Uber zabeležio najveće neto gubitke do sada — ipak, broj korisnika raste

Samo za nadoknadu zaposlenima nakon IPO-a kompanija je morala da izdvoji 3,9 milijardi dolara.

Marko Marković - 9. Avgust, 2019.

Uber je na svoja dva servisa — za prevoz i dostavu hrane — imao 99 miliona aktivnih korisnika u drugom kvartalu 2019. godine. Prihodi su u ovom periodu iznosili 3,17 milijardi dolara, što je za 14 odsto više nego prošle godine. Ipak, u ovom kvartalu je zabeležen neto gubitak od čak 5,24 milijardi.

Većina tih gubitaka su posledica izlaska na berzu koji se dogodio na proleće. Samo za nadoknadu zaposlenima nakon IPO-a kompanija je morala da izdvoji 3,9 milijardi dolara. Ali čak i kada se ne računaju ovi, vanredni, troškovi, kompanija je izgubila 1,3 milijardi, što je daleko više od prošlogodišnjih 878 miliona. Ni rast od 14 odsto nije na zadovoljavajućem nivou, pošto je ovo najsporiji kvartalni rast koji je kompanija do sada zabeležila.

Uber je za svoje investitore juče objavio detaljne informacije o poslovanju u drugom kvartalu.

Dara Kosrovšahi, CEO Ubera, se naravno osvrnuo na pozitivne rezultate iz čitavog izveštaja i rekao da očekuje da će 2019. godina biti najuspešnija što se tiče investicija. Takođe, on očekuje da će se tokom sledeće dve godine gubici smanjivati, a i da želi da rast, kada se desi, bude „zdrav”. Ipak, neki zaposleni u kompaniji su već osetili posledice lošeg poslovanja, budući da je otpušteno oko 400 radnika iz marketinškog tima širom sveta.

U sezoni objavljivanja izveštaja o kvartalnom poslovanju, ovaj Uberov je izašao malo nakon izveštaja njihovog najvećeg rivala — Lyft-a. Kompanija, koja se za razliku od Ubera fokusira samo na usluge prevoza, imala je gubitke od 644 miliona, ali su to bolji rezultati nego što se očekivalo.

Mnogi tehnološki startapi, poput Uber-a i Lyft-a, prilikom zapošljavanja daju i određeni broj akcija. Na ovaj način privlače talentovane radnike, pošto im praktično obećavaju da će se obogatiti kada kompanija postane javna. Međutim, kada zaista izađu na berzu, kompanije trpe ovakve gubitke. Uberu ne pomaže ni vrlo klimav izlazak na berzu, budući da su od IPO-a do danas samo u jednom trenutku prešli početnu cenu od 45 dolara po akciji.

Bez obzira na sve, Uber ima velike planove za budućnost. Oni žele da uđu na tržišta za sve oblike transporta — ulažu u razvoj samovozećih automobila, prave ugovore sa preduzećima za javni prevoz, razvijaju svoje poslovanje sa biciklima i skuterima, kao i teretnim vozilima za dostavu.