Upoznajte osam domaćih hyper-reality iskustava

Rešenja sa prvog Hyper Reality hakatona u svetu.

Dubravka Vilotić - 9. April, 2018.

Startit Centar Beograd je tokom pretprošlog vikenda bio domaćin prvog Hyper Reality hakatona u svetu. Učestvovalo je 8 timova, od kojih je jedan većinskim delom bio iz Velike Britanije. Sjajno je što je ovo prvi hakaton na kom je svaki tim na kraju imao gotovo rešenje. Programeri, dizajneri, umetnici, arhitekte i scenaristi zajedno su radili 48h sa ciljem da naprave hiperrealno iskustvo u virtuelnoj sobi napravljenoj po ugledu na pravu sobu koja već postoji u Startit Centru.

Ono što je interesantno je da je većini (85% takmičara) ovo bio prvi VR projekat, a pobedničkom timu je ovo bio i prvi hakaton na kome su učestvovali.

Pitali smo Pavla Dinulovića iz pobedničkog tima Level 8 da podeli sa nama iskustva sa svog prvog hakatona kao i najveću prepreku koju su imali:

Najveću operativnu prepreku nam je predstavljalo to što tim u svom sastavu nije imao nijednog člana kome je primarno opredeljenje bilo rad u razvojnom okruženju za realizaciju ovakve vrste događaja – gejm endžinu.

Međutim, kroz interakciju sa ostalim timovima, čiji su članovi bili beskrajno nesebični i spremni da pomognu (posebno hvala timu Scorni Grupa, na čijoj smo pomoći i savetima neizmerno zahvalni), tim Level 8 je kroz veoma intenzivno i kratko iskustvo ostao oplemenjen mnogim novim znanjima iz pomenute oblasti, čime naš dalji zajednički rad postaje utoliko kompletniji i potentniji.

Na kojim rešenjima su radili timovi?

Da biste jasnije doživeli šta je hiper-realnost i kako je podstakla timove koji su učestvovali — pogledajte u nastavku šta se sve realizovalo. Naravno, jako je teško pisati o VR-u, te će sva ova rešenja biti prikazivana i u Startit Centru u narednim nedeljama, te vam dajemo mogućnost i da se za njih prijavite i pogledate ih.

Hiperrealnost do srži

Pobednički tim, Level8 čine asistenti sa FTN-a i FDU-a koji su sa svojom aplikacijom “Stroganj”, baziranoj na slovenskoj mitologiji i srpskim narodnim bajalicama, zaplašili kako žiri tako i sve prisutne koji su imali hrabrosti da je probaju. Potpuno su odgovorili temi hiper-realnosti time što tokom samog showcase-a aplikacije je ceo tim uključen u to da vam dočara pravi doživljaj priče i da se u trenucima zabrinete da li je zapravo sve to stvarno.

Prethodno iskustvo stečeno produkcijom filmskog i pozorišnog sadržaja omogućilo im je smisleno i efikasno kreiranje audiovizuelne pojavnosti predstavljenog prostora, dok je poznavanje procesa realizacije scenskih događaja pružilo okvir za njegovo organsko izvođenje.

Njihova ideja je bila da fotogrametrijom u aplikaciju ubace zastrašujuću krpenu lutku koja izgovorenom bajalicom biva oživljena, izlazi iz kutije i nakon kratkog vremena vam odseca glavu koja vam pada u krilo. Takođe korišćenjem fotogrametrije je njihov član tima Pavle postao deo priče te on zapravo biva taj koji gledajući u vas pesmom oživljava lutku. Najinovativniji deo ovog rešenja jeste to što članovi sve vreme pomeraju lutku kao u aplikaciji i što Pavle zapravo sedi ispred vas te možete i jedno i drugo da dodirnete i da potpuno izgubite svest o tome šta je zapravo stvarno a šta ne. Korišćenjem subpac prsluka su stvorili osećaj da vam sve vreme srce brže kuca što dodaje na osećaju straha.

Horor podstaknut eksperimentom

Druga nagrada je otišla Scorni grupi koja već neko vreme radi zajedno, a spojila ih je ljubav za hororom, dobrom pričom i igrama, pa je odatle i potekla ideja za njihovo VR iskustvo. Delimično se i priča isprepletala sa eksperimentom jednog psihologa Stanley Milgrama, u kom je pokazao kako bi većina ljudi uradila bilo šta ako ta naredba dolazi od nekakvog autoriteta, makar se to kosilo sa nekim njihovim verovanjima i moralnim vrednostima. Scorni grupa je njegov test ugradila u svoju priču sa malim obrtom na kraju.

Njihova priča pod nazivom “Eksperiment” počinje ženskim glasom koji vam objašnjava da je vaš zadatak da uključujete struju koja u drugoj sobi daje elektro šokove humanoidnom čudovištu. Međutim u jednom trenutku nestaje struje, mašina se kvari i čudovište biva oslobođeno, te se vi sada nalazite u ulozi plena.

Svrha života

Tim HyperFamiliarity je uprkos tome što im je nedostajao dizajner uspeo da osvoji treće mesto sa svojom idejom o dostignuću večne sreće. Ponavljajući neku jednostavnu radnju kao što je pritiskanje velikog crvenog dugmeta zarađujete novčiće koji vas mogu dovesti u 3 scene. Poštujući određene naredbe koje vam igrica zadaje ćete popiti vodu iz jezera mladosti, smiriti svoje uplašeno srce i na kraju se pokloniti boginji koja će vam uručiti večnu sreću.

VR basna

Aplikacija namenjena deci koja tokom prvog zadatka korisnika pretvara u kornjaču, ali ne bilo kakvu, već preduzetnu. Ova kornjača želi da pokrene hotel za ptice, te da bi to ostvarila ima nekoliko zadataka koje treba da uradi.

Ideja tima Lit je da kreira prijatno VR iskustvo, koje kombinuje realni svet sa sadašnjim (te korisnik pronalazi odgovore čučeći ispod stola, ali i pokušavajući da leti), a sama priča bi pomogla razvijanju logičkog razmišljanja, ali i mašte kod dece.

Pobedi fobije

Rešenje tima VRedni zasniva se na prevazilaženju fobija od insekata, škorpija, tarantula i sličnih zatrašujućih malih stvorenja. Oni su bili veoma kreativni i od raznih slatkiša i povrća su u VR-u napravili insekte koje možete da dodirnete, podignete, pa čak i okusite ako ste dovoljno hrabri.

4 Elementa

Britansko-srpski tim je osmislio priču u kojoj se korisnik nalazi nekoliko milenijuma unapred i pronalazi beleške sećanja jedne devojke sa planete Zemlje — a ta devojka u priči je koordinatorka Startit Centra Beograd, koju su skroz preneli u VR svet. Kroz prolaženje kroz njenu memoriju, korisnik otrkiva 4 elementa — vodu, vazduh, zemlju i vatru.

Tim je koristio dosta hiper-realnih elemenata u svom rešenju, te zaista doživljavate sve ove elemente i svojim čulima, a ne samo u VR-u.

Alisa u zemlji čuda

U VR svetu možete se igrati sa mnogo čim, a ovaj tim je odlučio da ne menja sobu, već korisnika lično. Tako korisnik kreće da rešava nekoliko zadataka u samoj prostoriji i kada naiđe na kolačić i pojede ga, postaje sasvim mali.

Zahvaljujući smanjivanju, korisnik uspeva da, kao u Alisi u zemlji čuda, prođe kroz malena vrata u jedan sasvim novi svet.

Putovanje kroz arhitekturu

Niška ekipa odlučila se za malo drugačiji pristup, te je umesto HTC Vive-a, koristila dosta jeftiniji VR medij — Google Cardboard i telefon, a u svoju aplikaciju su ipak uspeli da unesu praćenje kretanja i hiper-realnost.

U njihovom scenariju ulazite u standardnu prostoriju Startit Centra, ali onda se prebacujete u neku sasvim drugu epohu i radite zadatke unutar nje.

Kako možete probati ove aplikacije?

Svake nedelje ćemo u Startit Centru Beograd organizovati tematske VR showcase-ove na kojima možete da uskočite u virtuelni svet i probate sve različite VR uređaje koje imamo. Narednih nekoliko nedelja nam je tema rešenja sa hakatona, ako želite da budete obavešteni o njima prijavite se OVDE.