IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
BalkanViator je potkrenut sa vizijom pružanja pomoći domaćim i stranim turistima prilikom putovanja po Balkanu. Nakon tri godine, sadržaj je dostupan na 13 jezika, a ekipa očekuje i prve dobitke
Nakon života i boravka u inostranstvu, prvo u SAD, a potom u Austriji, Matija Bilješković je poželeo da proputuje Balkanom. Ovo iskustvo bilo je zagorčano neuređenim informacijama o polascima i dolascima, tako da je rešio da zajedno sa ljudima sa kojima je već sarađivao na kreativnim projektima pokrene sajt sa relevantnim i tačnim informacijama o autobuskom saobraćaju.
Ovo je priča stara već 3 godine o nastanku BalkanViatora. Sa jednim od članova ekipe, Vladimirom Bišćanom popričali smo o počecima, ambicijama i planovima, kulturi autoprevoznika i predstojećem boravku u Rusiji usled pobede na Startup Sabantuju.
BalkanViator pruža informacije o autobuskim prevoznicima, redu vožnje, rutama, taksi uslugama i ride-sharingu. Firma je osnovana i registrovana u SAD, što je ekipi, koja je sve samo ne na jednom mestu, olakšalo početke u poslovanju. Kako su neki u Srbiji, neki u Americi i Ukrajini, imati firmu registrovanu u Čikagu olakšalo je butstrepovanje i transfer novca iz ovih delova sveta u jedan fond. Dodatna olakšica svakako je i povoljno oporezivanje, u Americi olakšice pružaju bolju šansu startapu da stane na noge u prvih par godina.
Prvi korak ka stvaranju BalkanViatora bilo je prikupljanje oko 20.000 stranica redova vožnje od Ministarstava saobraćaja zemalja u regionu. Tim je ovo digitalizovao i doveo u red nakon šest meseci, kada je i pušten sajt u rad. Kako se licence za prevoznike obnavljaju svake godine u maju, tim prikuplja obnovljene podatke i obavlja apdejt na godišnjem nivou.
Iako određeni broj korisnika odlazi direktno na BalkanViator sajt, većina posetilaca do sajta dolazi kroz Google pretragu. Na mesečnom nivou ima oko 240.000 posetilaca, a najviše iz Srbije, Crne Gore i Hrvatske. Do kraja godine ekipa očekuje da usluge proširi i na prodaju karata, na zahtev korisnika.
Korisnici nam šalju mejlove svakodnevno i postavljaju pitanja o mogućnosti kupovine karata preko nas. Ovo nas je podstaklo da radimo dalje na poboljšanju usluga i da pružimo korisnicima ono što im treba. Očekujemo da onlajn prodaja posebno pomogne stranim turistima koji su navikli na onlajn kupovinu.
Jedan od internih dogovora na kojima BalkanViator počiva je da na sajtu nema reklama. Onlajn prodaja karata omogućiće timu da pređe od butstrepovanja ka ostvarenju primanja kroz procenat od prodaje.
Pobeda na Startap Sabantuj otvorila je ekipi i mogućnost da prođu kroz program obuke u IT parku u Rusiji, ali i da se upoznaju sa potencijalnim investitorima. Ono što je, po Vladimirovim rečima, privuklo investitore i na Sabantuju i tokom uspešnog učešća na prošlogodišnjem Balkan Venture Forumu, jeste jednostavnost ideje i mali rizik.
Konkurencija postoji u svakoj od država regiona, a mi se od ostalih razlikujemo po tome što imamo najveću bazu i informacije na 13 jezika. Kada uporedimo broj lajkova na društevnim mrežama, vidimo da smo prvi. Investitore svakako privlači to što ovo nije nova ideja, nije revolucionarna, samo nije postojalo dovoljno uređeno rešenje kod nas.
Vladimir kaže da prevoznici uglavnom uviđaju korist saradnje sa BalkanViatorom, jer obe strane imaju isti cilj – da omoguće putnicima jednostavno kretanje. No, jedan deo misije – uređenje autobuskog saobraćaja u regionu – ne ide svim prevoznicima u korist i to ne kriju.
Tržište je toliko neuređeno, da ovo ne može da se dovede u red ni za godinu dana. Međutim, mnogi uviđaju da im povećano onlajn pristutvo ide u korist i otvoreni su da pričaju o prodaji karata kroz naš sajt.
Pored uvođenja onlajn prodaje, još jedna bitna novina se očekuje uskoro – razvijanje mobilne aplikacije koja će omogućiti dostupnost infomacijama u pokretu, ali i zalaženje u druge vidove saobraćaja. Nakon autobuskog, BalkanViator planira da pređe na železnički, vazdušni i pomorski, a sve sa vizijom da pronalaženje rute od tačke A do tačke B više nikada ne traje više od par minuta i nekoliko klikova.
Evidentno je da nakon tri godine posvećenog rada ovim momcima zarada nije primaran cilj, već rešavanje problema korisnika. U ovome uspevaju, naravno, pre svega zahvaljujući svojim već postojećim poslovima. Ono što bi svakako bilo dobro je da ova ekipa brzo pronađe model kroz koji će moći da unovči svoj trud, jer tržište i posetioci postoje, a šteta bi bilo da tržište izgubi ovu iskrenost. Potencijal očigledno postoji.
Objavio/la članak.
sreda, 3. Jun, 2015.