7 trendova koji će oblikovati industriju mobilnih igara

Pretplata na igre, Esports i VR samo su neki od trendova zahvaljujući kojima će igre na mobilnim platformama u budućnosti činiti polovinu prihoda u gejming industriji.

Aleksa Vidović
18/01/2017

Prema podacima Newzoo.com, najbrže rastući segment industrije igara u 2016. godini bio je mobile gaming koji je u prethodnoj godini generisao 37 milijardi dolara prihoda, što je oko 37% ukupne zarade u gejming industriji.

Prognozira se i da će u naredne tri do četiri godine mobile gaming industrija imati rast od oko 40% i činiti oko polovine svih prihoda u industriji igara.

Prema rečima Nikole Čavića, direktora za razvoj poslovanja u Nordeusu, postoji nekoliko ključnih trendova koji su u prethodnoj godini oblikovali mobilne igre i kojima se game development kompanije služe kako bi svoj proizvod pozicionirali što bolje, privukli veći broj korisnika i obezbedili sebi uspeh na tržištu. On takođe otkriva kakav uticaj ovi trendovi imaju na prodavnice aplikacija, developere, ali i same korsinike.

Discovery model u prodavnicama aplikacija

Industrija mobilnih igara se širi i razvija najviše zahvaljujući aplikacijama, kojih trenutno ima oko dva miliona, od kojih trećinu čine mobilne igre. Same platforme, Apple i Google Store, trude se da svoj ekosistem učine zanimljivim i aktuelnim i da određene aplikacije budu bolje pozicionirane u prodavnici.

To, s druge strane, developerima daje veće šanse da dođu do izražaja i do korisnika potpuno besplatno, ali i samim korisnicima pomaže da dođu do relevantnog sadržaja.

Tako na primer, kako bi išle u korak sa trendovima, prodavnice aplikacija optimizuju svoje sadržaje prema aktuelnim dešavanjima u svetu, pa se tako tokom aktuelnih praznika poput Noći veštica i Dana zaljubljenih posebna pažnja posvećuje tematskim aplikacijama. Ovo je veoma važno za developere, kako bi na vreme mogli da budu spremni sa sadržajem.

U poslednjih par godina pojavio se i trend kolekcija u app storovima, a ono što će biti trend u bliskoj budućnosti je kreiranje individualnih prodavnica za korisnike.

nikola čavić nordeusZahvaljujući kolekcijama kompanije imaju šansu da povećaju vidljivost svojih proizvoda jer, jednostavnim klikom na jednu kolekciju, dolazite do 10-15 novih igara za koje inače nikada ne biste saznali. S druge strane, individualne prodavnice za korisnike pomoći će developerima da na dobar način pozicioniraju igru, pa će se prilikom njihovog kreiranja uzimati u obzir igre koje pojedinac igra, vreme provedeno u igri, šta igraju njegovi prijatelji i na osnovu toga će se praviti preporučene igre.

Pored navedenog, i na Apple i na Google storu zastupljen je trend preregistracije, kao opcija za pokretanje kampanje oko igre tri nedelje pre njenog zvaničnog lansiranja, što prema podacima donosi konverziju od 40% korisnika.

Novi načini brendiranja

Budući da je gejming kompetitivna industrija i da je veoma skupo doći do novih korisnika, developeri posežu i za trendom licenciranja velikih brendova i to na više načina:

Nikola kaže da je jedina prednost ovakvih vidova saradnje akvizicija novih korisnika gde, zahvaljujući moći brenda, prosečan trošak bude niži nego što bi bio inače.

nikola čavić nordeusMeđutim, kada ti ljudi dođu u igru sami, totalno je nebitno koliko zvezda imate. Ako vam igra nije dobra oni neće ostati u njoj i, ono što je najvažnije, neće se konvertovati u platiše i investirati svoj novac od čega ćete vi zapravo zaraditi.

Igre Top Eleven i Kim Kardašijan Hollywood su dobri primeri, jer su zaživele i imale dokazan uspeh i publiku i pre saradnje sa konkretnom zvezdom. Poznate ličnosti samo su doprinele popularnosti ovih naslova.

Games as a service

Kada određenu free to play igru korisnici igraju već duže vreme, postoje veće šanse da će se nakon nekoliko meseci oni konvertovati u platiše, pa je želja developera da ih što duže zadrže na igri. Zbog toga je koncept Games as a service, odnosno zadržavanje korisnika konstantnim unapređivanjem igre, vrlo bitan trend koji obezbeđuje njenu dugovečnost.

Ako uzmemo u obzir podatke za 20 najpopularnijih igara na svetu, gde je prosečna zarada po plaćenom igraču oko 100 dolara godišnje, a veliki broj naslova ima milione platiša među korisnicima, jasno je zašto ovaj trend postaje sve aktuelniji među developerima.

Pretplata na igre

Pretplata na igre postaje trend broj jedan na Apple i Google storu i Amazonu. Naime, prema Čavićevom mišljenju, logično je da će game development kompanije, koje na prodavnicama imaju igre koje traju godinama, pokušati da stalne korisnike prebace na mesečnu pretplatu. Kompanije na taj način obezbeđuju stabilan prihod, a korisnici za manje novca dobijaju pristup mnogo većem broju sadržaja.

Reklame u igrama

Video reklame u igrama takođe doživljavaju velike promene i primetni su neki novi trendovi. Ovo je veoma značajno za mnoge igre, jer se veliki broj njih monetizuje isključivo kroz reklame. U odnosu na ranije kada su video reklame bile neizbežne, novi pristup daje korisniku izbor da li želi da ih gleda, ali na promišljen način.

To se uglavnom dešava u trenucima kada igrač “umre” u igri. On tada dobija mogućnost da odgleda reklamu i dobije jedan “život” kako bi mogao da nastavi da igra tamo gde je stao. Sve više popularnih igara koristi ovaj pristup kako bi se povećao broj pregleda reklama, a u isto vreme korisnicima dao izbor da ih ne gledaju ukoliko ne žele.

Mobilne igre u Esportsu

Iako većina igara koje se igraju na turnirima dolazi sa PC scene, predviđa se da će mobilne igre u bliskoj budućnosti ući u Esports na velika vrata. Esports je odavno sa nama, ali čini se da mu tek predstoji veliki rast. Takođe, nagradni fondovi turnira u igrama kao što je Dota 2 počeli su da se mere desetinama miliona evra, a igre kao što je League of Legends u svetu prati 300 do 400 miliona ljudi.

nikola čavić nordeusProcenjuje se da 40 do 50 posto gledalaca ne igra igre koje gleda. Situacija postaje slična kao sa stvarnim sportom. Kada je u pitanju gejming, svi bi očekivali da kada vas interesuje neka igra, jednostavno je skinete i igrate. Međutim, po tom pitanju ova oblast počinje da liči na tradicionalne sportove — tenis, vaterpolo, fudbal — koje pratimo, ali ne igramo.

Do sada su kompetitivnom scenom dominirale isključivo PC igre, a čini se da će im se uskoro pridružiti i igre za mobilne platforme. U Kini je za sada zabeležena najveća ekspanzija, pa je tako na takmičarsku scenu među prvima ušla mobilna MOBA igra “King of Glory” koja je tamo veoma popularna i samo na tom tržištu već zarađuje 50 miliona evra mesečno.

Virtuelna i augmentovana realnost

VR i AR će igrati veliku ulogu u budućnosti, i u industriji mobilnih igara. U VR-u (virtual reality) najvažniji nosilac ovog trenda biće nove generacije mobilnih korisnika, tj. VR će doživeti ekspanziju zahvaljujući rastućoj popularnosti mobilnih uređaja.

Da još ima mesta za inovaciju kod nas i da ima prostora da se iskoriste nove tehnologije i stvore novi trendovi pokazuje i AR (augmented reality). Primer za to je Pokemon Go, mobilna igra koja je zaradila 500 miliona dolara za samo tri meseca.

Industrija igara, prema svim prognozama, ima visok potencijal za rast. Svi pomenuti trendovi koji se već primenjuju ili će se tek primenjivati, govore u prilog tome da se još veća ekspanzija igara na mobilnim platformama tek očekuje.

Aleksa Vidović

Objavio/la članak.

sreda, 18. Januar, 2017.

IT Industrija

🔥 Najčitanije