Fragrance By Me razvija platformu za individualne parfeme, uzeli investiciju od Startlabsa

Fragrance by me želi da inovira u industriji gde inovacije nije bilo decenijama, ili čak vekovima, sa individualnim parfemima za svakog korisnika.

Zoja Stojković
17/03/2016

Fragrance By Me je web platforma koja vam omogućava kreiranje sopstvenog parfema, a upravo su objavili ulazak u program Startlabsa.

Prema rečima osnivačice Outi Ortiz, svoj parfem možete dizajnirati od samog početka – od flašice sa vašim brendom do kombinacije mirisnih nota kakvu želite. Svoju kombinaciju, na kraju, dobijate na kućnu adresu.

41c2d82b575f7802daef63771a2fee0bf51525abaacd5d323f59a23329845091

Fragrance By Me nastao je pre skoro godinu i po dana. Uroš Brkić i ja smo osnivači, a imamo i nekoliko freelancera koji rade na projektu sa nama.

Ne želim da mirišem kao JLo.

Korisnike sve manje privlače veliki brendovi, a svet parfema je vođen brendovima. Pitanje koje stoji iza Fragrance By Me je: zašto bi neko želeo da miriše kao Dženifer Lopez, Bijonse ili Channel? Želim svoj brend, želim da budem ja i zato želim Fragrance By Me.

Prema rečima Outi, industrija parfema stagnira decenijama, pa čak i vekovima. Svi novi proizvodi su lansirani na potpuno isti način: poznata ličnost promoviše parfem, poznata kuća ga proizvodi i nema inovacija. Ta činjenica navodi na to da pomislimo kako to da niko do sada nije uradio nešto drugačije.

41c2d82b575f7802daef63771a2fee0bf51525abaacd5d323f59a23329845091

Naš san i želja je da Fragrance By Me postane zaštitni znak prvo žena, a kasnije i muškaraca koji žele da mirišu jedinstveno. Prosečan korisnik sa zapada poseduje oko pet parfema, što je zaista fascinantan broj. Naš cilj je da barem jedan od tih parfema bude sa naše platforme.

Postoje pojedinci koji imaju potrebu za ličnim brendiranjem: Instagram zvezde, muzičari koji su na početku svoje karijere, dizajneri i blogeri. Pokrentanje linije parfema je jedan vid samopromocije. Čak i Vladimir Putin ima svoj parfem.

41c2d82b575f7802daef63771a2fee0bf51525abaacd5d323f59a23329845091

Oni koji su na početku karijere nemaju uvek sredstva za saradnju sa poznatim kućama parfema, ali i dalje žele jedinstveno iskustvo i jedinstven proizvod. To su najverovatnije naši prvi kupci.

Što se tiče biznis modela, Fragrance By Me će pretežno biti e-commerce platforma.

Postoji jako puno stvari koje možemo raditi sa ovom idejom. Možemo ići i na B2B platformu, možemo snabdevati i poznate koji žele svoj brend, a opcija je i da idemo na industriju poklona.

U budućnosti planiramo proširenje ponude i na druge proizvode kao što su kućni mirisi, sapuni, itd. To su sve mogućnosti koje postoje, ali za sada naš cilj je da u jednom trenutku postanemo isključivo e-commerce B2C platforma.

Društvene mreže – kanal promocije

Plan je dopreti do ljudi preko medija koje oni koriste, a to su pre svega društvene mreže. Na primer neko ko ima dosta pratilaca može da kreira svoj parfem, a zatim inicira da i ostali prate taj korak.

41c2d82b575f7802daef63771a2fee0bf51525abaacd5d323f59a23329845091

S obzirom na to da smo startap planiramo da krenemo sa manjim obimom korisnika — pokušaćemo da dopremo do ljudi tamo gde su, pre nego da idemo sa tradicionalnim marketingom koji je karakterističan za ovu industriju.

To je u suštini ono što želimo da inoviramo. Veliki brendovi ulažu veliki napor u promociju, unajmljuju poznate ličnosti i imaju velike bilborde, a to sve košta i bezlično je. Ljudi su se zasitili i žele nešto novo.

Tržište na koje će se fokusirati na početku je Severna Amerika. Možda i zapadna Evropa. Prvenstveno zbog jezika, jer će marketing biti na engleskom jeziku, a višejezična platforma, za početak, je jako komplikovana.

Konkurenti

Sada možete kupiti bočice za parfem koji tehnički sadrže vaš dizajn, ali korisničko iskustvo koje pružaju je nepotpuno. Stvar koja izdvaja Fragrance By Me je ta da će svako moći jednostavno da kreira svoj parfem, korišćenjem razumljive kombinacije mirisa koje prosečni korisnik može da razume i kombinuje.

Postoji par konkurenata čijim kvalitetom nismo zadovoljni, a nisu ni krajnji korisnici. Mali su i ciljaju na mali broj tržišta, ne zalaze puno u priču o kreiranju sopstvenog brenda. Mi smo jedini koji će omogućiti korisnicima da kreiraju svoj parfem od početka do kraja.

Već sada je rešen problem tehnologije, većeg dela lanca snabdevanja, proizvođača i partnera. Trenutno je u toku faza povezivanja tih elemenata u jednu kompatibilnu i funkcionalnu celinu.

Imaćemo veliki broj različitih flašica i opcija, ali parfeme, tj. mirise proizvodiće neko ko ima preko sto godina iskustva u poslu i na taj način ćemo moći da garantujemo kvalitet.

Bočice će, takođe, proizvoditi ljudi koji su specijalizovani za to, a mi ćemo sve to upakovati i spremiti za upotrebu.

 

Lansiranje za ograničen broj korisnika

Sledeće u planu jeste lansiranje platforme, ali za organičen broj korisnika.

41c2d82b575f7802daef63771a2fee0bf51525abaacd5d323f59a23329845091

Počećemo da kontaktiramo prvi talas korisnika za koje želimo da čine našu ekskluzivnu grupu. I posle toga, nadamo se, da počnemo da radimo punom parom.

Biće zanimljivo posmatrati razvoj ovakve platforme koja se usuđuje da prkosi velikim brendovima i igra na kartu individualnosti u moru bezličnih proizvoda.

Zoja Stojković

Objavio/la članak.

četvrtak, 17. Mart, 2016.

IT Industrija

🔥 Najčitanije