4 miliona Srba je na Fejsbuku, a najbolje konekcije su u kafani - o ličnoj i poslovnoj promociji na junskom DaFEDu

Na trideset i trećem DaFEDu u Novom Sadu govorili su Ivan Ćosić i Milan Maglov, stručnjaci za lično brendiranje i korišćenje društvenih mreža u svrhe oglašavanja

Marija Gavrilov
08/06/2015

Trideset i treći DaFED održao se 3. juna u Novom Sadu, a na teme ličnog brendinga i korišćenja Fejsbuka u svrhu promovisanja biznisa govorili su Ivan Ćosić i Milan Maglov.

Ivan Ćosić, vlasnik agencije Plain&Hill, nam je na predavanju kroz nekoliko poučnih anegdota opisao zbog čega je značajna izgradnja ličnog brenda i kako ga uspostaviti.

Na bilo kom stepeniku u svojoj karijeri da se nalazite, Ivan preporučuje da se povežete i pokušate da radite sa ljudima sa kojima delite iste vrednosti. Zato iz šale kaže da druženje u kafani rezultira boljim konkecijama i količinom posla nego što možete ostvariti na konferencijama i sličnim događajima. Bitno je da se ljudima predstavite onakvima kakvi jeste, a ne nužno samo onim što radite.

Lično brendiranje postalo je izuzetno bitno u našem vremenu koje Ivan opisuje kao “problematično i unikatno”. Ovo stoga, što nikada do sada nismo imali više alata i mogućnosti za brendiranje, a opet, nikada nije postojalo toliko zasićenje informacijama koje nam otežava isticanje. S obzirom na to da će oni koji se danas školuju promeniti deset do petnaest poslova u svojoj karijeri, bitno je razviti fleksibilnost i spremnost na promene.

Kako se istaći? Ivanovi saveti odnose se prvenstveno na nužnost investiranja vremena u građenje poslovne mreže, kreiranje sopstvene priče po kojoj će vas ljudi upamtiti, upuštanje u rizike, okruživanje ljudima od kojih možete učiti i koje vi možete mentorisati.

Fejsbukom do jeftinog i efikasnog oglašavanja

Milan Maglov važi za #1 frilens menadžera onlajn zajednica u Srbiji, na DaFEDu je pričao o korišćenju Fejsbuka u svrhu promovisanja ličnog brenda i svog biznisa.

Iako voli da isprobava nove društvene mreže, Fejsbuk smatra najboljom mrežom za potrebe korisnika na našim prostorima. U Srbiji postoji 4 miliona registrovanih korisnika, što nas dovodi na drugo mesto u Evropi po broju korisnika u odnosu na veličinu populacije.

Dva najčešća pitanja koja dobija jesu: da li je oglašavanje na Fejsbuku jeftino? i ko se može oglašavati na ovoj mreži?

Odgovor na prvo jeste da je u poređenju sa alternativama poput bilborda ili stranice u čitanom magazinu, oglašavanje na Fejsbuku može biti izuzetno jeftino – od 10€ ili 20€. Odgovor na drugo pitanje je da ograničenja ne postoje, a kako se i starosna granica korisnika pomera na gore, tako raste i raznolikost korisničke populacije.

Sve koji pokrenu svoju stranicu zanima i koji broj postova dnevno je optimalan. Pre tri godine, kada je Milan pokrenuo stranicu Dnevna doza kreativnosti, postovao je šest puta dnevno. No, primećuje da su se stvari danas promenile, tako da korisnici više ne tolerišu bombardovanje novim sadržajem. Najbolje je uskladiti učestalost sa sadržajem, a po Milanu, optimala je jedan post dnevno.

Vreme objavljivanja je od izuzetne važnosti, a kako se podaci iz evropskih zemalja i Amerike ne mogu lako preneti na naše korisnike, Milan je izneo zaključke svog istraživanja. Najviše korisnika postove pravi oko 13h i između 19h i 20h. Najnepovoljnije vreme za postovanje je 17h, kada većina ide sa posla.

Sponzor junskog DaFEDa je kompanija Vega IT Sourcing.

Marija Gavrilov

Objavio/la članak.

ponedeljak, 8. Jun, 2015.

IT Industrija

🔥 Najčitanije

Join us @ Hot AI Summer