Zašto smo u Active Collabu odustali od pisanja bloga na Mediumu i vratili se na svoj sajt

“Uh, što imam problem sa Medijumizacijom neta. Tvoji tekstovi treba da budu u celini samo na TVOM sajtu…” Osim ako ih mi ne prenesemo na Startitu. Ilija Studen objašnjava zašto vaš blog mora da bude na vašem sajtu.

Ilija Studen
26/01/2016

Ovaj post je počeo da nastaje pre par meseci, donošenjem odluke da napustimo Medium kao primarne platforme na kojoj se vrti Active Collab blog. Svoj period zrenja je doživeo tokom jedne “neko kuvaju kafu, a ekipa okolo filozofira” rasprave u kuhinji posle ručka. Potegao sam Medium, pa sam po prvi put probao da u reči pretočim svoju ne-ljubav ka velikom M. Prvi javan bunt je izražen u ovim tvitu:

Danas je post odrastao i spreman je da napusti gnezdo u kome je tako udobno rastao od svog začeća. Bar jedan deo, pošto postoje dve strane priče:

  1. Naš stav, koji imamo kao firma koja je prošle godine počela ozbiljnije da ulaže u sadržaj kao jednu od marketinških strategija,
  2. Moj lični stav, kao nekog ko piskara tu i tamo za web već 12 godina i kome je blog bio osnovni alat za eksperimentisanje i učenje kada sam tek počinjao da se bavim onim čime se danas bavim.

Danas ću pokriti #1, zato što mogu da navedem konkretne i opipljive argumente. Stavku #2 ostavljam za neki drugi put. Em je fiozofiranje, em ima nostalgične momente (prvi blog post na ličnom blogu sam napisao 2004. godine, a blog mašinu u pozadini sam sam napravio), em bi se ovaj članak previše odužio.

activecollab-on-medium

Kao što već rekoh, Active Collab blog se vraća na naš sajt i taj projekat je već ihaj u toku. Ima više razloga zašto smo se na to odlučili i svi su čisto poslovni. Ovo su stvari koje Medium ne nudi jednoj firmi:

Praćenje vrha sales funnel-a

Mi naš prodajni ciklus pratimo kao levak, a vrh levka delimo na izvore saobraćaja. Sadržaj objavljujemo kako bismo privukli potencijalne korisnike i kupce i blog tretiramo kao jedan bitan izvor saobraćaja.

Neko bi rekao da je to prilično ograničen pogled na sadržaj, te da sadržaj treba da nastaje organski, iz potrebe da se nešto razmisli i kaže, a ne kao “izvor saobraćaja”. Možda je tako, ali pošto nam nije cilj da kroz blog proizvoda dosežemo mislilačke i spisateljske visine, onda je jedini pravi pogled na isti onaj kod koga jasno i nedvosmisleno prihvatamo njegovu svhu i prirodu. Pričamo o proizvodu, o kompaniji, o stvarima koje nas profesionalno zanimaju, sa krajnjim ciljem da nekoga uvučemo u ovo naše malo parče svemira, da proba ono što pravimo, da mu to koristi, te da nam za to na kraju dana i plati.

Ukoliko je blog na Medijumu mi ne možemo da pratimo korisnike koji su se prvi put susreli sa našom pričom kroz taj kanal, a samom tim ne možemo da pratimo ROI blog aktivnosti. Kada ne znamo ROI, možemo samo da pretpostavimo koliko su nam aktivnosti isplative i da li možemo da se upuštamo u nove avanture ili ne.

Gradnja autoriteta

Blog treba da gradi brend i autoritet firme, ne A Medium korporacije. Kao takav treba da bude sastavni deo activecollab.com web sajta. Kada sadržaj nije propratna aktivnost firme, već nešto čime se ista aktivno bavi, onda sadržaj treba da gradi njen, a ne tuđi domain authority.

Intetaktivan i razvrstan sadržaj

Kada je blog kod nas, sadržaj ne mora biti samo u formi koju Medium podržava. Može biti drugačije presložen, uredno sortiran, interaktivan itd. Kakve je sve ideje ekipa imala, a nije mogla da realizuje stvarno više ne mogu da se setim, ali je činjenica da nisu sprovedene u delo zato što za to nisu postojali tehnički uslovi. Imamo par zanimljivih ideja sa kojima bi se valjalo poigrati čim se prebacimo, pa ću ovu tačku i slikovitije moći potkrepiti u budućnosti.

Call to Action

Medijumov call to action je jednostavan – čitaj još sadržaja na Medijumu. Teško je rečima opisati koliko je meni malo stalo do toga. Call to action koji mi želimo da bude ugrađen u stranice bloga rezultuje nečim dobrim za našu firmu, ne za Medium. Govorim o stvarima tipa: kreiranje probnog Active Collab naloga, pretplata na naš newsletter, download e-booka i tako dalje. Može se ugraditi u Medium članak slika sa linkom ili kroz tekst provući call to action, ali se on takmiči sa njihovim koji je ugrađen u samu platformu i ima male šansa da ga nadjača:

medium-call-to-action

Medium blog nije deo sajta

Uvek dolazi do “promene univerzuma” kada korisnik klikne na Blog link i sa sajta bude prebačen na drugu platformu. Tu “promenu univerzuma” smo primećivali sa Help sekcijom Active Collab sajta, koja je odvojena i ima svoju temu. Ulaskom u tu sekciju dolazi do prekida toka jer je promena prilična, a povratak na sajt ne nužno očiegledan. Nakon što je uočen taj problem tokom testiranja, tim je seo i dotezao i sajta i Help sekcije da ublaži taj efekat.

Blog hostovan ma Medijumu proizvodi isti efekat, s jednom bitno razlikom: ne postoji način da se isti ublaži jer nemate kontrolu na osnovnom temom Medium bloga. Morate da prihvatite činjenicu da je posetilac otišao i da postoji prilična verovatnoća da se neće ni vraćati (jer mu nije ponuđeno da to lako uradi ili zato što ga je Medijum jednostavno progutao drugim člancima, linkovima koji vode dalje itd).

Zaključak

U osnovi, “povratak kući” se svodi na vraćanja kontrole tamo gde joj je mesto – u ruke firme koja je autor sadržaja. Smatram da je to zrela i odmerena poslovna odluka koja nema puno veze sa trendovima i koja nije iskrivljena mojim ličnim stavovima ka platformi koju Medium pruža (a o kojima ću piskarati uskoro).

Naš je plan da nastavimo da koristimo Medium u poslovne svrhe, ali kao društvenu mrežu, a ne kao primarnu i osnovnu platformu za plasiranje sadržaja. Umesto da tamo objavljujemo sve svoje članke, objavljivaćemo samo neke u potpunosti ili kao sažetke, u skladu sa time kakav efekat želimo da dobijemo od mreže, na isti način kao što koristimo Twitter i Facebook.

Članak je originalno objavljen na Ilijinom blogu, prenosimo ga uz autorovu saglasnost.

Ilija Studen

Objavio/la članak.

utorak, 26. Januar, 2016.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Ilija Studen

utorak, 26. Januar, 2016.

Činilo se kao dobra ideja u tom momentu. Lako je iz sadašnje tačke posmatrati stvari, videti "očigledne" probleme i biti u fazonu "Koji vam je ta avantura uopšte i trebala?" Stvar je u tome što su tada problemi bili sve, samo ne očigledni. Takođe, ni firma ni tim nisu stajali u mestu od tada. Došli su novi ljudi, sa novim idejama, uvezani su novi sistemi praćenja i analize, krenule su nove kampanje koje su se pokazale ovako ili onako itd.

Dimitar

utorak, 26. Januar, 2016.

+1 na zašto ste uopšte počinjali sa Medium-om?

Ivan

utorak, 26. Januar, 2016.

Ne kapiram zašto ste uopšte počinjali sa Medium-om, jer ste pretpostavljam istražili tu platformu i vidjeli šta ona nudi, a šta ne nudi.

Andrejko

utorak, 26. Januar, 2016.

Hvala za interesantan članak. Call-to action i problem što se consumer "lako izgubi" nisu toliko očigledni na prvu loptu. Članak jako lepo izlaže probleme, odnosno negativne strane Mediuma, ali bi billo korisno izneti i pozivine strane, koje svakako postoje (neke su iznešene ali ne struktuirano kao problemi). Ono što bih mogao da predložim je kombinacija sway.com + docs.com, koja prevazilazi većinu iznetih problema Mediuma.