan, odnosno ne zahteva vaš novac, ali zahteva vreme i trud.
Interni kompanijski blog se pokazao kao dobro rešenje za deljenje znanja i informacija unutar kompanija koje svakako ima svoju tržišnu nišu, ali i dosta raznovrsnu konkurenciju.
U početku smo mislili da nemamo puno konkurencije jer smo gledali usko i konkurencijom smatrali samo proizvode i alate koji nude istu stvar kao i mi, na primer alate za interni blog.
Kada se pogleda šire, postoji veliki broj proizvoda i alata koji se koriste za internu poslovnu komunikaciju, kolaboraciju, project management, team chat itd. Međutim, ne obaziremo se previše na konkurenciju, više smo fokusirani na razvoj našeg proizvoda, na naše trenutne korisnike i na to kako da najbolje odgovorimo njihovim potrebama.
BlogIn je još uvek mala ekipa od 3 web developera i dve devojke koje vode blog, a dalji planovi im se odnose pre svega na usavršavanje proizvoda i implementaciju nekih zahtevnijih rešenja koja zahtevaju dosta vremena.
Planiramo da nastavimo da radimo ovo što smo radili do sada, da slušamo zahteve korisnika i da oblikujemo proizvod prema njima. Imamo dugačku listu sa unapređenjima koje planiramo da uradimo, a koju smo sastavili na osnovu informacija koje su nam dostavili korisnici.
Neki od zahteva koje dobijamo nisu laki za realizaciju i zahtevaju značajne izmene u strukturi proizvoda i često se desi da od početne ideje do realizacije protekne dosta vremena, ali smo uvereni da je to pravi put.
Objavio/la članak.
petak, 30. Jun, 2017.