IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Big Screen Tools nastao je krajem prošle godine sa misijom da kreira inovativna softverska rešenja namenjena prvenstveno bioskopskoj digitalnoj industriji. Iza ovog startapa stoje Pedja Ljubojević i Aleksandar Cikarić, i trenutno testiraju svoj prvi proizvod, ScreenClixx interaktivan sistem. Radi se o sistemu koji animira gledaoce pre same filmske projekcije omogućavajući im komunikaciju sa sadržajem sa platna. Pojava
Big Screen Tools nastao je krajem prošle godine sa misijom da kreira inovativna softverska rešenja namenjena prvenstveno bioskopskoj digitalnoj industriji. Iza ovog startapa stoje Pedja Ljubojević i Aleksandar Cikarić, i trenutno testiraju svoj prvi proizvod, ScreenClixx interaktivan sistem. Radi se o sistemu koji animira gledaoce pre same filmske projekcije omogućavajući im komunikaciju sa sadržajem sa platna.
Pojava interneta i razvoj tehnologije dosta je uticalo i na razvoj bioskopa. S jedne strane, mnogo je lako odgledati film kod kuće i to visokog kvaliteta, dok nas, s druge, nove funkcije bioskopa (3D, 6D i dr.) ipak drže vezanim za njih. Međutim, osim razvoja tehnologija prikaza, malo šta je inovirano u bioskopima – kupimo kokice, (ne)gledamo trejlere, odgledamo film i odemo kući.
Uprkos svim novim tehnologijama, koje sve brže postaju dostupne i u kućnoj varijanti, bioskopi imaju ozbiljan izazov da zadrže svoje posetioce, ali preduzetnici retko ulaze sa svojim rešenjima, jer je bioskopska tehnika i dalje izuzetno skupa, a priroda ove industrije joj ograničava pristup. Ovo je upravo ono gde Peđa i Aleksandar vide šansu za Big Screen Tools.
Njihov proizvod, ScreenClixx namerava da učini platno interaktivnim i time proširi njegovu primenu i pritom ne angažujući nikakvu dodatnu opremu od one koju bioskop već poseduje (a to je internet konekcija).
Kako nam Peđa kaže, ideju je dobio kroz svoj rad u bioskopu:
Ideja o pokretanju startapa se javila u preiodu dok sam radio u bioskopu Arena Cineplex kao menadžer. Tokom trogodišnjeg rada imao sam priliku da se upoznam sa najsavremenijom digitalnom bioskopskom tehnologijom i radnim praksama. Istovremeno, uočio sam da na tržištu nema dovoljno inovativnih rešenja koja na pravi način koriste potencijal kolektivnog čina gledanja filma, a da se pritom oslanjaju na model društvenih mreža.
Želja za stvaranjem novih softverskih rešenja za potrebe bioskopa prevagnula je na jesen prošle godine kada sam napustio posao kako bih počeo da radim na ScreenClixx sistemu, gde mi se pridružio dugogodišnji prijatelj, Aleksandar, koji je u to vreme pohađao Startap Akademiju.
Do sada su razvili prototip koji se sastoji iz mobilne aplikacije i bekend servera koji obrađuje dobijene podatke. ScreenClixx aplikacija je u ovom trenutku razvijena za Android operativni sistem, a od nedavno je mozete preuzeti sa Google Play Stora. Kroz dalji razvoj, planiraju i verzije i za iOS i Windows mobilne platforme.
Preuzimanje aplikacije je besplatno i nakon toga, potrebno je samo da kamerom skenirate QR kod sa platna i za sada, ulogujete se uz pomoć Facebook ili Google+ nalogom i tako dobijate mogućnost da učestvujete u aktivnosti koja se dešava na platnu. Za sada je to samo nasumično izvlačenje i dodeljivanje poena korisnicima koji im omogućavaju popuste na neke od bioskopskih usluga ili, npr. besplatne kokice.
Biznis model se zasniva na naplati bioskopu prema pay-per-use sistemu, što znači da će bioskopi plaćati samo za aktivno korišćenje ove aplikacije od strane posetilaca, a plan je da im se taj novac vrati kroz povećanje prodaje ulaznica i koncesija. Aleksandar je sa nama podelio i svoju viziju ovog sistema:
Kada ovaj softver bude zaživeo, odnosno aplikacija aktivna, otvoriće se mogućnost za veliki broj primena sistema – kao što su nagradne igre, kampanje povećanja lojalnosti, glasanja, humanitarne akcije i mnoge druge koje će činiti sam sadržaj.
Uz to, povezanost ScreenClixxa sa društvenim mrežama će omogućiti menadžmentu da profiliše publiku kao i da aranžira i kreira sadržaj u odnosu na prikupljene podatke.
Već su imali priliku da testiraju prototip u bioskopu Arena Cineplex, ali kako sam sistem još uvek nije integrisan u bioskopsko okruženje, nisu u mogućnosti da obave testiranje koje će pokazati realne i merljive podatke.
Trenutno u svetu postoji oko 140.000 bioskopskih sala, od kojih je 42.000 u SAD i 28.000 u Evropi, što su tržišta na koja žele primarno da se fokusiraju. U prvoj fazi žele da uđu na tržište Evropske Unije, zbog toga je ScreenClixx osim u Srbiji, razvijan i u Austriji, gde je naglasak bio na biz devu i traženju partnerstava.
U međuvremenu, u Srbiji su se već dogovorili sa 3 bioskopa za testiranje sistema onog trenutka kada postane funkcionalan, a i sa nekoliko u regionu.
U odnosu na postojeće okolnosti, tržište smo segmentirali u tri kategorije – veliki bioskopski lanci (primarni segment tržišta i čine ga kompanije u čijem je vlasništvu veliki broj multipleksa), marketinške agencije i manji bioskopski lanci, odnosno pojedinačni bioskopi.
Što se konkurencije tiče, najveći trenutno im je belgijski sistem Cinvolve koji je koncipiran kao skuplje rešenje, i opet, sa drugačijim pristupom publici i krajnjim korisnicima. Ovaj sistem zahteva i dodatnu opremu koja bi omogućila njegovu upotrebu, što ScreenClixxu daje veliku prednost, jer skoro da nije potrebno ulaganje da bi se implementiorao sistem. Postoje i ideje podsticanja socijalizacije u bioskopima, kroz komentarisanje i upoznavanje sa publikom kao što je TimePlay, koje su isto veoma na početku.
Interesantno je da nijedan od osnivača nije programer, pa ih je to primoralo da autsorsuju izradu softvera. Međutim, osim novca koji sami izdvajaju iz džepa, to je problematično i zbog potrebe za konstantim usavršavanjem aplikacije i pravljenja odgovarajućeg MVPja. Zbog toga su svesni da je vreme da čitav razvoj preuzmu u svoje ruke i to prvenstveno kroz pronalaženje trećeg suosnivača koji bi zauzeo poziciju CTOa i doprineo daljem razvoju ovog proizvoda.
Paralelno istražuju i traže investicionog partnera koji bi mogao da im pomogne kako finansijski, ali kroz svoje konekcije i znanje.
Kao što je već pomenuto, ScreenClixx je tek prvi proizvod ovog startapa, a u planu je izrada i drugih bioskopskih sistema koji će jezgro postojećeg softvera iskoristiti kao osnovu za razvoj.
Nije teško poverovati da je potrebno iskoristiti tehnologije i trend koji postoji i učiniti bioskope interaktivnijim. Posebno tome u prilog idu već postojeći pokušaji, kao što je devedesetih godina pokušano sa implementacijom glasanja za radnju filma u Loews bioskopima, ali je publika loše odreagovala na to i brzo su uklonjeni. Možemo primetiti isti pokušaj i nekoliko TV serija, a biće zanimljivo videti i šta će Fox uraditi sa kupljenim pravima za ekranizaciju serije knjiga “Izaberi svoju avanturu“.
Ostaje da vidimo da li je ovakav tip interaktivnosti taj koji je potreban bioskopskoj publici. Osnova postoji i možda kroz upotrebu i testiranja tim zapravo dođe do sistema koji će povećati uključenost publike u bioskopski život.
Big Screen Tools vidi izuzetan potencijal za razvoj novih i inovativnih rešenja u ovoj industriji, koja mogu doneti visok profit, i želi da ga iskoristi kako bi se pozicionirao na tržištu. Prvenstveno kao lider u ponudi interaktivnih bioskopskih sistema, a zatim i kao kompanija koja je sa svojom proizvodnom linijom uključena u sve moderne trendove u prikazivačkoj industriji.
Objavio/la članak.
utorak, 29. Jul, 2014.