Uprkos problemima, Cyberpunk je ogroman komercijalni hit sa 13 miliona prodaja 12 dana nakon lansiranja

Koliko će loše kritike zaista uticati na finansijski uspeh igre?

Marko Marković
23/12/2020

Cyberpunk 2077 je do sada prodao više od 13 miliona kopija, čak i kada se oduzmu one koje se kupci vratili nakon vrlo loših kritika, objavila je kompanija CD Projekt.

Ovaj broj predstavlja procenu količine prodatih primeraka u maloprodaji na svim hardverskim platformama, a uključuje prihode od fizičkih i digitalnih prodavnica, sa oduzetim sredstvima od zahteva za refundiranje koje je CD Projekt dobio e-mailom do 22. decembra.

Video-igra je lansirana 10. decembra, do kada je već imala osam miliona narudžbina u pretprodaji. Cyberpunk 2077 je obeležio razvoj dug osam godina, brojna odlaganja lansiranja, a onda i izuzetno loše kritike gejmera koji su igru pokrenuli na određenim konzolama. Ipak, kompanija je još ranije objavila da su već na dan objave uspeli da pokriju troškove koje su imali tokom osam godina razvoja.

Uprkos tome što su korisnici PlayStation-a i Xbox-a ocrnili igru, ona je uspela da sruši rekorde na Steam-u. Cyberpunk 2077 je postala prva single-player igra koja je imala milion istovremenih igrača, a u trenutku pisanja ovog članka bila je četvrta najpopularnija igra na platformi sa vrhuncom od 378,056 igrača u jednom trenutku.

Sada se postavlja pitanje da li će kampanja protiv CD Projekt-a i veliki procenat traženja refundiranja zaista naškoditi finansijskom učinku igre. Sama kompanija je postavila rok do 21. decembra za vraćanje kopija, ali su Sony i Microsoft i dalje otvoreni za refundiranje.

Još jedna kočnica potencijalnom krahu je činjenica da mnogi gejmeri nisu bili svesni da će traženjem povraćaja novca izgubiti i mogućnost da igraju igru.

Jedan korisnik je bio šokiran zbog toga što mu je igra uklonjena sa konzole kada je pare dobio nazad. Njegov rezon je da je CD Projekt „prevario svet” izbacivanjem nezavršene igre, ali da on i dalje želi da je igra. Poznato je da nije moguće imati i jare i pare, ali se postavlja pitanje zašto bi neko želeo jare koje je, po njegovom priznanju, neuhranjeno i bolesno.

Dok igrači na konzolama već gotovo dve nedelje besne i prave mimove zbog lošeg proizvoda, gejmeri na PC-u su prilično zadovoljni. Oni priznaju da postoje određeni problemi, ali da oni nisu ozbiljni i neobični za novu igru.

Kompanija već sprema zakrpe koje bi Cyberpunk 2077 na konzolama podigle na nivo PC-a, pa će, uz sve one koji shvate da refundiranje znači da neće više imati pristup igri, biti zanimljivo videti dalji razvoj situacije.

Marko Marković

Objavio/la članak.

sreda, 23. Decembar, 2020.

IT Industrija

🔥 Najčitanije