IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
2019. godine osećanje pripadnosti timu i kompaniji bilo je bitno za 12%, a sada za 23% ispitanika, navodi istraživanje Infostuda i HelloWorld-a.
Svaki treći programer želi siguran posao, a 61 odsto njih teži kompanijama sa finansijski stabilnim poslovanjem, pokazuje novo istraživanje Infostuda i HelloWorld-a.
Anketa skoro 5.000 ispitanika je pokazala da na atraktivnost kompanije na tržištu utiče emocionalna povezanost kandidata sa brendom. Srž atraktivnosti je osećaj kandidata da se konstantno razvijaju u kompanijama i da imaju menadžment koji to podržava. Dobra referenca za budućnost i kreativnost su dve stvari koje dobre poslodavce razlikuju od ostalih.
Da bi kompanije postale atraktivnije za kandidate,treba da se fokusiraju na četiri aspekta: imperativ sigurnosti, hibridni životni stil, pripadanje kao deo identiteta i razvoj kroz uticaj.
Kao što smo već naveli, sigurnost u smislu stabilnog posla nije preterano važna, jer su programeri svesni lake zapošljivosti, ali im je važno da kompanija bude finansijski stabilna. Za polovinu je važno da imaju funkcionalno radno okruženje, a 48 procenata želi lidere koji cene znanje kod svojih saradnika, a svaki treći želi lidere koji pružaju slobodu mišljenja.
Fleksibilnost u pogledu radnog mesta je važna za 76 odsto ispitanika, dok su beneficije koje promovišu zdrave stilove života ključne za 46 procenata ispitanika. Devet od deset želi privatno zdravstveno osiguranje.
Jedna kategorija na koju je, čini se, pandemija imala uticaj, jeste važnost osećaja pripadnosti timu i kompaniji. On je prema istom istraživanju iz 2019. bio bitan za 12 odsto ispitanika, a sada se popeo na 23 procenta.
Polovina ispitanika ne planira da promeni posao u naredne dve godine ili to uopšte ne planira, pa istraživači zaključuju da su IT kompanije do sada uspele da izgrade pripadnost u svojim organizacijama, ali pitanje je kako to da nastave.
Što se preseljenja tiče, ne postoji velika spremnost, pogotovo iz dva najveća IT centra — Beograda i Novog Sada. U tom smislu, kompanije koje u svojim strategijama razmatraju preseljenje, imaće poteškoća da privuku nove kandidate u zavisnosti od toga gde se nalaze. Distance od 50 do 70 kilometra su prihvatljive, ali što je udaljenost veća to je i kandidatima teže da se presele.
Za Generaciju Z, koja predstavlja sve više novozaposlenih, važno je koliko mogu da se razviju, a 55 odsto ispitanika je rekao da im je važno koliko njihov posao utiče na okruženje, a 43 procenta želi lidere koji podržavaju razvoj svojih saradnika.
Objavio/la članak.
ponedeljak, 14. Jun, 2021.