IT Industrija
![](https://startit.rs/wp-content/themes/startit/assets/iti/logo.svg)
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Beogradski startap Humintio pronašao je način kako da oglase na internet stranama učini jedan i po put efikasnijim za oglašivače, a samim tim i korisnije za posetioce i to nisu uradili tako što su osmislili neki novi algoritam, već tako što su spojili tehnologiju i ljudsku inteligenciju. Jovica Zarić i Stefano Deurandi Subotić upoznali su se na
Beogradski startap Humintio pronašao je način kako da oglase na internet stranama učini jedan i po put efikasnijim za oglašivače, a samim tim i korisnije za posetioce i to nisu uradili tako što su osmislili neki novi algoritam, već tako što su spojili tehnologiju i ljudsku inteligenciju.
Jovica Zarić i Stefano Deurandi Subotić upoznali su se na Startap akademiji i vrlo brzo su se povezali oko Humintioa i za pola godine došli su do bete, prvog klijenta i podrške od strane kompanije u kojoj je Jovica CTO, Alense.
Nedavno smo pisali o Gear5, startapu unutar Infostuda i govorili smo koliko je intrapreneurship slabo razvijen u Srbiji, ali dokaz da se trend menja je upravo i Humintio. Aleksandar Savić, CEO Alense priključio se dvojcu i pružio mu podršku unutar svoje kompanije koja među klijentima ima eBay, Elle, T-Mobile i druge i koja se dugi niz godina bavi razvojem softvera za oglašavanje na internetu:
Kontekstualno prikazivanje reklama je oduvek bio jedan od napopularnijih zahteva klijenata. Međutim računarski algoritmi koji se koriste za analizu sadržaja u cilju prikazivanja relevantnih reklama ne pomažu mnogo kada je potrebno detaljno razumevanje sadržaja.
Humintio se rodio kao rezultat traganja za najboljim mogućim rešenjem.
Humintio se bavi kontekstualnim oglašvanjem na internetu uz pomoć ljudske inteligencije. Kontekstualizacija je prilagođavanje oglasa sadržaju stranice, a njihovi dosadašnji rezultati pokazali da su povećali broj klikova na reklame klijenta u proseku za 50%.
Ono što pružaju klijentima je bolje plasiranje njihovog sadržaja i samim tim veću responsivnost posetilaca sajta, a u tome algoritmu pomaže ljudska snaga.
Kako su u segmentu marketinga koji Humintio targetira samo prošle godine oglašivači uložili 7 milijardi dolara, ne čudi što je konkurencija ovom startapu velika. Međutim, ne postoji još uvek niko ko to radi na njihov način, svi pokušavaju da pronađu savršen algoritam, dok Humintio planira da ga popravi uključivanjem ljudi.
Ljudi iza Humintioa će poboljšavati kontekstualizaciju algoritama i na taj način zarađivati procenat (i to ne mali, čak 50%) od onoga što oglašivač plaća. U zavisnosti od toga kako i koliko rade, moći će kroz Humintio da obezbede sebi stalan prihod ili džeparac ili dopunu već postojećeg.
Čitaoci koji znaju šta je Amazon Mechanical Turk mogu pomisliti da se radi o sličnoj ideji, međutim Amazonov servis ljudsku inteligenciju koristi za obavljanje raznoraznih zadataka, dok se Humintio specijalizuje baš za kontekstualizaciju oglasa.
Kako nam biznis strana ovog tima kaže, to što uključuje osobe u svoj rad im je zapravo i najveća prednost:
Mi uzimamo najbolje od oba sveta. Naša glavna prednost je to što mi analize sadržaja radimo uz pomoć ljudi tj. treniranog tima analitičara.
Dodatna vrednost je i to što se naše reklame prikazuju u samom sadržaju stranice koje po metrikama daju mnogo bolje rezultate nego standardni formati.
S druge strane, u razvojnom delu, mnogo ih je ubrzala podrška Alense:
Budući da se razvijamo pod okriljem Alense, imamo na raspolaganju tim od 10 ljudi od kojih dvoje radi na proizvodu full-time, a ostali po potrebi priskaču u pomoć.
I najbitnije. Imamo 10 aktivnih analiticara koji rade od kuce.
Proizvod je trenutno namenjen oglašivačima sa velikim brojem proizvoda u svom inventaru. To su uglavnom internet prodavnice koje prodaju od fotografija i sličnih digitalnih sadržaja ili robu široke potrošnje, kao što su eBay, Amazon, Limundo, itd. Za narednu fazu planiraju da ponude i usluge direktno affiliate mrežama i mrežama za oglašavanje.
Trenutno su u privatnoj beti, a prvi klijent im je jedan od najvećih igrača u stock fotografiji (još uvek ne objavljuju ime, ali je redakcija imala uvid i zaista je među najjačim).
Očekuju uskoro da povećaju portfolio preko mreže kontakata koje Alensa ima, a zatim planiraju da uđu u partnersta sa globalnim marketing agencijama. U narednih nekoliko nedelja trebalo bi da im se priključi nekoliko klijenata iz različitih niša, što će im olakšati kako testiranje proizvoda, tako i pozicioniranje na tržištu.
Klijentu će naplaćivati svakih 1000 prikaza reklama (CPM model).
Što se skaliranja proizvoda tiče, tu možda budu nailazili na probleme, ali ukoliko pametno iskoriste trenutnu poziciju i činjenicu da obezbeđuju veći procenat klikova po oglasu mogli bi dosta da napreduju. Idealno bi bilo da za to vreme i sami tragaju za savršenim algoritmom i koriste podatke koje budu dobijali na osnovu humane kontekstualizacije.
Ekipa za sada ne traži investiciju, fokus im je pre svega na partnerstva koja će im pomoći da se spoje sa potencijalnim klijentima i partnerima.
Objavio/la članak.
petak, 23. Maj, 2014.