Zašto nema besplatne dostave za Srbiju za pošiljke skuplje od pet dolara na AliExpresu, pitanje je na koje su ovih dana mnogi davali različite odgovore. Pitali smo samu kompaniju o čemu se radi?
„AliExpres direktno povezuje potrošače i prodavce. Besplatnu dostavu nude prodavci koji su nedavno smanjili uslugu (neke su i dalje dostupne), zbog povećanja logističkih troškova koje je prouzrokovala pandemija COVID-19 i odnosi se na sve zemlje u kojima trgovci prodaju. Radimo naporno i blisko s našim logističkim partnerima da poboljšamo situaciju”, odgovorili su iz ove kompanije za Startit Dnevnik.
Kako su i dalje aktuelne glasine o nestajanju pošiljki kada pređu srpsku granicu i velikom broju neuručenih paketa, postavili smo i pitanje o tome, no nismo dobili odgovore. Kompaniju smo direktno pitali, da li se Srbija nalazi na bilo kakvoj crnoj listi, zbog navodne krađe pošiljki, a dobijeni odgovor ne ukazuje da postoje bilo kakvi problemi specifični samo za Srbiju.
Tokom jučerašnjeg dana se oglasila i Pošta Srbije, demantujući tvrdnje da pošiljke naručene preko interneta nestaju u Srbiji. Pošta još nije odgovorila na pitanja Startit Dnevnika o kretanju tih pošiljki i njihovoj specifičnosti.
Oglasila se i Uprava carina, koja je navela da se poštanske i ekspresne pošiljke, sve vreme, od prijema do uručenja, uvek nalaze isključivo u prostoru javnog preduzeća Pošta Srbije ili prostorijama operatora, u koje carinici nemaju pravo samostalnog pristupa. Oni ukazuju da su moguća kašnjenja usled pandemije.
Pročitaj i:
Kako je Srbija dospela na crnu listu AliExpresa s još 120 zemalja?
Podsetimo, dve najveće kompanije, koje su trgovci angažovali za besplatnu dostavu, privremeno su obustavili poslovanje s brojnim zemljama, o čemu je Startit Dnevnik juče detaljno pisao. Kao razlog su naveli smanjen broj letova usled pandemije.