IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Čini nam se da je veoma mali broj domaćih kompanija uvideo priliku u smartfon aplikacijama, ili pronašao način da kreira uspešne proizvode za ovu sve dominantniju platformu. Među retkima je beogradski SMS Robot koji postiže konzistentno dobre rezultate.
Pre godinu dana smo predstavili SMS Robot, jednu od najuspešnijih nepoznatih tehnoloških kompanija iz Srbije koja pravi sopstvene proizvode. Kod ove ekipe se u međuvremenu nije promenilo mnogo toga osim — rasta.
Njihove aplikacije se mesečno preuzmu do milion puta, a svakog dana “usluže” 500.000 korisnika. Ovaj studio B2C Android aplikacija prolazi kroz set koraka pri razvoju novih i unapređenju starih proizvoda, krećući se od grubih prototipova kroz A/B testove, do finalnih rezultata.
Portfolio aplikacija se skine između sedamsto hiljada i milion puta mesečno, a po danu to izgleda ovako:
Automatic Call Recorder — 10.000 preuzimanja/dan
Automatic Call Recorder Pro — 3.000
Period Tracker — 6-10.000
Countdown App — 3.000
Analog Clock Widgets — 2.000
FotoX — 3.000
Vault — 1.000
VoiceX — 1.000
Automatic Call Recorder donosi najveće prihode (aplikacije se monetizuju isključivo oglašavanjem) jer ga korisnici najintenzivnije koriste, ali je najveći potencijal, i dalje, u Period Trackeru.
Ova aplikacija koja optimizuje put do trudnoće se koristi sa 1.1 miliona uređaja, dok je dnevno koristi čak 300.000 korisnika. Potencijal dolazi upravo iz toga što korisnici komuniciraju aplikacijom i razmenjuju savete i mišljenja, što je čini “specijalizovanom” društvenom mrežom, u kojoj vrednost aplikacije korisnicima raste sa brojem korisnika.
Medicinska niša je zahvalna jer su korisnici lojalni i dosta koriste aplikacije tog tipa. Dosta razmišljamo o čitavom nizu aplikacija ovog tipa, budući da imamo finu polaznu tačku u postojećim korisnicima, prema kojima možemo da cross-marketing.
Nameću se se aplikacije za samu trudnoću, tretmane za plodnost, fitnes aplikacije… — Zoran Gašić
Posebno je zanimljivo to što je tehnički tim koji upravlja svim ovim proizvodima i tolikim brojem korisnika sastavljen od samo četiri inženjera.
S jedne strane prosto imamo mnogo iskustva koje smo skupljali pre pokretanja svog biznisa.
S druge — ranije ste kao startap morali da uložite ozbiljan novac u hardver da bi pokrenuli bilo koji tip onlajn biznisa. Dolaskom modernih cloud rešenja prosto je fantastično šta možete dobiti sa skromnim ulaganjima.
Koristimo ceo spektar AWS servisa — Ec2, RDS, S3… Sada već imamo desetine servera i ceo bekend je napisan u node.js-u. Ne mogu da zamislim šta bismo radili i kako bi podigli ovakvu infrastrukturu bez AWS-a.
U prethodnih godinu dana SMS Robot je povećao prihode i broj korisnika tri puta (i dalje sopstvenim sredstvima, bez investicije), iako su ograničeni samo na Android — platformu koja ima više korisnika, ali onih koji manje troše i manje su “vredna” publika kad je oglašavanje u pitanju. Zbog ovoga se u firmi spremaju i za razvoj iOS aplikacija.
Generalno gledano, na srpskoj startap sceni dosta fali kompanija koje se (uspešno) bave razvojem mobilnih rešenja, što je posebno neobično imajući na umu da smartfoni jedu svet. Da li će SMS Robot biti jedna od prvih koje će pokrenuti talas? Ne znamo ali deluje da je u finoj početnoj poziciji za to.
SMS Robot traži novog člana tima → pogledajte oglas za Android developera
Objavio/la članak.
četvrtak, 29. Oktobar, 2015.
Drasko
sreda, 1. Februar, 2017.
Mozda se domaci programeri ne odlucuju za plasiranje aplikacija na Play Store-u zato sto je malo informacija dostupno kada je u pitanju plasman aplikacija. Danas na Play Strore-u ima preko milion aplikacija sa ogromnim dnevnim prilivom bez posebne selekcije. Cak i da napisete najbolju aplikaciju na svetu ona moze biti samo kap u moru. Naravno, Google bi trebalo da favorizuje uspesne aplikacije, one koje povacavaju korisnicku bazu i daju im vecu vidljivost medju korisnicima. Ipak, ceo proces je netransparentan, algoritam klasifikacije/vidljivosti aplikacija nije javan i nije jasno koju ulogu igra marketing (ulozeno/vraceno) i da li bas najbolje aplikacije isplivavaju na povrsinu. Play store je, verovatno, najvece trziste od kad je sveta i veka, sa preko milijardu korisnika. Sa druge strane, vecina korisnika nije spremna da plati za mobilne aplikacije, vec da ih preuzme besplatno. Kakogod, zanimljiva tema za analizu.