U okviru posete Berlinu tokom koje smo želeli da bolje upoznamo vodeći startap ekosistem kontinentalne Evrope, svratili smo na Investor demo day berlinskog ogranka Startup Bootcampa, događaj prepun pobede.

Startup Bootcamp je evropski akcelerator koji je pored Berlina prisutan i u Kopenhagenu, Amsterdamu, Dablinu i Haifi. Primljene ekipe tokom 100 dana programa dobijaju savete i podršku mentora, kao i 15.000€ pomoću kojih finansiraju svoj boravak u jednom od ovih gradova, već gde su ušli u program.

Internacionala — 10 startapa iz 9 zemalja za investitore iz cele Evrope

Berlin važi za najrazvijeniji evropski grad kada su startapi u pitanju, a kao jedan od razloga za ovo se navodi i to što je veoma internacionalan — možete sresti sve evropske i svetske nacije u gradu i startapima baziranim u njemu.

Ova klasa Startup Bootcampa nije bila izuzetak, i osnivači startapa dolaze od Australije i SAD do Italije, Francuske, Britanije, Holandije, Austrije, Norveške i naravno Nemačke.

Na ovom događaju startapi su nakon 13 nedelja akceleracije prezentovali svoje prototipe i planove u nadi da će privući investitore, a dobar deo publike koja je brojala više od 500 ljudi su bili upravo investitori sa celog kontinenta.

I skoro svi startapi su sjajno iskoristili priliku.

Fenomenalni pitchevi

Imao sam priliku da do sada vidim solidnu količinu startap pitcheva (čak i da organizujem nekoliko sesija), kao i da vidim mnoge baš dobre. Ni na jednom događaju doduše nisam video ovoliko fenomenalnih pitcheva za redom, gotovo svaki je bio sjajan i gotovo svaki je ostavio dubok utisak na sve prisutne.

Savršen vizuelni dizajn prezentacija, uvežbani i sigurni (a opet ne robotski) prezenteri, sve najvažnije stavke pokrivene i sjajno spakovane u celinu uz pažljivo smišljen apel na emocije publike.

Jedno od pitanja koje sam postavljao sebi je — ko je obučavao ove startape da pitchuju (i kako da ga dovedemo da radi sa domaćim startapima)? Sve u svemu sjajan posao samih ekipa i Startup Bootcampa koji ih je dobro istrenirao.

Startapi

Svi startapi su u sličnoj fazi, sa beta verzijom proizvoda koja je u testiranju ili pri njegovom kraju i jasnim poslovnim modelom, a svi traže sredstva da nastave i ubrzaju dalji rad (od 150.000 do 1 miliona evra).

Redom, to su:

Luquid state

Jedina slabija prezentacija celog dana je bila za ovaj proizvod koji olakšava izdavačima da svoje časopise pripreme i za iPad, koji je za njih sve interesantniji i profitabilniji medij. Pripremanje sadržaja magazina za tablete i smartfone raznih dimenzija može biti jako komplikovano i Liquid state tu želi da ponudi vrednost korisnicima. Za dalji razvoj traže 930.000€.

Capsule

Jedna od najupečatljivijih prezentacija, Capsule se može opisati kao Siri koja je vaša sekretarica. Slušate je preko smartfona na putu do posla i ona će vam čitati mejlove, ukazivati na vesti relevantne vašim interesovanjima, obaveštava o bitnim notifikacijama na društvenim mrežama uz niz opcija za prilagođavanje strima.

I ako vam ovo ne zvuči interesantno obavezno pogledajte demo video ispod, a posle njega i ova dva.

Kao što ste videli Capsule.fm vas voli, a ja bih voleo da ga probam što pre, idealno kad bude malo manje overly attached. Ova ekipa traži milion evra za dalji razvoj.

Spotistic

Je social media intelligence aplikacija koja vam omogućava da pratite sentimente vaših klijenata vezane za lokaciju na kojoj se nalazi vaša ispostava, uz mogućnost da reagujete u realnom vremenu bilo sa udaljene ili od strane zaposlenih na toj lokaciji gde se dešava nešto problematično.

Već imaju 100 partnera koji koriste njihove usluge među kojima je i BNP Paribas a jedan od mogućih skorijih dodataka ovoj listi je i gigant Allianz. Monitoring društvenih medija je već industrija od 2 milijarde dolara i očekuje se da će se u 2013. njena vrednost u dvostručiti. Spotistic traži 300.000 evra.

Weavly

Da li ste znali da se svakog dana remiksi videa pogledaju 400 miliona puta? Dok ste pročitali prethodnu rečenicu pregledani su 15.000 puta.

A opet pravljenje video remiksa je veoma komplikovano, a pritom i nelegalno. Weavly nudi korisnicima veoma jednostavan i efektivan veb interfejs koji im omogućava da lako kreiraju i objave video remikse koristeći materijale sa YouTubea, Soundclouda i jako interesantnog Loopcama, i sve to legalno, pri čemu Weavly na njih postavlja svoje reklame.

Samo 4 dana nakon lansiranja bete Huffington Post je iskoristio Weavly, koji za dalji razvoj traži 550.000€.

Frestyl

Ekipa sastavljena od tri devojke želi da pomogne ljudima da otkriju dobru živu muziku kao i da promoviše istu za račun organizatora koncerata. Muzički koncerti su više nego solidna industrija, vredna 26 milijardi dolara na godišnjem nivou, a Frestyl biva plaćen za aktivaciju specijalnih ponuda svakog posetioca koncerta koga pošalju.

Tim ima dosta iskustva u developmentu, dizajnu i organizovanju koncerata i već su imali uspešno testiranje proizvoda. Traže investiciju od 330.000€.

ItsPlatonic

Je Match.com za prijatelje. Ako ste se ikada selili u novi grad znate koliko teško može biti steći nove prijatelje, i ovaj startap to rešava. Kako navode, tri puta više ljudi traži prijateljstva nego romantične veze onlajn, a za rešenje ovog problema će kompaniji plaćati mesečno da bi našli prijatelje sa kojima mogu da igraju tenis, odu na koncert U2 i sl.

Već su sakupili investicije u visini od 300.000€ i, kako su simpatično i asertivno naveli tokom pitcha, ostalo im je još samo tri mesta za anđele investitore od kojih žele da prikupe još toliko.

Raidarrr

Posle ItsPlatonic Raidarrr je imao najbolji apel na emocije posmatrača u svojoj prezentaciji. U pitanju je platforma za ostavljanje i pregledanje digitalnih predmeta na fizičkim lokacijama. Ako vas za određeno mesto vezuje misao ili emocija možete sa drugima podeliti sliku, pismo, pesmu ili knjigu, ili pregledati šta su drugi ljudi ostavili na njemu i sačuvati to za kasnije pregledanje.

Credport

Je agregator onlajn reputacije, koji možete koristiti ako želite da saznate više o čoveku od koga želite da kupite nešto na eBayu ili Limundu, kod koga želite da odsednete preko Airbnb-a ili da se vozite sa njim. Naročito pogodno za ljude koji po definiciji ne veruju ljudima koje ne poznaju, koji nisu skloni riziku, za koje Credport može da sakupi veliki broj podataka već dostupnih onlajn.

Prizgo

Onlajn prodavnice košta 50$ da dobiju novu mušteriju, koje onda moraju redovno da se vraćaju i kupuju na istom sajtu kako bi opravdale tu investiciju. Ovo u prvi plan izbacuje zadržavanje i lojalnost korisnika, u čemu im pomaže Prizgo koji traži 150.000€ za dalji razvoj.

Brisk.io

Je platforma koja omogućava razvoj aplikacija koje mogu da koriste više ekrana različitih uređaja (za koje se u prosečnom domu očekuje da ih bude 20 do 2020., sa trenutnih 5).

Recimo da radite u Photoshopu i hoćete da menjate paletu alata na iPadu, da imate kontroler za igru na vašem iPhonu ili da se aktivnost u vašoj aplikaciji ne ograničava na vašem ekranu — takve aplikacije možete napraviti uz pomoć Brisk.io.