Amazon želi da Alexa postane standard u svim automobilima — najveći rivali su mu Google i Apple

Čak 62 odsto ljudi koristi smartfon da glasom kontroliše muziku i druge aplikacije u automobilu, a samo šest odsto koristi druge tehnologije, poput Echo Auto.

Marko Marković
20/08/2019

Pre manje od godinu dana Amazon je predstavio Echo Auto — proizvod koji služi za povezivanje Alexe sa automobilom. Uređaj je posebno razvijen tako da može da „razume” glas i pored sve buke koje vozila proizvode — zvuka motora, ventilacije ili muzike. Echo Auto funkcioniše tako što potpuno zaobilazi ugrađeni sistem za komunikaciju u vozilu i povezuje se sa Alexa serverima preko smartfona korisnika.

Međutim, prvi rezultati na tržištu nisu bili sjajni, a mnogi kritičari su rekli kako prozivod koji je izašao na tržište deluje nezavršeno. Kritičar iz tehnološkog magazina The Verge izjavio je kako su neke aplikacije za automobile koje Amazon reklamira na svom sajtu „smešno loše”.

Jedan od razloga za izbacivanje na tržište nečega što nije savršeno je „rat” koje velike tehnološke kompanije vode kako bi se povezale sa proizvođačima automobila i obezbedile da njihov sistem postane standardni deo opreme. Za sada su BMW i Audi u neke modele počeli da ugrađuju Alexa softver, ali Google i Apple definitivno imaju bolju startnu poziciju na ovom polju.

Ned Kjurik, potpredsednik Alexa Automotive-a, izjavio je kako je njihov krajnji cilj da budu integrisani u svaki automobil.

Procene su da 62 odsto ljudi koji glasom kontrolišu muziku i druge aplikacije u automobilu, koriste smartfon. Na tom tržištu, poznato je, dominiraju Google i Apple, pa najveći deo ovih ljudi koristi ili Google Assistant ili Apple Siri. Još 32 odsto koristi softver koji je već ugrađen u vozilo, a samo šest odsto koristi druge tehnologije, poput Amazonovog Echo Auto. Zato, kritičari smatraju, Amazonova najslabija tačka je to što ne postoji na tržištu telefona.

Google već koristi svoj primat na tržištu i gradi veze koje im jednog dana mogu biti od pomoći u pridobijanju korisnika za Google Assistant. Za sada Fiat Chrysler, kao i Volvo i Renault-Nissan-Mitsubishi svoje sisteme grade na bazi Androida.

Ostali proizvođači automobila se kreću u drugim pravcima. Mercedes-Benz User Experience (MBUX) koristi tehnologiju koju proizvodi firma Nuance Communications Inc. Ričard Mek, izvršni direktor za marketing kompanije iz Masačusetsa, izjavio je:

Svaki proizvođač automobila želi da zadrži svoj brend. Kada pritisnete dugme na volanu, Mercedes bi mnogo radije da vidite svoj logo nego Google-ov, Amazon-ov ili Microsoft-ov.

Stav Amazona je da će ljudi mnogo radije koristiti softver sa kojim su dobro upoznati, nego što će učiti kako da koriste novi program dok se nalaze za volanom. Kao jedna od taktika koje kompanija primenjuje je ubeđivanje proizvođača automobila da mogu da ugrade više sistema za zabavu u kolima, ukoliko to žele.

Echo Auto već ima više od milion narudžbina, ali se još uvek isporučuje u serijama i to samo određenim kupcima. Nažalost, danas je teže saznati kakav sada korisnici imaju utisak o proizvodu, pošto je Amazon ukinuo recenzije za Echo Auto.

Marko Marković

Objavio/la članak.

utorak, 20. Avgust, 2019.

IT Industrija

🔥 Najčitanije