Kakve startape kupuje Apple? 200 miliona dolara za Turi i bolje mašinsko učenje

Ta suma je bagatela za Apple, a prisvajanjem malih AI startapa kompanija osigurava sebi budućnost u vrhu.

Marija Gavrilov
08/08/2016

U prošloj i ovoj godini Apple je prisvojio četiri deep learning i AI startapa — poslednji, Turi, pre tri dana za 200 miliona dolara. Ovim, zaključuje Bloomberg, kompanija oštri kandže za borbu protiv konkurenata Amazona i Facebooka, u posebnoj oblasti mašinskog učenja i veštačke inteligencije poznatoj kao prožimajuće računarstvo [pervasive computing, eng] — polju koje izučava softver za predviđanje ljudskih želja i namera.

Turi ekipa je od 2009. godine gradila open source proizvod, a tek kasnije komercijalizovala sistem koji pomaže developerima da izgrade i vode sopstvene sisteme zasnovane na veštačkoj inteligenciji i mašinskom učenju — praktično, omogućavaju ekipama bez kapaciteta da izgrade AI rešenja da ih ipak implementiraju u svoje sisteme.

Od poznatijih kompanija, Turi rešenje je koristila ekipa Adobe-a, za povezivanje dizajnera i traženje poslova, a njihove usluge uključuju i omogućavanje izgradnje endžina za preporuke, otkrivanje prevare i analizu ponašanja korisnika.

Pretpostavlja se da će i poslednja akvizicija biti usmerena ka razvijanju kapaciteta virtuelnog asistenta Siri, ali i druge usluge Apple-a (Apple Music i Store), kao što je to učinjeno sa startapima za prepoznavanje jezika, slika i integraciju AI sa pametnim telefonima, VocalIQ, Emotient i Perceptio. Još jedan dobitak za Apple ovom akvizicijom biće povezivanje sa zajednicom istraživača veštačke inteligencije koja je bliska sa Turi.

U nedavnom konferencijskom pozivu sa analitičarima vodećih konsultantskih kuća, Tim Kuk je govorio o značaju razvoja veštačke inteligencije za budućnost Apple-a:

Nastavljajući našu dugu tradiciju obogaćivanja proizvoda naprednom veštačkom inteligencijom, stvaramo još moćnija i intuitivnija rešenja. Usredsredili smo sve napore u veštačkoj inteligenciji ka dodacima koji će unaprediti iskustvo naših korisnika.

Na primer, mašinsko učenje osposobljava Siri da razume reči, ali i nameru iza njih. To znači da Siri još bolje razume i predviđa šta vi želite, i tako pruža pravi odgovor na upit. S ciljem da Siri učinimo još pametnijim asistentom, otvaramo uslugu developerima, a ove jeseni Siri će biti dostupna u okviru cele proizvodne linije.

Takođe koristimo mašinsko učenje na mnoge druge načine u proizvodima i uslugama, uključujući i preporuke pesama, aplikacija i vesti. Mašinsko učenje unapređuje prepoznavanje lica i objekata na slici, predviđanje odabira reči tokom pisanja poruka i mejlova, i pružanje konteksta u mapama za bolje snalaženje.

Duboko učenje u našim proizvodima nam omogućava da uvidimo obrasce i tako poboljšamo život baterije.

Apple, pored velikih konkurenata, ima i sve opasnijeg direktnog konkurenta za Siri — startap Viv, koji vode prethodni kreatori Siri i koji brzo napreduje ka stvaranju još pametnijeg virtuelnog asistenta. O Vivu smo pisali u maju kada smo tokom Pioneers festivala prisustvovali demonstraciji intuitivnog i moćnog softvera.

Marija Gavrilov

Objavio/la članak.

ponedeljak, 8. Avgust, 2016.

IT Industrija

🔥 Najčitanije