„Za neuspeh je kriva pandemija i Black Lives Matter” – osnivač kompanije Quibi o gašenju nakon 6 meseci i 2 milijarde izgubljenih dolara

Osnivač i CEO su sami uložili ukupno 16 miliona dolara, od čega će dobar deo izgubiti.

Video striming servis Quibi se gasi samo šest meseci nakon što je lansiran, piše The Information.

Quibi je platforma koja korisnicima nudi kratke videe u trajanju do 10 minuta namenjene gledanju na mobilnim uređajima, za koju se plaća pretplata. Najavljivan kao alternativa Netflixu koja nudi sadržaj u „malim zalogajima” Quibi je prikupio skoro dve milijarde dolara finansiranja od investitora iz najvećih holivudskih studija, Google-a i Alibabe.

U julu ove godine, sadržaj platforme je nominovan za 10 Emi nagrada, a njihova serija #freerayshawn je dobila dve.

Međutim, u sredu je osnivač kompanije obavio pozive sa investitorima i zaposlenima, i obavestio ih da se Quibi gasi.

„Svet se bitno promenio otkada je Quibi lansiran, tako da naš biznis model više nije održiv.”

Za neuspeh je okrivio pandemiju i Black Lives Matter demonstracije. Dok su protesti trajali, kompanija je odlučila da zaustavi objavljivanje i reklamiranje novih programa, izjavila je osoba upoznata sa situacijom. Ubrzo su stigle i reakcije na društvenim mrežama, koje prstom upiru direktno u kompaniju, a ne okolnosti.

Kada se Quibi vratio oglašavanju i izbacivanju sadržaja kasnije tokom leta, potpuno je izgubio zamah. Nedavno su imali između 400.000 i 500.000 pretplatnika, što je daleko ispod 7,4 miliona koje su planirali da dobiju do kraja godine.

Platforma je pokrenuta u aprilu, malo nakon što su počele masovne izolacije, ali je ubrzo postalo jasno da projekat neće uspeti. Već u junu su ljudi okupljeni oko osnivača i izvršne direktorke kompanije primetili da njih dvoje gube nadu. Šta više, direktorka je u avgustu stavila na prodaju svoj stan u Los Anđelesu (gde se nalazi sedište Quibi-ja), što je zaposlenima bio veliki znak za uzbunu.

U jednom trenutku je postojala ideja da kompanija promeni svoj biznis model, pa da umesto pretplata ponudi besplatnu verziju i tako privuče veći broj korisnika. Iako se nekoliko direktora složilo, osnivač je bio protiv. Navodno, njegova briga je bila da li će ovakav potez medijima delovati kao prihvatanje poraza, a plašio se i što bi im na taj način konkurencija postao YouTube.

Quibi se gasi sa 850 miliona dolara u kasi, mada će ta suma biti umanjena za dug od „nekoliko stotina miliona” koji imaju. Još uvek se ne zna koliko će novca ostati za deoničare, ali se zna da će mnogi investitori izgubiti pare. Takođe, zna se da će oni koji su ulagali u serijama A i B, poput Alibabe, Goldmana i Google-a, izgubiti manje od onih koji su ulagali u seriji C.

Osnivač je sam uložio 5,5, a CEO je uložila 10,5 miliona dolara. Budući da oni spadaju u rane ulagače, nisu toliko loše pozicionirani, ali će sigurno izgubiti više miliona dolara.

Gde je zapravo nastao problem?

Malo nakon što je Quibi lansiran u aprilu, na Techcrunch-u se pojavio zanimljiv tekst koji je ukazao na sve mane platforme i na taj način predvideo ovo gašenje. Autor ga je uporedio sa TikTok-om i zaključio, ni manje ni više, da Quibi sa poslovne strane daleko zaostaje za platformom koja sama trpi ogroman broj kritika.

Najveći greh — Quibi je promašio svaki trend i taktiku koja bi pomogla da aplikacija postane popularna. Celu svoju strategiju, autor smatra, kompanija je zasnovala na (osrednjem) sadržaju i (nedovoljnim) ulaganjem u reklamiranje. Quibi ne omogućava deljenje sadržaja na društvenim mrežama, trom je, ograničen svojim pravilima i propisima, i „neprijateljski nastrojen”. Zbog svega toga platforma deluje hladno i izolovano.

„Quibi deluje kao neki sporedni kanal na kablovskoj televiziji, sa mešavinom komplikovanih reality emisija, drama i kratkih vesti. Zamislite MTV u podne sredinom 2000-ih. Ništa ne deluje kao da ne sme da se propusti. Ne postoji Game of Thrones ili Mandalorian. Iako je kvalitet produkcije bolji nego na YouTube-u, koncept programa deluje kao da je sklepan na brzinu, pa brzo dosadi”

Format između šest i 10 minuta nije iskorišćen na neki poseban način, a ima i premalo interaktivnog sadržaja. Serije deluju kao kondenzovani TV program u kome se epizode završavaju na mestu na kome bi inače došla pauza za reklame. Ne postoji ni proces koji omogućava da korisnik obeleži koje žanrove voli, pa kako se katalog širi, sve je teže da se uz par klikova nađe nešto što bi mu se svidelo.

Još jedna velika mana Quibi-ja je to što ne omogućava snimanje ekrana. Zapravo, kada korisnik to pokuša da uradi, dobije crni ekran. To znači da je nemoguće od sadržaja praviti mimove, koji su jedan od najboljih načina da se poveća vidljivost sadržaja, što je TikTok dokazao. Takođe, ovo otežava vođenje diskusije o serijama van aplikacije, a da stvar bude gora, čak ni unutar nje ne postoji opcija komentarisanja.

Kada se link ka epizodi okači na Twitter, u preview prozoru se ne vidi ime serije. Same serije nemaju svoje naloge na društvenim mrežama, pa vas ništa ne podseća da ih gledate, a ni vaši prijatelji ne mogu lako da saznaju da li im nešto od Quibi programa preporučujete.

Ne postoji ni pokazatelj koja je serija najpopularnija, kao ni opcija da sadržaj gledate istovremeno sa prijateljima. Dakle, jedini način da osetite bilo kakav društveni kontakt preko Quibi-ja je da okupite prijatelje oko telefona i zajedno gledate.

Ipak, kao jedinu dobru stvar, autor je izdvojio to što je raspored svakodnevnog izbacivanja epizoda vrlo uspešan za serije koje se baziraju na napetosti. Tradicionalni striming servisi omogućavaju korisnicima da bindžuju čitave sezone trilera odjednom, što umanjuje saspens koji nastaje protokom vremena i teorijama koje fanovi prave. Sa druge strane, TV format u kome se epizode pojavljuju jednom nedeljno je previše razuđen, pa se ta ista napetost gubi zbog tolikog čekanja.

Šest meseci nakon što je ova analiza izašla, lako je osvrnuti se i zaključiti da jedan kvalitetna karakteristika u odnosu na mnoštvo mana, nije dovoljna da održi platformu, čak iako je u nju uloženo gotovo dve milijarde dolara.

Predstavljamo poslodavca
Zuehlke-mini-1.jpg

Zuhlke

Join our house of engineering

We inspire our customers and turn their visions and ideas into real-life results, applying cross-industry experience and our extensive expertise in business and technology. We combine our knowledge of engineering and IT, opening up new paths for our clients and implementing our projects quickly and reliably. We take responsibility for the products, services, and business models of the digital future.

Marko Marković

Unesite termine za pretragu