IT Industrija
🔥 Najčitanije
🔥 Najčitanije
Startap RocketBoost je kao primarnu ciljnu grupu izabrao digitalne marketing agencije, a kao osnovni problem koji rešavaju za njih mogućnost da se onlajn posetioci konvertuju u oflajn kupce.
RocketBoost je startap na kome je rad započet u aprilu prošle godine s idejom da pomogne kompanijama sa Mobile Wallet marketingom. U pitanju je marketinški alat koji se integriše sa Apple Wallet-om i Google Pay-om kako bi omogućio (uglavnom) maloprodajnim kompanijama da pokreću svoje marketing kampanje i šalju promocije (poput kupona ili loyalty kartica) direktno u Mobile Wallet-e svojih korisnika. O tome kako je došlo do ove ideje govori susonivač Ivan Stepanović:
Sem, naš partner iz Amerike, je radio na prethodnom startapu koji je takođe bio marketinški alat. U to vreme su wallet-i tek zaživeli, pa je Semov tadašnji tim počeo da ih koristi u okviru svoje platforme. Tada je on shvatio da od toga može da se pravi zaseban proizvod, pa je nama došao sa idejom.
Ivan vodi beogradski tim koji se izvorno bavio softverskim uslugama ali je želeo da napusti ovaj biznis model zarad modela zasnovanog na razvoju i monetizaciji sopstvenih proizvoda. Nakon nekoliko iteracija, sada su u potpunosti fokusirani na razvoj RocketBoost-a.
U ovome je značajnu ulogu odigrao američki suosnivač, serijski preduzetnik Sem Čo, čija se karijera u marketingu i jedna uspešna prodaja tehnološke kompanije dobro uparila sa kapacitetima i aspiracijama Ivana i njegovog tima.
Srž njihovog proizvoda, kako Ivan objašnjava, leži u problemu da je u današnjem digitalnom marketingu teško izmeriti online to offline konverziju za biznise koji se promovišu na vebu, a svoje proizvode prodaju u fizičkim radnjama. Zbog toga su kao primarnu ciljnu grupu izabrali digitalne marketing agencije, a kao osnovni problem koji rešavaju za njih mogućnost da se onlajn posetioci konvertuju u oflajn kupce, i uprkos veoma ranoj fazi su već imali klijente poput Adidasa i Peet’s Coffee-a.
Biznis model koji primenjuju je mesečno naplaćivanje aktivnih pass-ova (kuponi, loyalty kartice, gift kartice) koji su izdati određenoj kompaniji. RocketBoost paralelno radi na uspostavljanju stabilnog prihoda (između 10.000-15.000 dolara), kao i na uzimanju seed investicija koja bi trebalo da se realizuje u narednom periodu. Dugoročni plan je okretanje ka API-ju kao proizvodu, od čega očekuju da bude mnogo skalabilnije i robusnije rešenje od onoga koje trenutno nude.
Uprkos tome što je ovaj startap u veoma ranoj fazi, deluje interesantno jer ilustruje sve prisutniji trend toga da domaće servisne kompanije idu ka razvoju svojih proizvoda. Oslikava i potencijal udruživanja domaćih tehnološko-operativnih sposobnosti i sa zapadno baziranim znanjima o domenskim biznisima i mrežama poslovnih kontakata, faktorima koji često fale našim ekipama. Posebno je važno da je ovaj startap još jedan u nizu onih gde se između srpskih i inostranih suosnivača uspostavlja veoma zdrav i pravedan suosnivački odnos kada je u pitanju interna dinamika i raspodela prava, odgovornosti i udela.
Objavio/la članak.
subota, 25. Januar, 2020.