BeeShaper, startap Dragane Đermanović, cilja da promeni promociju putem društvenih medija

Dragana Đermanović, jedna od internet PR pionira u Srbiji i osnivačica i direktorka agencije PRPepper, pokrenula je prošle godine svoj startap, Bee Shaper. Od 1. septembra proizvod njenog tima i nje je u javnoj beti, nakon tri meseca privatne bete tokom koje su i analizirali povratne infromacije. Bee Shaper ima za cilj da poboljša promociju brendova na društvenim

Zoja Kukić
04/09/2014

Dragana Đermanović, jedna od internet PR pionira u Srbiji i osnivačica i direktorka agencije PRPepper, pokrenula je prošle godine svoj startap, Bee Shaper. Od 1. septembra proizvod njenog tima i nje je u javnoj beti, nakon tri meseca privatne bete tokom koje su i analizirali povratne infromacije.

Bee Shaper ima za cilj da poboljša promociju brendova na društvenim mrežama tako što će omogućiti transparentnu promociju proizvoda i brendova od strane njihovih korisnika, koji će za ovaj vid promocije biti kompenzovati.

Ovaj startap je prvenstveno nastao kao interni alat PRPeppera, jer su zaključili da je za uspešnu promociju na društvenim mrežama potrebna iskrenost i onog trenutka kada se u nju posumnja efekti bilo kakve promocije se znantno smanjuju.

Nije tajna da kompanije i agencija plaćaju takozvanim uticajnim osobama da promovišu i podrže njihove kampanje. Problem je što vrlo četsto ti, tzv. “influenseri” često promovišu proizvode i kompanije koje privatno verovatno ne bi podržali, a ni korišćenje ličnih kontakata takođe nije rešenje:

GagaZa promociju aktivnosti naših klijenata na internetu potrebni su nam ljudi. Za te namene koristiti lične kredite nije trajno rešenje, a pojedinačni angažmani sa korisnicima twittera, facebooka i blogerima su finansijski veoma zahtevni i nedovoljno transparentni.

Čak i na taj način, 20 ljudi ne mogu dati sadržajno bogate i sveže doprinose kao njih 200, 2000 ili 20000… 

Neiksreni post nije toliko teško prepoznati, pa ovo često može da se obije kompanijama u glavu. Kao ilustraciju toga, postavljam post koji smo moji prijatelji i ja nedavno sami primetili:

Bee Shaper nastoji da upravo to reši tako što će kroz pažljivo razvijen algoritam spajati kompanije sa promoterima, odnosno iskrenim brend ambasadorima. Dokaz da je BeeShaper drugačiji od drugih proizvoda komunicira se i time što svoje promotere zovu Shaperi – jer, zapravo, influenseri im nisu jedina, a često ni primarna ciljna grupa. Shaperi su osobe koje su iskreno vezane za proizvod ili kompaniju, koji bi je promovisali čak i da za to ne dobijaju podsticaj.

Bee Shaper prihvata samo kampanje koje imaju realan kvalitet i odgovaraju native advertajzingu, a kompanije plaćaju samo prema ostvarenom efektu, za koji ovaj startap takođe ima prlično jasno definisan sistem.

Prvi test obavljen je kroz Limundo Login – odnosno prijavu preko ovog servisa, jer su to korisnici koji su aktivni internet korisnici i imaju provereno iskustvo sa e-trgovinom. Takođe, informacije o korisnicima (poput ocena, učestalosti upotreba i praćenja brendova) omogućilo je bolje targetiranje.

Možda to najbolje prikazuju rezultati kampanje o uštedama prilikom kupovine udžbenika, na koju je samo kroz BeeShaper došlo 74,2% korisnika, dok su preko društvenih mreža (fb, tw, g+, ln i yt) zaslužne za svega malo više od četvrtine posetilaca.

Osnovna vizija BeeShapera, kako nam Gaga objašnjava je, povezivanje korisnika i kompanija na jednom mestu:

Kreirali smo BeeShaper da spojimo kompanije sa ljudima. Želeli smo da svakoj kompaniji omogućimo da se poveže sa svojim idealnim predstavnicima na internetu, da kompanije dobiju mogućnost da vode internet kampanju kroz glas ljudi. Na jednoj strani su kompanije, njihovi brendovi i kampanje, a na drugoj mi – korisnici svih tih proizvoda i usluga.

Zašto nismo svi na jednoj strani? BeeShaper je platforma za internet marketing koja na jedno mesto – na jednu stranu, dovodi brendove i korisnike. Zato što treba da radimo zajedno.

BeeShaper je do sada realizovao 3 kampanje, ima nešto preko 500 korisnika koji su im kroz te kampanje omogućili doseg od 325.000 naloga prijatelja i pratilaca. Ono što je impresivno je to da su zahvaljujući preciznom targetiranju u jednoj od kampanja obezbedili čak 65% konverziju svih do kojih je dosegnuto.

beeshaper-user

Ideja Dragane i njenog tima je da provere koncept na tržištu Srbije i da se što pre šire globalno, a rezultati u Srbiji će im poslužiti kao način za ugovaranje partnerstava, ali i eventualno traženje investitora.

Jedan veoma interesantan aspekt ovog startapa je upravo činjenica da je njegova osnivačica među najpoznatijim i najpriznatijim pružaocima usluga u svetu digitalnog PRa u regionu, gde je jedan od njenih klijenata i prvi teniser sveta Novak Đoković. Moglo bi se reći da je ovo veliki pomak za tehnološko preduzetništvo u našoj zajednici kada i preduzetnice koje su već ostvarene idu korak dalje, i svoju ekspertizu ugrađuju u ambiciozne, globalne proizvode.

Zoja Kukić

Objavio/la članak.

četvrtak, 4. Septembar, 2014.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Sandra Petrović

petak, 20. Maj, 2016.

Zena preduzetnica. Na ovim prostorima ? Svaka joj moguća čast. Želim joj sreću i napredak. Srdačan pozdrav, Sandra Petrović

Ljubisa

nedelja, 16. Avgust, 2015.

Svaka ideja je vredna paznje pa i ova.Najveci problem u ovoj drzavi ako je mozemo tako i nazvati je odsustvo nedovoljne pismenosti auditorijuma.Sa druge strane vlasnici malih biznisa imaju i te kako da nauce nesto na ovom sajtu.Sve pohvale za ideju i dalje preporuke naravno.

volprom

sreda, 19. Novembar, 2014.

Ima i za i protiv. Tako ti je u životu, više prevara nego istine i zato novom prilazimo kritički. Ja lično PODRŽAVAM ovu i slične aktivnosti, prije svega domaći teren, prepoznatljiv jezik, vrlo brzo se potvrdi da je/nije u redu Jednostavno organizator kampanje na beeshaper-u ugovori sa klijentom promociju vrijednu npr. 10.000 KM (BiH) za saradnike se odredi dio iznosa i radi se kampanja dok se ta cifra-budžet ne potroši, Po meni OK, ko dobije kampanju zadovoljan, ko traži više sve ovo ignoriše.

Mara

subota, 4. Oktobar, 2014.

ja sam od prijatelja cula za ovaj projekat deluje zanimljivo, mozda i zazivi

Mexxi

sreda, 24. Septembar, 2014.

Volela bi da ovo što je gore dijana napisala istina, medjutim ništa od toga mi jednostavno nismo tržište za ovaj tip aplikacija, pošto znam da je Dragana stala iza ovoga iskreno mi je žao energije i živaca koje će potrošiti , ovde se to na kraju svede reklamiranjem frizerskih salona i pica u pola cene. Mi smo još uvek sredina koja "ne ide daleko od Google-a" ,gde vlasnici firmi naprave sajt sa tri untitled strane i stave telefon, "nek zovu ako ih baš interesuje", gde imate web šopove na kojima kad kupite robu zovnu vas posle 5 dana i kažu da nemaju baš sve oni to. Zaključak je sledeći, Dragana ovo ti baš i nije trebalo, kad ovo ode down to se posle teško zaboravi.

dijana

sreda, 24. Septembar, 2014.

Ovom tekstu sam pristupila pre svega kao neko ko dodatnu zaradu ostvaruje na internetu i s ozbirom da nekoliko godina unazad radim za strane kompanije koje svoje poslove u osnovi zasnivaju u MLM formatu, ovo je posao koji definitivno ima potencijal. Zato što ima jasnu viziju, zna se za koga se radi, ne traži veštačko širenje mreže a s domaćih je terena. Inače, gospođa Đermanović je jakooooo poznata svima koji su u marketingu dugo, i pre postojanja interneta tako da bi to trebalo mnogima da bude garancija da je reč o dobro promišljenom poduhvatu koji u sebi ima dosta inovativnosti iako slični projekti u inostranstvu postoje. Čestitke za početak i puno uspeha u daljem radu.

Miloš Radojković

utorak, 23. Septembar, 2014.

Ma ko god da je, samo je u ovom naslovu ČIJI JE STARTUP... Koga briga za nju? Mene interesuje čime se bavi, sta dobijamo a ne da nam nabijate na nos da je to njeno jer je očigledno attention whore i platila za self promovisanje. Mislim pored svega bednog na našem siromašnom startup tržištu ovo je stvarno JADNO i nisam očekivao ovako nešto od ovog portala. bookmark down.

Zoja Kukić

nedelja, 21. Septembar, 2014.

Dragi Miloše, Dragana Đermanović je preduzetnica i vlasnica jedne od poznatih domaćih PR agencija - PRPepper, a takođe je i internet pionir i jedan od retkih domaćih eksperata kada je onlajn marketing u pitanju. Široj zajednici je dosta poznata jer je držala dosta predavanja, prisustvuje događajima i prosto je osoba čija se stručnost ceni. Startit nema PR i sponzorisane tekstove.

Miloš Radojković

nedelja, 21. Septembar, 2014.

Who is the fuck Dragana Đermanović i zašto se pominje startup Dragane Dđermanović a za ostale ne startup Pere Perića kao da je ta Dragana neki ultra mega bitan faktor a ja prvi put čujem niti sam mogao da izguglam zašto je bitna jer informacija nema? Verovatno platila pr članak da ide i njeno ime, iz nekog njoj poznatog razloga koji nama prostoj raji ne znači ništa. Evo i opet pitam, ko je dođavola Dragana Đermanović i zašto je bitno da je to baš njen startup?

Marko

nedelja, 21. Septembar, 2014.

Zvuči zanimljivo i da će biti uspešno. Srećno

Bojan

petak, 5. Septembar, 2014.

jos jedan iPyro klon? ne znam kako moze da bue veliki pomak za nasu zajednicu nesto sto vec postoji par godina na nasem trzistu, dok u globalno postoje slicni projekti vec 6-7 godina.