Još od kako je u maju predsednik SAD, Donald Tramp potpisao direktivu kojom se američkim firmama zabranjuje korišćenje telekomunikacione opreme iz izvora koji se smatraju pretnjom po nacionalnu sigurnost govori se o „tehnološkom ratu” ove dve zemlje.

Ubrzo nakon toga usledili su izveštaji o rezultatima prvog i drugog kvartala u kojima je kineska kompanija Huawei zadržala drugo mesto po broju prodatih pametnih telefona. Gigant je u drugom kvartalu prošle godine prestigao američku kompaniju Apple koja je pala na treće mesto, prvi put posle sedam godina. Apple je uspeo da se u četvrtom kvartalu prošle godine vrati na srebrnu poziciju, međutim kineska kompanija se vrlo brzo vratila na drugo mesto, odmah ispod južnokorejskog Samsunga koji i ove godine čuva lidersku poziciju.

Nakon uspeha kineskih komanija u domenu prodaje pametnih telefona na red su došli pametni zvučnici. Iako je mala verovatnoća da je puno ljudi izvan Kine videlo Baidu pametan zvučnik, ova kompanija je, prema novom izveštaju kompanije Canalis, dospela na drugo mesto po broju isporučenih pametnih zvučnika u svetu. Iz Canalis-a kažu da je Baidu sa udelom od 17,3 odsto globalnog tržišta i sa 4,5 miliona isporuka u drugom kvartalu prestigao Google. Sa druge strane, Amazon je i dalje lider sa više od 25 odsto učešća na tržištu i 6,6 miliona prodatih uređaja, dok je trećeplasirani Google prodao 4,3 miliona prodatih zvučnika i ima udeo od 16,7 odsto tržišta.

Kompanija je u inicijalno izašla na tržište sa zvučnikom Raven H koji je Baidu dizajnirao u saradnji sa švedskom kompanijom Teenage Engineering, ali se taj proizvod loše prodavao. U skorije vreme Baidu je pustio u prodaju mnogo jeftinije modele, od kojih se ističe Xiaodu zvučnik koji se prodavao za svega 89 jena (oko 12 dolara). Baidu je u prvom kvartalu ove godine u Kini pretekao prethodnog lidera Alibabu.

Ono što je treba imati na umu je to da Baidu i Google nisu direktni konkurenti jer Baidu prodaje svoje proizvode isključivo na matičnom tržištu koje ima oko 830 miliona potencijalnih korisnika, dok Google svoje proizvode prodaje gotovo svuda osim u Kini. Ipak, Baiduov eksplozivni rast tokom prošle godine pokazuje veličinu i dinamiku širenja kineskog AI ekosistema. Prošle godine izvršni direktor Robin Li rekao je da Baidu neće biti zabrinut ukoliko Google ponovo uđe na kinesko tržište.

Google ima prednost u odnosu na Baidu jer se može da se okrene tržištu drugih zemalja, a dobar primer za to je jučerašnje lansiranje Nest Hub-a (ranije nazvanog Google Home Hub) u Indiji, koje predstavlja još jedno potencijalno ogromno tržište.