„Zaustavite sa širenjem mržnje radi profita” je ime anti-FB bojkota, Zakerberg kaže da će se „brzo oni vratiti”

Osnivač Facebooka tvrdi da neće menjati metod rada i politike ove društvene mreže zbog bojkota.

Kampanja #StopHateforProfit i u ovoj nedelji beleži sve veći broj kompanija koje su odlučile da prestanu da se oglašavaju na Facebooku, sve u cilju suzbijanja objava koje veličaju nasilje, diskriminaciju, rasne podele i dezinformišu.

Kako piše The Guardian, iako u ovom trenutku taj broj dostiže cifru od oko 800 kompanija čija je namera ista, osnivač i izvršni direktor Facebooka Mark Zakerberg tvrdi da bojkot neće ostaviti ozbiljne posledice na prihode kompanije. Kad je reč o oglašivačima ‒ vrlo brzo ih očekuje nazad, kao i nastavak normalnog poslovanja.

Zakerberg pretpostavlja da su ove odluke u velikoj meri PR potezi i „stvar reputacije”. Taj stav potvrdili su za Guardian i predstavnici Facebooka, i tom prilikom naveli da već rade na otklonu govora mržnje i ažuriranju politika u vezi s tom problematikom, ali ne zbog finansijskog pritiska, već iz principa kompanije.

U ovom trenutku postavlja se jedno sasvim logično pitanje: Ko je kome više potreban? Oglašivači Facebooku ili Facebook oglašivačima? Podsetimo se, prošlog petka je jedan od vodećih svetskih oglašivača Unilever objavio da prestaje da se oglašava na Facebooku, i uzrokovao da vrednost deonica kompanije opadne za 8.3 odsto. 

Ovim potezom vrednost kompanije je pala za 56 milijardi dolara, a istovremeno je Zakerbergovo bogatstvo umanjeno za 7.2 milijardi dolara, što ga na listi najbogatijih ljudi na svetu vratilo jedno mesto unazad, iza francuskog biznismena Bernara Arnoa, koji je na trećem mestu na listi koju uređuje Bloomberg.

Istog dana na sastanku Facebooka doneta su nova pravila da će sve reklame koje tvrde da je neka društvena grupa opasna po zdravlje i bezbednost ‒ biti uklonjene. Isto važi i za oglase koji predstavljaju imigrante kao inferiorne grupe.

Među kompanijama koje bojkotuju nalaze se i Coca Cola, Verizon, Honda, Starbucks i mnogi drugi. Najavljeno je da će se Zakerberg sastati sa organizatorima bojkota početkom sledeće nedelje.

Predstavljamo poslodavca
3lateral-logo-1.png

3Lateral

Multidisciplinary team creating digital excellence

3Lateral develops innovative technologies enabling digitization of human motion and appearance at unprecedented level of realism. Our mission is to evolve through exploring abstract landscapes of art and science, exciting new technologies and, most importantly, through nurturing continuous multi-disciplinary communication and company values among our team members.

Tomislav Jelesijević

Unesite termine za pretragu