IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Video i televizijski sadržaj na zahtev (on-demand) već vam je dobro poznat pojam. A šta je sa reklamama na zahtev? Iako je to već nekoliko godina poznat advertajzing model u kablovskoj televiziji na zapadu, u onlajn svetu implementiran je nešto kasnije, a to je oblast kojom se bavi i Adbuka, startap iz Beograda. Nastala od reći
Video i televizijski sadržaj na zahtev (on-demand) već vam je dobro poznat pojam. A šta je sa reklamama na zahtev?
Iako je to već nekoliko godina poznat advertajzing model u kablovskoj televiziji na zapadu, u onlajn svetu implementiran je nešto kasnije, a to je oblast kojom se bavi i Adbuka, startap iz Beograda.
Nastala od reći ads i azbuka, Adbuka je po navodima osnivača prva on-demand onlajn reklamna mreža u svetu.
Osnivači su Saša Jovanović i Violeta Balint, a Saša nam kaže da je zapravo Adbuka nastavak i razrada jedne stare ideje iz devedesetih godina.
Oduvek sam smatrao da tehnologija treba da služi čoveku i da bude prilagođena čoveku, a ne obrnuto. Ali takođe, da čovek itekako ima ulogu i nije samo puka statistička varijabla u analitici.
Princip je jednostavan. Ako su reklame već prisutne, logično je da će veće koristi imati i oglašivači i korisnici ukoliko korisnik bira reklame koje se prikazuju kažu iz Adbuke i zato njihova mreža uključuje običnog korisnika (primaoca oglasne poruke) u proces oglašavanja.
On ima kontrolu nad distribucijom oglasa, a ako gleda ono što ga zanima, veća je šansa za akciju, kaže za Startit osnivač.
S obzirom da primaoci oglasnih poruka biraju kakve će oglase videti, shodno svojim trenutnim željama, potrebama i kupovnim namerama, njihova motivisanost da na tako izabrane oglase kliknu je značajno veća.
Sami oglašivači time dobijaju visokomotivisane i prekvalifikovane potencijalne kupce.
Oglasi se trenutno plasiraju na nekoliko desetina domaćih sajtova, među kojima i danas.rs, novimagazin.rs, vreme.com, e-novine.com, burek.com i drugi. Iako je trenutno domaće tržište najzastupljenije, gde Adbuka prikazuje 500 miliona oglasa mesečno, aspiracije su im globalne.
Svaki oglas je trajno vidljiv i na adbuka.com sajtu za koji postoje ambiciozni planovi da izraste i u društvenu poslovnu mrežu.
Najsličniji Adbuci su reklamne mreže gde se oglasi isporučuju sajtovima prema tematici sajta, kao što s CarbonAds ili kao inicijativa AdChoices.
Adbuka se suštinski razlikuje i od njih jer demokratizuje celokupan proces oglašavanja pružajući priliku korisnicima da upravljaju oglasima koji im se prikazuju.
Za razliku od AdChoices koncepta gde korisnik može isključiti praćenje i isporuku oglasa iz određene oblasti, ali je opt-in automatski, kod Adbuke nema praćenja korisnika i postoji puni opt-in i opt-out.
Adbuka ni na koji način ne prati korisnika već samo evidentira njegove zahteve onda kad on to želi i uslužuje ga izabranim vrstama oglasa kada ga ponovo prepozna.
Registracija na ovu mrežu je besplatna, kao i unos online oglasa, dok se njihovo prikazivanje, naravno, plaća — po kliku ili po prikazu.
Iako je dosadašnji fokus bio na mala i srednja preduzeća, tim privodi kraju razvoj usluge prilagođene velikim brendovima.
Uz razvoj ovih i drugih novih usluga i formi oglašavanja te ambicije za nastup na razvijenijim evropskim Adbuka traži i investitore koji će im ubrzati realizaciju ovih planova.
Pred timom je kvalitetan izazov — onlajn oglašavanje je prostor u kome je aktivan veliki broj igrača na celom svetu, mnogi od kojih koriste napredna tehnološka rešenja poput naprednog analiziranjem demografskih i bihevioralnih podataka, korišćenjem modela za predviđanje i drugih metoda.
Solidna trakcija na malom i nerazvijenom tržištu, zajedno sa upornošću i strašću Adbukinih osnivača čini njihove šanse realnim čak i pred velikim izazovom koji stoji pred njima. Ekipi želimo sreću u ovom poduhvatu a za vesti o daljem razvoju platforme — nastavite da pratite Startit.
Objavio/la članak.
utorak, 17. Decembar, 2013.