Aplikacija iz Kine koja prestiže Facebook-ovu trojku: TikTok osvaja svet, a na mala vrata ulazi i u Srbiju

Kineska aplikacija Tik Tok postala je za kratko vreme treća aplikacija po broju preuzimanja u svetu, a u poslednje vreme beleži i porast korisnika u Srbiji.

Marija Milutinović
30/05/2019

Aplikacija TikTok jedna je od najpopularnijuh društvenih mreža među osnovcima i srednjškolcima širom sveta, a u poslednje vreme beleži i porast korisnika među decom u Srbiji.

Facebookovo trojstvo, WhatsApp, Messenger i Instagram, bile su među najpopularnijim aplikacijama na svetu tokom 2018. godine. Međutim, tokom prvog kvartala 2019. godine kineska video platforma TikTok beleži jak rast broja korisnika, a i druge kineske aplikacije, kao što su Tencent i Baidu, polako sustižu Facebook, piše u istraživanju Sensor Tower-a.

TikTok je samo u prvom kvartalu preuzelo 188 miliona novih korisnika, pa se na listi najpopularnijih aplikacija našao odmah iza Messenger-a i WhatsApp-a. Podaci Sensor Tower-a  pokazuju da je TikTok globalno instaliralo više od 1,1 milijarde korisnika preko App Store-a i Google Play-a i time zaradio oko 80 miliona dolara od kupovine. Na prvom mestu je po broju korisnika na App Store-u, a treća među korisnicima koji aplikacije preuzimaju preko Google Play-a.

Bez obzira što iako ima ovoliki broj korisnika, aplikacija je još uvek relativno nepoznata široj publici. Međutim to ne sprečava mlade kreativce da već uveliko koriste ovu aplikaciju. TikTok omogućava korisnicima da objavljuju video klipove od 15 sekundi, kao i da spoje više njih u jednu celinu dojednog minuta. Ova aplikacija mnoge podseća na Vine koja je funkcionisala na sličan način.

Iako se ova društvena mreža predstavlja kao platforma za postavljanje klipova u kojima ljudi pevaju „na playback“, TikTok je zapravo više od toga. Uz pomoć različitih filtera i drugih funkcija koje ova aplikacija poseduje, korisnici su u mogućnosti da naprave svoje mini video spotove. Što su kreativniji, to će njihovi klipovi biti popularniji i videće ih više ljudi. Ova mreža vam takođe omogućava da pogledate različite verzije iste pesme koju su napravili drugi korisnici.

Iako je muzika u fokusu ove društvene mreže, polako i drugi sadržaji stiču popularnost. Nije retkost da se umesto pesama u klipovima čuju i poznati dijalozi iz serija i filmova, ali i replike iz televizijskih emisija i reklama. U poslednje vreme veoma je popularna i opcija duet pomoću koje ljudi mogu da prikažu svoj video u jednom delu ekrana, dok je drugi deo rezervisan za reakciju nekog drugog korisnika aplikacije.

Ova platforma je popularnost stekla za kratko vreme, a vodeća je ne samo u Aziji, već i Sjednjenim Američkim Državama, a polako se širi i na Evropu, pa se tako u Nemačkoj na mesečnom nivou pregleda više od 6 milijardi klipova. Iako je lansirana još 2016. godine, tek godinu dana kasnije uvedena je na prekookeanska tržišta i za kratko vreme doživela uspeh.

Iako ova aplikacija kod nas još uvek nije doživela ekspanziju, prema istraživanju Pionira o stanju društvenih medija u Srbiji, ovu aplikaciju koristi 3 odsto ispitanika, mada su predviđanja da će u narednom periodu ovaj broj nastaviti da raste.

TikTok je aplikacija kineske kompanije ByteDance. Korisnici Android operativnih sistema je mogu preuzeti sa ovog linka, dok je za vlasnike iPhone-a ona dostupna na ovoj adresi.

Marija Milutinović

Objavio/la članak.

četvrtak, 30. Maj, 2019.

IT Industrija

🔥 Najčitanije