Aplikacija koja plaća korisnicima uklonjena sa Google prodavnice zbog plagijarizma

Zynn je poznat po odluci da novac koji bi dao oglašivačima daje svojim korisnicima ‒ dovoljno primamljivo da se pojave klonovi influensera.

Tomislav Jelesijević
12/06/2020

Više influensera sa različitih društvenih mreža prijavilo je da je njihov sadržaj u potpunosti prekopiran na novu video platformu Zynn, pa je od utorka aplikacija postala nedostupna na Google Play Store-u. Zvaničan razlog još nije poznat, ali je najverovatnije reč o plagijarizmu.

Kako saznaje Wired, video sadržaj koji je aktuelan na drugim video platformama postavljen je tako da u potpunosti oponaša profil određenog influensera. Jedan od takvih primera je slučaj  poljskog influensera koji je pronašao svoj lik na Zynn-u, iako u svojoj zemlji nema mogućnost da preuzme aplikaciju. Ovaj influenser na TikTok-u beleži 190.000 pratioca, a njegove podatke, profilnu sliku i objavljene klipove prati 25.000 korisnika na Zynn-u. Zanimljivo je da pomenuti da profil postoji od 19. februara, a Zynn se pojavio u Google Play Store-u tek 5. maja, a u prodavnici Apple-a dva dana kasnije.

Zynn plaća korisnicima umesto oglašivačima

Pretpostavka je da je jedan od glavnih razloga zbog čega je došlo do pojave velikog broja lažnih naloga upravo mogućnost unovčavanja aktivnosti na ovoj platformi. Ideja Zynn-a bila je da preusmere novac koji bi davali oglašivačima na svoje korisnike, te je smišljeno više opcija zarađivanja, među njima i gledanje video sadržaja i pozivanje prijatelja da se pridruže platformi. 

Mamac ideja je bila uspešna do sad, sudeći po statistici Sensor Tower-a, prema kojoj je Zynn na prvom mestu po broju preuzimanja u App Store-u i danas, a bio je i krajem maja, na području SAD-a.

Dve milijarde dolara da bi bio konkurencija

Zynn je po svemu sudeći osmišljen tako da parira TikTok-u, iza razvoja stoji kineska kompanija Kuaishou, rival kompanije ByteDance. Prema pisanju The Verge-a, samo jedan od mnogobrojnih poteza koji pokazuju otvoreno rivalstvo je finansiranje kompanije Kuaishou samo da bi postojala kao konkurencija TikTok-u. Kompanija Tencent investirala je 2 milijarde dolara prošlog decembra u tu svrhu. 

No, izgleda da za sada ByteDance ne mora mnogo da brine, pošto je jedna od novijih vesti da je najbogatija privatna kompanija na svetu, s procenjenom vrednošću od 100 milijardi dolara. Istovremeno, popularnost TikTok-a nastavlja da raste.

Tomislav Jelesijević

Objavio/la članak.

petak, 12. Jun, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije