Zoorchestra, aplikacija iz Beograda, želi da utiče na muzički razvoj dece širom sveta

Zoja Kukić - 8. Novembar, 2013.

Ako ste roditelj, ili planirate to nekada da budete, sigurno razmišljate o tome kako da obezbedite da vaše dete stekne interesovanje i znanje u nekim ne tako zabavnim oblastima, ali temeljnim za njegov dalji razvoj.

Srećom, tržište edukativnih aplikacija čini učenje zanimljivim i tu je da vam situaciju olakša, a ekipa iz Nul Appsa iz Beograda napravila je aplikaciju Zoorchestra sa ciljem da decu različitih uzrasta nauči da uživaju u klasičnoj muzici.

Žirafa i pingvin vs. Justin Bieber

Moto Zorkestra, kako autori ovu aplikaciju prevode na srpski, je – Ko kaže da klasična muzika ne može biti zabavna?, i sigurni smo da će privući pažnju mnogih roditelja, pogotovo onih kojima muzika predstavlja važan deo u životu.

Zamislite kako bi se osećao jedan strasveni ljubitelj džeza, bluza ili roka kada bi njegovo dete jednog dana đuskalo i pevušilo Majli Sajrus? Ako postoji aplikacija pomoću koje bi mogao to da spreči, sumnjam da bi pitao za cenu. Pomoću Zorkestra će svom dvogodišnjaku ili dvogodišnjakinji omogućiti da oformi ljubav prema klasičnoj muzici i na taj način ih naučiti osnovama razumevanja i uživanja u muzici. A, s obzirom na različite opcije, biće zanimljiva i starijoj deci.

Momcima iz Nul Appsa ovo nije prva aplikacija, osnivač Nikola Tomović je pre dve godine kreirao aplikaciju Belgrade Genie, vodič za turiste u Beogradu koja ima dostupan i audio vodič. Prošle godine pridružili su mu se Ivan, sa iskustvom u marketingu i MBA-u i Miroslav, programer za IOS, i zajedno su počeli da rade na ovoj aplikaciji i evo godinu dana kasnije izašli su sa svojim proizvodom na tržište.

Aplikacija se pojavila na AppStoreu 1. novembra i može se preuzeti za 1.99$. Kako je tu tek nekoliko dana sačekaćemo sa ocenama rezultata, ali pozitivno je da im je trenutna ocena 4+, što će olakšati pronalaženje ove aplikacije među konkurencijom i lakši dolazak na topliste.

Zoorchestra2

Momci su do sada sami snosili troškove izgradnje aplikacije i planiraju da nastave tako i u narednom periodu. Nakon izbacivanja proizvoda, pred njima je izazov da ispromovišu svoj proizvod, a s obzirom da edukativnih aplikacija za iOS trenutno ima preko 40 000, jasno vam je zašto je ovo veliki zadatak. Već imaju marketing plan i kako sami kažu, ne prevelika sredstva, ali ne žele da traže investiciju dok ne dobiju povratne informacije od korisnika i rezultate prodaje.

Ono što bi moglo da ih izdvoji iz konkurencije drugih muzičkih edukativnih aplikacija je činjenica da osim stvarnih, imaju i izmišljenje instrumente – da li ste nekada čuli čuvene Mađarske igre br. 5 u izvodnjenju balona koji pucaju i cveća koje peva?

Osim toga što obezbeđuje korisnicima da sami komponuju ili da sviraju poznate melodije, ono što ova aplikacija pruža su i kratke informacije o poznatim kompozitorima. Deca će moći da saznaju da je Čajkovski pohađao časove klavira još od malih nogu, ali da ga niko nije smatrao posebno talentovanim ili da je Brams kao tinejdžer zarađivao tako što je svirao po bircuzima kako bi pomogao svojoj porodici da sastavi kraj s krajem.

O svojoj prednosti u odnosu na druge nam je pričao i Ivan Bildi, koji je unutar tima zadužen za promociju aplikacije.

Teško je nemati konkurenciju na tržištu sa preko milion aplikacija na App Storeu. Sve muzičke aplikacije za decu su nam konkurencija, međutim verujemo da se kako dizajnom, tako i temom izdvajamo iz mora sličnih proizvoda. Izmišljeni instrumetni su svakako nešto što igri daje posebnu draž, a tek planiramo da radimo na prosirenju ovog dela aplikacije.

Da li je tržište edukativnih aplikacija prezasićeno?

U poslednjih nekoliko godina edukativne aplikacije su doživele popriličan bum. Najveći broj njih je upravo namenjen deci, kao i Zoorchestra. S obzirom da su deca generalno u potrošačkoj industriji postali ozbiljni potrošači, ne čudi što su im se okrenuli i dizajneri aplikacija – preko 70 posto dece do osme godine koristi iPad ili neki drugi tablet, a više od četvrtine roditelja troši preko 10$ mesečno na igre za svoju decu.

Zoorchestra3

Ukoliko se već ulazi na tržište igara, trenutno je lukrativnije gađati ovu grupu, jer za nju roditelji rađe izdvajaju novac, a i konkurencija je manja. Ali, to ne znači da ulazak u ovu granu znači zagarantovan uspeh, mada se to sada može reći za skoro svaku aplikaciju koja se izbacuje na tržište.

Ono o čemu treba voditi računa je da se marketing napor u ovom slučaju treba usmeriti na roditelje, a ne na decu. S obzirom na veliku ponudu, roditelji se ne oslanjaju samo na AppStore, već se okreću različitim blogovima koji se bave preporukama edukativnih sadržaja i možda je najveći izazov naći se na nekoj od tih lista.

Čini nam se da je ekipa iz Zorkestra dobro istražila sve prednosti i nedostatke ovog tržišta i da će iskoristiti svoja prethodna iskustva da dobro ispromoviše sada već pokazano dobar dizajn proizvoda.