IT Industrija

🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Apple petu godinu zaredom prodaje manje telefona širom sveta, ali uprkos ovoj činjenici sve više zarađuje, pa je tako nedavno postao prva kompanija iz SAD čija je vrednost premašila dva biliona dolara.
Od 2015. kada je prodato 220 miliona iPhone-a, brojka je pala na 190 miliona u prošloj godini, te je pitanje kako je ovaj manjak prodaje ipak preokrenut u dobru zaradu.
Za najskuplji iPhone trebalo je pre pet godina izdvojiti 969 dolara dok je njegova cena danas, kao i prošle godine, 1.449 dolara.
Na sledećoj tabeli može se videti da je prošle godine broj prodatih pojedinačnih iPhone uređaja bio najniži još od 2014.
Kako je onda došlo do toga da se manjak prodaje preokrene u višak u kasi?
Odgovor bi mogao da leži u jednom od osnovnih ekonomskih postulata – bolje da manje prodamo ali za više novca, uz „dodatu vrednost” proizvoda.
Izgleda da je ova „mala izmena” u poslovnoj filozofiji Apple-a proteklih godina dovela do toga da umesto da investiraju u mnogo novih inovacija, kormilo poslovanja okrenu ka ulaganju u dodatke koji idu uz samo taj telefon, poput novih slušalica, adaptera, punjača…
Pored samih telefona, Apple nudi i niz dodatnih gedžeta, a prema podacima iz jula ove godine prihoda čitave kompanije beleži rast od 11 odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Da ovakav kurs na koji se odlučila kompanija daje rezultate pokazuju i skorašnje cifre: prihodi kompanije porasli su za dve milijarde dolara.
Kako kompanija najavljuje izlazak novog modela iPhone-a sa podrškom za 5G, uz glasine o ekranu od 6,7 inča (koji bi bio najveći Apple-ov do sada), ne bi čudilo da cena ponovo skoči, obim prodaje nastavi da pada, ali da na računu ove kompanije ima sve više novca.
Objavio/la članak.
četvrtak, 3. Septembar, 2020.