YO – aplikacija koja je izazvala pometnju u Silicijumskoj dolini

Dunja Lazić - 20. Jun, 2014.

YO. Vrlo jednostavan, neprevodiv i svež koncept. Komunikacija bez potrebe da se iskomunicira nešto više, YO. U doba zagušenosti notifikacijama, sve kraćih odgovora na mejlove i ljudi koji se još uvek žale na “seen” i kukaju kako im NSA čita mejlove u kojima razmenjuju recepte i čestitke, YO dolazi kao sjajan odgovor na pitanje: Gde je budućnost komunikacije?

Daleko od toga da mislim da je budućnost komunikacije u slanju YO prijateljima i nepoznatim ljudima širom sveta, mislim da je budućnost komunikacije u jednostavnosti i lakšem povezivanju.

Od potpune transparentnosti (ime, prezime, lokacija, itd) Facebooka, došli smo do anonimnih aplikacija kao što su Secret ili Whisper. Od deljenja stavova, mišljenja, poruka na Twitteru, došli smo do deljenja slika na Snapchatu. Foursquare je pivotovao u dve aplikacije od kojih je Swarm – pojednostavljena verzija nekadašnje aplikacije. Dakle, budućnost je u jednostavnosti korišćenja.

Aplikacije koje smo nekada koristili pregazilo je vreme. Naši roditelji koriste Facebook, korporacije guše na Twitteru, mejl se koristi samo još u poslovnoj komunikaciji i svidelo nam se to ili ne, komunikacija se menja. Menja se zahvaljujući nama, zahvaljujući tome što nam se smanjuje attention span jer sa svih strana vrebaju distrakcije.

Simplicity-Featured-Image

Menja se jer šaljemo sve kraće mejlove, na Whatsappu sve češće koristimo emotikone umesto reči, a dugi telefonski razgovori nezamislivi su koliko i slanje pisama. Ne znam za vas, ali meni u proseku treba duplo duže da odreagujem na sms poruku ili telefonski poziv nego email, facebook ili twitter notifikaciju.

Odatle – YO. YO kao mislim na tebe, YO kao javi se ponekad, YO kao bilo mi je super sinoć, YO kao – ej, dugo se nismo videli, YO. YO kao smanjenje opterećenja koje nosi komunikacija, izbegavanje onih čudnih uvoda koje niko ne voli, a kojima svi pribegavaju. YO kao lakše mi je da ti se javim tako nego da te pozovem ili pošaljem mejl kad sam u frci, YO kao na istom smo događaju ali ne mogu da dođem do tebe jer si okružen/a drugim ljudima.

Primer YO podseća dosta na početak godine i Jelly, novi poduhvat Biza Stouna koji podrazumeva postavljanje pitanja velikoj mreži korisnika uz pomoć slike i 140 karaktera. Kada se pojavio Jelly, reakcije su bile slične kao danas na YO. “Zašto bih pitao tamo neke ljude kad mogu da guglam, kako da izaberem sliku za neko pitanje, što bi meni neko odgovorio, itd itd.” Danas Jelly broji oko pola miliona aktivnih korisnika. Pronašli su nišu koja radi, okupili su strastvene korisnike kojima ovaj način komunikacije odgovara.

I tako je nastao Yo

Osnivač i trenutno jedini zaposleni na društvenoj mreži YO – Or Arbel, pojavio se niotkuda i sa svojom aplikacijom izazvao veliku pometnju. Zahvaljujući velikoj popularnosti i investicijama u visini od 1,2 miliona dolara, Or Arbel se preselio iz Izraela u Silicijumsku dolinu da radi na svom proizvodu.

orbel

YO nije budućnost komunikacije i najčešći komentar na YO je: Biće zaboravljen za 6 meseci. Ali 6 meseci više nije istih 6 meseci kao pre 10 ili 20 godina, 6 meseci je mnoooooogo vremena u 2014. godini. Ako YO preživi 6 meseci, to neće biti pobeda njegovih hejtera već prst u oko istima. Jer 6 meseci u Siclijumskoj dolini i 6 meseci aktivnih korisnika danas znači da ste deo istorije, kakva god ona bila.

YO je značajan korak i najava narednih par godina u razvoju aplikacija za komunikaciju i društvenih mreža. Komunikacija i korisnički interfejs će u velikoj meri biti pojednostavljeni, a barijera dodavanja prijatelja ili pratioca verovatno ostavljena po strani. Lični podaci i njihovo pohranjivanje postaće stvar nužnosti i sve ređe biti na ceni dok će navike korisnika biti posmatrane u novom svetlu.

YO je manifest o budućnosti komunikacije, YO je znak da će mediji na koje smo navikli danas biti zaboravljeni uskoro, a da opstaju samo zahvaljujući navici. I dok prosečan hejter na internetu dočekuje YO na nož, nekoliko investitora je odlučilo da upravo u ovu društvenu mrežu uloži veliki kapital.

Na kraju, moramo da priznamo sebi – pregazilo nas je vreme. Postali smo isti oni džangrizavci koji se bune protiv svake inovacije, nismo više mi ciljna publika i early adopteri, vreme je za YO i zato bolje zauzmite neki dobar username dok ih još ima.

P.S. Ako vam se sviđa članak – dodajte me na justyo.co/DUNJA

Inspirisano negativnim komentarima i sjajnim tekstom Džordan Kruk za TechCrunch.