IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Uber nije jedina kompanija koja je namirisala priliku da napravi ogroman biznis od razbijanja i redizajniranja automobilske industrije. Google već odavno radi na svojim samovozećim kolima, a od skoro su i Appleovi planovi poznati.
Poslednja valuacija Ubera (70 milijardi dolara) deluje nerazumno kao i prethodne. Malo je razumljivija kada se pogleda vizija kompanije i njenih investitora.
Zamisli budućnost u kojoj ti i većina drugih ljudi nemate kola, jer vam nisu potrebna.
Sve što uradiš kad ideš negde je da pozoveš Uber. Samovozeća kola dođu do tebe i odvezu te gde želiš. Za vožnju platiš razumne novce, a o kolima ne razmišljaš, ne osiguravaš, registruješ, servisiraš. Saobraćaj je daleko bezbedniji i brži.
Da bismo videli koliko je velika ova prilika, dobra ilustracija je količinu novca koja se godišnje potroši na automobile i automobilski prevoz — 3.312.771.200.000$ samo u SAD*.
Ako s jedne strane postavimo to koliko se danas troši za ovu potrebu, i s druge strane moguću budućnost u kome je ovaj tradicionalni model zamenjen novim, Uberova valuacija više ne deluje toliko suludo.
Uber nije jedina kompanija koja je namirisala priliku da napravi ogroman biznis od razbijanja i redizajniranja automobilske industrije. Google već odavno radi na svojim samovozećim kolima, a od skoro su i Appleovi planovi poznati.
Tu dolazi interesantan deo.
Budući da nove dominantne platforme, iOS i Android,nisu neutralne, Google i Apple imaju mogućnost da svojim korisnicima nude usluge koje sami kreiraju kao podrazumevanu opciju kada zatražite vožnju od Siri ili Google Now-a. Ovakav “hak” bi moglo da otkine solidan deo kolača Uberu, ma koliko oni bili sjajni u tome što rade. (Kao što se Apple Music nameće nad Spotifyem, Apple Maps su zamenile Google Maps, Wechatov Didi Kuaidi blokira Uber u Kini.)
Koje bi tu bile implikacije za nas u Srbiji? Možemo iskokati kokice i posmatrati razvoj događaja, sigurno će biti interesantno i poučno. Teško mi je da zamislim da naši timovi u narednih 10-ak godina imaju kapaciteta za razvoj proizvoda koji bi igrao značajnu ulogu u razvoju ove stare/nove industrije, zbog manjka ekspertize i R&D kapitala. Mada, ko zna, pre pet godina nismo mogli da očekujemo ni neke druge stvari.
Objavio/la članak.
utorak, 3. Novembar, 2015.
Nina
četvrtak, 26. Novembar, 2015.
Meni sve to deluje prilicno futuristicki. Ali zvuci mi bas savrseno: nemam auto, ne znam da vozim, a stignem tamo gde treba. I jos usput ne mislim o parkiranju. :)
Ena
subota, 21. Novembar, 2015.
Jej, pa ja sam spremna za budućnost! Ne posedujem auto i ne vozim :)
nenad
ponedeljak, 16. Novembar, 2015.
sve je to uvod u post car society. Misli se na posedovanje auta, u buducnosti, nemorate posedovati svoj auto, ne morate da znate da vozite, sve ce to tehnologija da radi