IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Kažu da za mnoge stvari u životu postoji druga šansa, osim za ostavljanje prvog utiska. Ako uzmemo u obzir da ostavljanje prvog utiska kod ljudi traje izrazito kratko (svega par desetina sekundi) dodatna specifičnost ostavljanja dobrog prvog utiska je u tome što – nema tačnog odgovora kako to uraditi. U teoriji postoji veliki broj različitih
Kažu da za mnoge stvari u životu postoji druga šansa, osim za ostavljanje prvog utiska.
Ako uzmemo u obzir da ostavljanje prvog utiska kod ljudi traje izrazito kratko (svega par desetina sekundi) dodatna specifičnost ostavljanja dobrog prvog utiska je u tome što – nema tačnog odgovora kako to uraditi.
U teoriji postoji veliki broj različitih tipova ličnosti koje se razlikuju po tome koji su im ključni kriterijumi za definisanje kvaliteta ostavljanja prvog utiska prilikom upoznavanja (vizuelizacija, kinetika, emocije…) sa drugim ljudima, a u praksi skoro svima jedinstveno je to da ni oni sami ne mogu objasniti kako i na koji način su stekli dobar ili loš osećaj o ličnosti sa kojom su komunicirali.
Kako je ono čime se sam bavim prodaja, identifikovao sam 8 koraka koji svakako mogu pomoći u ostavljanju dobrog prvog utiska u prodaji:
Lepa reč i gvozdena vrata otvara je svima poznato, zato ne dozvolite da vam promakne prilika da nekome udelite kompliment i pohvalite ga za stvari koje je uradio ili koje su njemu bitne. Na taj način ćete nekoj osobi ulepšati dan i učiniti da se dobro oseća, a samim tim ostaviti i dobar početni utisak.
Probajte sa testiranjem tako što ćete svakog dana udeliti makar po jedan kompliment osobi iz vaše okoline ili prilikom prvog sastanka sa potencijalnim klijentom udelite kompliment o tome šta je njihova firma uradila korisno. Videćete kako se stvari vremenom menjaju, a kvalitetni odnosi kreiraju.
Da li ste nekada bili u društvu osobe koja misli samo na sebe i svoje potrebe? Davanje je, verovali ili ne, tehnika koja se da naučiti. Kreiranjem procesa davanja, stvara se emotivni osećaja ispunjenja i samim tim kod osobe koja primenjuje tehniku davanja počinje da se stvara instinkt dalje potrebe za davanjem.
Pokušajte da u odnosu date više nego što se očekuje, naučite da brinete o ljudima iz svog okruženja i videćete jako dobre efekte u odnosima sa ljudima.
Na primer, ukoliko znate da klijent ima poslovni problem koji nema veze sa vama, nazovite ga i pitajte ga da li je uspeo da reši problem i kako sad stvari funkcionišu? Na taj način ste mu dali mali znak pažnje, koji mnogo znači u odnosu.
Često se desi da jedna osoba uradi nešto za drugu i ne dobije ni reč zahvalnosti. Raditi nešto sa očekivanjem zahvalnosti druge osobe možda nije baš poželjna osobina, ali trudite se da ukoliko uvidite da je neko uradio nešto za vas, da mu se obavezno zahvalite.
Na primer, ukoliko ste nakon hladnog poziva uspeli da zakažete sastanak sa direktorom prodaje firme koja vam je interesntan klijent, zahvalite mu se što vas je primio, jer razumete koliko mu je gust raspored i koliko je teško napraviti prostora za nove stvari. Sitnice čine odnos izvanrednim, ne dozvolite da vam promaknu.
Mrgud ili srećko? Harizma i pozivitna energija su neophodne karakteristike dobrih prodavaca, koji pozitivnom energijom znaju da „zaraze“ sagovornika.
Ma koliko da je informacija nezadovoljavajuća za klijenta, ukoliko je isporučite sa osmehom, biće lakše i vama i klijentu. Probajte da prilikom prvog sledećeg baga koji klijent primeti ili nezadovoljstva koje je nastalo novom funkcionalnosti programa, razumete problem i rešenje isporučite sa osmehom.
Nije bitno šta kažete, nego kakav osećaj ostavite.
Da li beše Jovana ili Jelena? Miloš ili Marko? Imena su nam data da bismo bili jedinstveni, da bismo se razlikovali od drugih i ona su uz nas do kraja života.
Zamena imena ili situacija u kojoj niste upamtili ime osobe koju ste upravo upoznali može dati znak drugoj strani da ste tu samo zbog sebe i svojih potreba, a ne zbog njih.
Pokušajte da prilikom prvog sledečeg upoznavanja upotrebite ime osobe koju ste tek upoznali, primetićete koliku ste razliku napravili prilikom prvog utiska i dali do znanja da ste dobar sagovornik koju aktivno sluša.
Ne treba puno pojašnjenja ovog koraka, uvek držite u vidu da ono što obećate, to i ispunite. Nekada ljudi znaju da se oslone na prodavce i za stvari koje vama ne izgledaju bitno, ali njima su sitnice one koje mogu definisati odnos sa vama.
Radi treninga, pokušajte da u komunikaciji sa klijentom od starta dogovarate mala obećanja koja ćete ispunjavati (npr. Follow up poziv ili mejl u tačno definisano vreme, isporuka draft ugovora , demo programa…) i videćete kako se vaš odnos sa klijentom gradi, a poverenje raste.
Mali broj ljudi napravi dodatni korak i nastavi dalju komunikaciju u prodaji ili u novom upoznavanju. Pokušajte da prvom sledećom prilikom pri novom upoznavanju, nazovete ili pošaljete mail osobi koju ste upoznali, sa naglaskom na to kakav ste pozitivan utisak imali nakon sastanka.
Ono što je ključ follow upa za kreiranje dobrog utiska je da on mora biti iskren, nemojte pokušavati da odglumite emocije.
Zadnje, ali ne i najmanje važno – budite otvoreni i iskreni. Iskrenost i otvorenost se prepoznaju, računajte na to da će sve što izgovorite prilikom prvog prodajnog sastanka biti analizirano kao filter za dalju komunikaciju.
Iskusni poslovni ljudi su vremenom razvili „alarme“ koji im jako brzo signaliziraju da li ste iskreni ili ste pokušali da sakrijete nešto od njih. Druga opcija vam zatvara dalja vrata.
Objavio/la članak.
sreda, 16. Jul, 2014.
Mina
subota, 29. Novembar, 2014.
Korisno i zanimljivo. Ne samo kada je poslovanje u pitanju, ovi saveti mogu se primeniti i na mnoge svakodnevne relacije.